Feedback experiment verkeersbegeleiding gevraagd

Zwolle – Het experiment waarbij gekeken wordt of de inzet van verkeersbegeleiders bij het station, op de hoek Stationsweg én bij de Nieuwe Havenbrug tot een betere verkeersafwikkeling leidt is afgelopen. Zwollenaren wordt verzocht de verkeerservaringen gedurende de looptijd van dit experiment aan de gemeente Zwolle door te geven.

Hoe kunnen bussen, maar ook ander verkeer, zo snel mogelijk van het NS-station in Zwolle naar de binnenstad komen, en van het centrum naar het station. Zwolle heeft dat de afgelopen maand onderzocht met een bijzonder experiment op de route tussen het station NS en de Eekwal. Verkeersregelaars hebben eerst op drie afzonderlijke locaties het verkeer begeleid. De afgelopen week stonden ze op alle drie locaties tegelijk. Zwolle onthaalt bezoekers zo gastvrij mogelijk. Daar hoort onder andere bij dat binnenstadbezoekers die met de bus komen snel en efficiënt van en naar het centrum vervoerd worden. Bovendien is de inzet daarbij dat het overige verkeer zo min mogelijk hinder ondervindt van het openbaar vervoer.

Belangrijk onderdeel van de experimenten is dat gekeken wordt of door de bussen tijdelijk voorrang te geven het openbaar vervoer efficiënter door kan rijden zonder dat dit tot grote overlast voor het overige verkeer zorgt.

Tijdens de pilot worden video-opnames gemaakt van de verkeerssituatie. Die beelden worden gebruikt om het effect van de verkeersbegeleiding te analyseren. Samen met de reacties van de verkeersdeelnemers wordt gekeken welke maatregelen effectief zijn.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

5 gedachten over “Feedback experiment verkeersbegeleiding gevraagd”

  1. Compleet waardeloos wat die klaar-overs daar doen. Ze geven alleen maar voorrang aan (lege) bussen zodat de automobilisten compleet vast komen te staan en zo ook weer de bussen vast staan. Die oranje pipo’s hebben alleen maar oog voor het zebrapad en bussen.

    De oude situatie had zelfs nog een betere doorstroming dan wat deze onbenullen daar doen.

  2. ik moet zeggen dat het eindelijk eens niet een keer vast stond op die rotonde, lijkt te helpen maar gaan ze er altijd staan? mag wat kosten zeker… wel sympathieke lui, oudere vrouw slecht ter been werd netjes naar de overkant geholpen (vroeger scouts geweest?)

  3. Op de probleemplekken geen verbetering waargenomen. WEL file’s zien staan waar ze normaal NIET stonden. Het oude systeem werkt prima: de bussen laten elkaar voor. Hier zijn geen dure verkeersrgelaars voor nodig. Wat zou helpen: Verplaatsen van busstation naar andere zijde station. “verkeer” vanaf station naar stad: gewoon lopen, en anders met de bus vanaf de andere kant vh station. Verder: Opheffen van alle verkeersbelemmerende maatregelen, zoals pollers in de kerkstraat en op het Rodetorenplein. Gebruik de infra die er al ligt….

  4. Feedback is duidelijk lijkt me. Het is natuurlijk top dat gepoogd wordt om de verkeerssituatie te verbeteren. Maar de verandering is in dit geval (nog) geen verbetering. De feedback boodschap luidt dan ook: terug naar de tekentafel.

    An Peters

Reacties zijn gesloten.