Onderzoek bij parkeergarage Maagjesbolwerk

Zwolle – Zwolle onderzoekt de verwachtingen en wensen van parkeerders in de stad. Zaterdag wordt klanten van de parkeergarage onder het Maagjesbolwerk gevraagd naar hun ervaringen met parkeren in de Overijsselse provinciehoofdstad. Zwolle wil een gastvrije gemeente zijn, en daar past maatwerk bij voor bezoekers die in de stad hun auto willen parkeren.

Zwolle doet al veel langer onderzoek naar de parkeervraag in de stad. Het onderzoek dat zaterdag wordt gehouden is echter speciaal bedoeld om uit te zoeken hoe gebruikers van de drukbezochte garage onder het Maagjesbolwerk de Zwolse parkeermogelijkheden ervaren. Onder meer op basis van de uitkomsten van deze enquête wordt dit najaar een proef gehouden om de doorstroming op de wegen rond deze parkeergarage te verbeteren. Op drukke winkeltijden staat het verkeer in de buurt van het Maagjesbolwerk regelmatig vast.

De situatie rond het Maagjesbolwerk is een van de verkeersknelpunten en in rond het Zwolse centrum die burgemeester en wethouders op willen lossen. Binnenkort begint de gemeente ook een proef met mobiele fietsenstallingen in het stadshart. Deze pilot moet aantonen of zo’n nieuwe voorziening een verrijking is van het Zwolse aanbod voor fietsparkeren. Verder wordt de doorstroming van openbaar vervoer rond het station nog getest.

Deelnemers aan de enquête zaterdagmiddag krijgen als dank een handige Zwolle-tas uitgereikt, met daarin de ‘Zwolle Zomer’ flyer boordevol zomertips en -aanbiedingen. De flyer en bijbehorende ZomerUITpas van de VVV is juist deze week verschenen en geldig voor de maanden juli en augustus.

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Onderzoek bij parkeergarage Maagjesbolwerk”

  1. Ze moeten inderdaad eens de mensen aan het verstand peuteren dat er meer parkeergarages in de stad zijn dan degene onder het maagjesbolwerk. Elke donderdagavond, vrijdag en zaterdag is het daar raak. Niet af en toe, met kerst ofzo, nee altijd.
    En inderdaad, ik laat mij niet meer aan die kant van de binnenstad zien als ik weet dat het er druk is, ik vind het wel prima.

  2. Misschien ook eens aan de Zwollenaren die met de auto naar het centrum gaan vragen wat hen tegenhoudt om op de fiets te komen.

  3. Ik zie verschillende oorzaken van het probleem:

    1. slechts 1 in- en uitrit
    2. verkeer vanuit teveel richtingen
    3. bussen die de boel blokkeren

    De Mediamarkt is natuurlijk een publiekstrekker van jewelste, dit in combinatie met de markt op zaterdag zorgt voor veel publiek in deze garage. Men gaat natuurlijk niet aan de andere kant van de stad parkeren als je een nieuwe tv gaat kopen bij eerder genoemde zaak of je boodschappen doet op de markt.

    Oplossingen zouden kunnen zijn:
    1. gemotoriseerd verkeer komend vanaf de Eekwal verbieden
    2. extra rijbaan aanleggen+2 baans rotonde (neem Lelystad als voorbeeld)
    3. verkeer gedoseerd de weg op laten gaan (stoplichten)

  4. “De invloed van aantal is goed zichtbaar in het gedrag van dieren. Kleinere aantallen, tot in enkele tientallen, vormen zich in groepen als een roedel wolven of een vlucht vogels. Wordt het aantal groter, krijg je kuddes en zwermen, met eigen kenmerkend gedrag – bekend zijn de beelden van kuddes antilopen, scholen vissen of zwermen vogels. Deze kunnen vorm van gedrag vertonen die sterk georganiseerd en zelfs georkestreerd lijken. In werkelijkheid is dit gedrag het gevolg van zeer simpele regels van de vorm: “Als buurman naar recht gaat, ga ik ook naar rechts” – de beelden van georganiseerd lijkende zwermen vogels kan je sprekend imiteren met een computer en dit soort simpele regels. Recent onderzoek heeft laten zien dat zelfs ten gevolge van simpele natuurkundige interacties er iets dat lijkt op zwerm-gedrag kan ontstaan…. ”

    http://www.rijnlandmodel.nl/frames_list.htm?page=http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/methoden/organisatie_zwakke-interactie.htm&page_anchor=&code=25

  5. Sluiten die garage!!
    De duurste garage van zwolle (12,50 per dag). Even een boodschapje bij Mediamarkt en je bent al gauw 2 euro armer. Inrijden duurt minstens 10 minuten door de files en die rare slagboom. Uitrijden duurt nog veel langer. Wat een draak van een garage! En schaf die rotonde bij Leen Bakker nu eens af!!

Reacties zijn gesloten.