Bezorging De Peperbus roept irritatie op

Zwolle – Veel ondernemers in de binnenstad blijven, naar zij zeggen, verstoken van De Peperbus, het Zwolse huis-aan-huis blad, dat elke woensdag hoort te verschijnen. Veel ondernemers, waarvan een groot deel door het plaatsen van advertenties de financiële basis onder dit blad is, kunnen hierdoor, hun “eigen advertentie” niet controleren. Erger nog is dat zij door de slechte bezorging omzet verliezen.

Daarnaast worden in De Peperbus wekelijks de publicaties van de Gemeente Zwolle geplaatst. Zeker voor het bedrijfsleven is het van belang op de hoogte te kunnen blijven van de gemeentelijke besluitvorming. Overigens blijkt ook elders in de stad de huis-aan-huis bezorging te wensen over te laten. De binnenstadondernemers doen ondermeer een beroep op de gemeente Zwolle stappen te ondernemen die tot verbetering van de bezorging zullen leiden.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

45 gedachten over “Bezorging De Peperbus roept irritatie op”

  1. Hetzelfde hier. Net buiten het centrum en ik krijg hem al bijna een jaar niet of nauwelijks. Ik heb al via e-mail, de website en telefonisch melding gemaakt maar het helpt niet.

  2. heb in het verleden er wel eens over geklaagd en kreeg als antwoordt,
    te weinig bezorgers.
    en gelijk daarna , als u hem wilt ontvangen kunt u wel bij ons aan de salg als bezorger, dan kan u hem bij uw zelf bezorgen

  3. Hier in zuid is er een tijdige bezorging tussen de struiken van het park. Pakken huis aan huis bladen worden hier achter gelaten, en de “bezorger” strijkt gewoon zijn / haar centjes op.

  4. Meinou, alleen Nederlanders mogen dit soort betaalde werkzaamheden doen. Verder raad ik iedereen af om op dit soort suggesties richting ‘medelanders’ te reageren >:(

  5. is dat zo? van dijk! ik geloof er niets van. het is in de rege wel zo dat de meeste buitenlanders graag op straat hun kostje verdienen! en nou jij weer.

  6. De bezorging van de Peperbus is al jaren een probleem.
    Kreeg maanden geleden een keer een telefoontje van een onderzoek naar de bezorging ervan. Helaas mocht ik mijn mening niet geven, omdat ik volgens de gegevens van de onderzoeker nog op mijn oude adres woonde…

  7. Peperbus bij Wegener weghalen en onderbrengen bij Brugmedia ( Swollenaer ) die kunnen dan wel bezorgers krijgen en dan heeft Wegener het nakijken.

  8. Vroeger liep ik 600 kranten voor maar 12 gulden, dat was wat zeg. Ik denk dat de animo om 1 keer in de week de krant te lopen hard achteruit holt. Het zou niet digitaal moeten want ik lees de krant, als ik hem krijg, elke keer.

  9. @ Nathalie… geef die plek eens door aan de verdeler. In het verleden waren die altijd erg blij als ik weer eens belde. Bij het Schellerpark is/was ook zo’n dumpplek Als ik belde stond er een uur later een autootje alles in te laden en kreeg de bezorger flink op z’n donder. Ze hebben namelijk een systeem waardoor ze kunnen nagaan welke bezorger de boel gedumpt heeft… Maar ik spreek over een jaar of 8 geleden…

  10. @Gerd, De bezorgers worden steeds slimmer, en verwijderen alles wat traceerbaar is. We blijven het inderdaad aangeven bij de verdeler. Wat mij stoort is het gemak waarmee het blijkbaar wordt gedumpt.
    Ik weet niet hoe het werkt, maar ik neem aan dat deze bezorgers een overéénkomst aangaan, en daarvoor hun loon ontvangen. Een soort arbeidsoveréénkomst.
    Zij bedonderen dus hun werkgever..

  11. ik krijg hem, kijk er een halve minuut in en gooi hem bij t oud papier…

    Maar wat ik me nu afvraag: waarom moet de gemeente zwolle, die volgens die ondernemers altijd veel te veel ambtenaren heeft en te veel belasting heft, zich bemoeien met een commercieel bedrijf dat een veredeld advertentieblaadje uitgeeft?

  12. OOk ik heb al jaren een zeer slechte ervaring met de bezorging, en heb sinds een goed jaar een abonnement, dat wil dus zeggen dat ie met de post bezorgd wordt. Kost niks en werkt prima. Onnodig te zeggen dat sindsdien de bezorging ook feilloos is, maar ik durf het abonnement niet op te zeggen……
    Wil je dus echt de Peperbus ontvangen, dan is dit ook een mogelijkheid…..

  13. Tsja, dan moet je maar een redelijk goed werkende bezorging organiseren. Andere kranten lukt dat toch ook? En de betaling is volgens mij flink beter geworden dan “vroggah”

  14. Ik heb dit abb. al een tijd, na (zeer) regelmatig klagen werd het geloof ik uiteindelijk voorgesteld door de klachten-registratie. (Zal ook wel simpel geworden zijn door mijn wekelijkse gezellige telefoontje op vrijdag) Het zal wel niet zo zijn dat ze meteen scheutig gaan strooien met de (dure) abonnementen, want dat is natuurlijk veel kostbaarder dan (niet) bezorgen. Wat ook kan helpen is om de klachten ook bij de gemeente neer te leggen. Gewoon melden dat je de Baliekluiver niet hebt ontvangen, en of ze die willen nasturen of zo? De gemeente krijgt dan ook een beetje inzicht in de mate van klachten hieromtrent.
    Ik weet wel dat ook in het stadshuis het besef wel leeft dat de bezorging naadje is. Maar ja, hoe erg is erg…..

  15. Jullie hebben dus nog geen blauwe bakken, Kire? In die wijken krijgen de clubs die vroeger het oud papier kwamen halen toch nog een bedrag van de gemeente, voor zolang als dat duurt denk ik. Maar wel goed argument. De Peperbus is toch ook digitaal grotendeels te bekijken?

  16. Op de blauwe bak van ons staat de school op waarvoor het opgehaald wordt. Maar het word wel door de ROVA omgehaald en niet door de school zelf. In Assendorp konden we het papier gebundeld aan de straat zetten en konden er ouders en leraren en kinderen s’avond 1 keer in de maand het papier ophalen met een vrachtauto van de ROVA.

  17. Volgens mij maakt het dan niet uit, hoe vol de bak is Kire. De clubs die vroeger papier ophaalden hebben de blauwe bakken verspreid en daarna hoefden ze niets meer te doen voor hun centjes. de goodwill was verdiend door jarenlang vrijwilligerswerk. Ik denk wel dat de gemeente daar ooit mee stopt, want is natuurlijk verkapte subsidie. Ik ben zelf blij dat ik van al die rotzooi (reclamefolders) verlost ben en mis de weekbladen ook niet. De agenda staat ook op WLZ en Zwols nieuws is digitaal te vinden via WLZ en de Stentor.

  18. Bij ons wordt de Peperbus in principe prima bezorgd. Ik vind het altijd wel leuk om even door te snuffelen. Ook met de foldertjes vermaken we ons prima!

    Een tijdje geleden hadden we de papierbak ineens vol zitten! Was gebruikt als dumpplek door een andere bezorger.
    Lijkt me dat er toch genoeg jongeren zijn die een baantje willen hebben? Dan is het toch simpel? Die jongeren die niet bezorgen ontslaan en er wel werkende mensen voor in de plaats aannemen.

  19. Optie: Laten ze “cirkelhoofd van de week”eens terugbrengen. Dan wordt de vraag groter-> meer advertenties-> hoger loon voor de bezorgers en/of aanstellen van controleurs. De peperbus was vroeger al een van de minst betaalde kranten om te lopen.
    Hebben ze trouwens geen controlebelletejs oid meer?

  20. Als de gemeente Zwolle er echt belang bij zou hebben dat zijn inwoners goed geinformeerd zouden zijn over het reilen en zeilen van de gem. Zwolle.
    Dan zou de bezorging allang verbeterd zijn.

  21. Fijn zo’n nee/nee sticker. Krijg je iig niet steeds weer die niets zeggende zooi op de mat. Kreeg de Peperbus trouwens zonder sticker ook al nauwelijks,behalve dan vlak voor Kerst, “fijne feestdagen, meneer” hand ophoudend…”goh, bedankt, jij ook joh en houd je krantje nu ook maar”.

  22. Totdat je een nee/nee sticker hebt mag je niet zeuren. Daar zijn die dingen voor. En schijnbaar werkt het prima voor je!

    Ik moet wel zeggen, dat ik tegenwoordig de kaartjes van de bezorgers die om geld komen vragen wel houd. Ik heb wel eens het idee gehad, dat er 2 bezorgers van hetzelfde blaadje langskwamen….ja ja….

Reacties zijn gesloten.