Oefening politiebikers in centrum van Zwolle

Zwolle – Vrijdagmiddag vond in de binnenstad van Zwolle een eindoefening plaats van de opleiding van de bikers van de Politie IJsselland.

23-09-2011_politie_examen_in_de_binnenstad_1.jpg

Via het social media kanaal Twitter ging het gerucht dat er in Zwolle bij de pannenkoekenboot op de Thorbeckegracht een schietpartij was, maar dat was niet aan de orde. Op diverse locaties in de stad oefenden de poltiebikers hun vaardigheden voor de afdeling Integrale Beroepsvaardigheidstrainingen op de fiets. Ze kregen een aantal casussen die ze ter plekke op dienden te lossen.

23-09-2011_politie_examen_in_de_binnenstad_2.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

15 gedachten over “Oefening politiebikers in centrum van Zwolle”

  1. Gisteren werd ik in de binnenstad op de heenweg en op de terugweg, met ongeveer een uur er tussen, ter hoogte van de V&D, van de sokken gereden door een stel wielrenners die vonden dat de stad van hen was!!! Ze reden bijzonder aso!
    Waren dat toevallig ook deze mensen?

  2. @Eva:

    Voorop gesteld: ik was het niet (mij zie je niet op een racefiets). Maar was dat toevallig bij oversteken van de Nieuwstraat? (die ‘bevoorraadingstraat’ achter V&D, C&A, etc.)
    Ik kom daar ook wel eens met de fiets. Keer op keer merk ik dat mensen die de Nieuwstraat willen oversteken, totaal niet opletten op verkeer in de Nieuwstraat, terwijl die voorrang hebben. Zou zoiets aan de hand kunnen zijn?

    Wat betreft die bikerpolitie, prachtig!
    Vandaag zag ik er 2 oversteken bij de Peppermill. Maar wat opvallend was, dat de ene reed op een fraaie witte met de bekende oranje-blauwe striping terwijl de ander reed op een geel minder fraai exemplaar.

  3. 🙂

    Maar wat opvallend was, dat de ene reed op een fraaie witte met de bekende oranje-blauwe striping terwijl de ander reed op een geel minder fraai exemplaar.

    Lager in rang zeker, die laatste. Het schijnt daar nogal hiërachisch toe te gaan… Da’s dan weer een groot nadeel.

    blehren

  4. @WFvN; Ik ben heel slecht in straatnamen… Maar nee, het was niet in de Nieuwstraat, maar aan de “voorkant” van de V&D. Ik liep tussen Voordeelhal en V&D, net voorbij de Lucardi, gewoon op de stoep, over de rand van het “pleintje” met betaalde fietsenstalling. Daar is een steegje naast, waarvan ik wel weet dat die uitkomt in de Steenstraat. Er zijn daar 2 steegjes, weet even niet meer welke van de twee…
    Hoe dan ook, een groepje wielrenners, een stuk of 5 (?) rijders, kwamen daar loeierhard de bocht door! Zo hard, dat ze stuk voor stuk een beetje uit de bocht vlogen en zelf ook niet meer hadden kunnen remmen voor een voetganger. Ik ben gruwelijk blij, dat ik daar op dat moment niet met mijn dochtertje liep. Zoals zij reden was het levensgevaarlijk!!!

  5. Over de actie inhoudelijk kan ik weinig zeggen, maar als ik de reacties mag geloven was het vrij roekeloos, wat een slechte zaak is.

    Wat betreft de Twitter-berichten geeft maar weer aan wat voor slecht medium het is: je kan zo makkelijk massa-hysterie creëren, want allerlei dingen worden klakkeloos overgenomen.

  6. Zo bikers in de stad van de politie.Waarom ligt de prioriteit toch altijd in het centrum van de stad.In de buitenwijken mogen ze ook de bikers wel eens rond laten gaan.En met name in het winkelcentrum zuid daar wordt raak gefietst en gebromt in het voetgangers gebied.Er is van het begin van het gereedkomen van dit centrum gezegd dat er extra controle zou komen op fietsers.Maar ik wandel hier dagelijks en wordt geregeld gepasserd door roekeloze fietser die je zowat omver rijden.Maar controle daarop zie je niet.Dus bikers ook hierheen

  7. @Pieter’s zit je wel hoog dat fietsen in het WC zuid. Er kan geen topic op wlz voorbij komen, waarin het over controle o.i.d gaat. Dan begin je met iets al. Ja dat is vervelend of erg, maar in WC zuid, is het nog veel erger. Ik persoonlijk vind het momenteel wel mee vallen.

  8. Ik denk dat een (politie)auto duurder is, (belasting, brandstof, onderhoud) en de effectiviteit in een gebied als een stadscentrum een stuk lager. Al eens met een auto achter een winkeldief aan gegaan? Dat gaat met de fiets een stuk makkelijker, ook al omdat je de fiets kunt gebruiken bij het aanhouden bijvoorbeeld. Dus het argument van bezuinigingen kan ik niet zo snel zien.

  9. Vergeet niet de net wat hogere zit waardoor je meer overzicht boven alle hoofden uit hebt.
    Er zijn zelfs genoeg gevallen waarbij de bikeragent het gaat winnen van de motoragent. Neem wat plekken waar van die ‘dranghekjes’ staan waar een motor niet tussendoor kan maar een fiets wel.

    Uitstekend vervoermiddel, ook voor agenten in het centrum (ga ze natuurlijk niet op de snelweg neerzetten want dan is het 3x niks 😀 )

Reacties zijn gesloten.