Proef Taxi-informatiepunt Regiotaxi bij Isala Klinieken

Zwolle – Het reserveren van een rit met de Regiotaxi vanuit de Isala klinieken in Zwolle is vanaf heden gemakkelijker. De provincie Overijssel startte vrijdagmiddag, samen met Zilveren Kruis Achmea, de gemeente Zwolle en de Isala klinieken, met een proef van een jaar met Taxi-informatiepunt bij de hoofdingangen van de Isala klinieken. Klanten van Regiotaxi Vechtdal kunnen vanaf 1 januari 2012 gebruik maken van deze service.

28-10-2011_opening_taxi_infopunt_isala_5.jpg

Op het taxi-informatiepunt staat een informatiescherm met daarop de aankomsttijd van de taxi en een paslezer, waar u met uw eigen pas een rit kunt boeken. Om u te informeren over de aankomsttijd van uw taxi hangen er beeldschermen in de ontvangsthal van beide locaties van de Isala klinieken. Op dit scherm ziet u precies wanneer uw taxi arriveert. De informatie over de verwachte aankomsttijd wordt regelmatig ververst. Komt uw taxi in een file? Dan ziet u dat direct op het scherm en daarbij de aangepaste aankomsttijd. Ook als uw taxi eerder komt ziet u dit op het beeldscherm.

28-10-2011_opening_taxi_infopunt_isala_openings_handeling_gerrit_douma_4.jpg

28-10-2011_opening_taxi_infopunt_isala_1.jpg

28-10-2011_opening_taxi_infopunt_isala_2.jpg

In de buurt van het informatiescherm staat een speciale paslezer. Met uw Regiotaxipas kunt u hier een terugreis boeken. Deze rit verschijnt op het informatiescherm, zodat u kunt zien wanneer uw taxi arriveert.

28-10-2011_opening_taxi_infopunt_isala_3.jpg

Nadere informatie over de werking van de taxi-informatiepunten kunt u krijgen bij de receptie van de Isala klinieken.

De proef met de taxi-informatieschermen en de paslezer duurt tot oktober 2012. Daarna besluiten de deelnemende partijen of de service wordt voortgezet en/of wordt uitgebreid. Via de website www.regiotaxi.overijssel.nl zal men hier volgend jaar over worden geínformeerd.

Artikel delen:
Reacties 3
  1. Gelukkig heb ik voor AL die pasjes die er tegenwoordig zijn een aparte pasjesportemonnee aangeschaft, die overigens ook al erg vol raakt, met o.a. bankpasjes, rijbewijs, ziekenfondspas, air miles, bonus card, Gamma klantenpas, Ikea klantenpas, iets van 5 cadeaucards, 2 DA-drogist Klantenpasjes, ANWB, enz enz enz enz!!!!

    En…. euh…. wie gaat mijn schoonmoeder dit systeem nou uitleggen?? Toevallig gaan we de laatste tijd regelmatig met haar naar Weezenlanden. Een heel gedoe steeds met Achmea Vervoerslijn en Taxicentrale. Ik regel het regelmatig voor haar, omdat zij wel ff wat andere dingen aan haar hoofd heeft….

    Maar… het moet wel gezegd… ik maak me wel iedere keer zorgen hoe ze het nou gaat regelen met de terugrit. Een GSM hanteren kan ze niet / wil ze niet. Maar zo’n pasjessysteem is ook niet aan haar besteed, hoor. Geld pinnen is voor haar al een ding!

    Wel zou ik het een goed idee vinden, als degene bij de infobalie haar pasje aanneemt, die handelingen voor haar doet die nodig zijn en dan kan ze zelf op het scherm kijken…


    Maak melding

  2. Dat laatste dat Eva zegt dat zou ik ook wel handiger vinden! De mensen die gebruik maken van deze service, zijn doorgaans niet zo handig met apparaten! Een persoon die hen helpt zou een echte uitkomst zijn! Voor mijn part rekenen ze dan een klein bedrag er standaard bij in voor de service die je krijgt?


    Maak melding

  3. Dit systeem zou nog wel eens kunnen gaan werken.
    Wees trouwens blij dat je niet in Groningen woont. Daar heeft men bedacht dat mensen met een WMO vervoerspas deze pas mogen gebruiken voor alle ritten, behalve voor bezoek aan het ziekenhuis of huisarts……………….terwijl zo’n pas juist daar voor bedoelt is.


    Maak melding

Reageer