Facilitair bedrijf Isala krijgt kwaliteitscertificaat

Isala Facilitair, de facilitaire dienst  van de Isala klinieken, (o.a. onderhoud, medisch technologie beveiliging, catering, inkoop en logistiek ) heeft 17 april het ISO 9001: 2000 certificaat  ontvangen. In 2005 is Isala Facilitair  begonnen met het opzetten van een kwaliteitsmanagementsysteem en precies een jaar later werd het gecertificeerd. Voor de interne klanten van Isala Facilitair betekent het werken volgens deze internationale ISO-normen dat er meer duidelijkheid is over prijs en kwaliteit van de geleverde diensten. Daarnaast leidt een continue verbetering van de organisatie tot een beter product en betere dienst.

 

Voordat het certificaat uitgereikt wordt moet de organisatie aan een aantal eisen voldoen. Zo moet beschreven worden hoe de dienstverlening verloopt, wat men aanbiedt en voor welke prijs en wat de kwaliteit van het aanbod is. Daarnaast wordt er constant gemeten hoe de kwaliteit zich ontwikkelt. Dit gebeurt onder andere door het meten van de klanttevredenheid. Een voorbeeld hiervan is het gele-kaarten-systeem wat ervoor zorgt dat Isala Facilitair altijd alert blijft. Eén keer per twee jaar komt een uitgebreid onderzoek en ieder half jaar voert de organisatie zelf een intern onderzoek uit, dit om te kijken naar de werking van het kwaliteitsysteem en de mogelijke verbeteringen. Een externe instantie doet ook periodiek onderzoek of nog aan de kwaliteitseisen wordt voldaan.

Naast deze inhoudelijke metingen wordt er ook meer teruggekoppeld naar de klant waardoor deze ook beter weet wat de status is van de dienstverlening.

Artikel delen:

Reageer