Digisponsorloop levert ruim 2500 euro op

Zwolle – Ruim 3 dagen lang hebben 14 Zwolse organisaties zich via het Social Media kanaal Twitter ingezet voor het Ronald Mc Donald Kinderfonds via een zogenaamde ‘digitale sponsorloop’. Via een twitterbericht werd opgeroepen om het bericht zo veel mogelijk door te sturen (retweeten). Door het bericht te retweeten werd er door de deelnemende organisaties 50 cent gedoneerd aan het fonds. Twitterend Nederland steunde de actie massaal. In 3 dagen tijd is het bericht ruim 5250 keer op twitter verspreid. Dit betekent dat de totale opbrengst van de actie op meer dan 2500 euro uitkomt. De organisatie van de digisponsorloop is ontzettend bij met dit resultaat.

Amper 4 dagen geleden had niemand ooit van een ‘digisponsorloop’ gehoord. Maandagmiddag 21 november om 13.00 uur luidde online het startsignaal vanuit de deelnemende organisaties. Twitteraars begonnen massaal het bericht door te sturen. Binnen enkele uren stond te teller al op meer dan 1250 doorgestuurde berichten. Maandag einde van de dag bereikte de actie het hoogtepunt en stond de dagteller op 3000 retweets. De 2 dagen daarop zijn er nog ruim 2000 doorgestuurde berichten bijgekomen. Was maandag het woord ‘digisponsorloop’ nog nooit voorgekomen op Google, op dit moment zijn er meer dan 350 resultaten te vinden. De organisatie kijkt dan ook terug op een zeer succesvolle actie die een heel groot deel van het land heeft bereikt.

Krachten bundelen

‘Momenteel is er een landelijke donatieactie voor het Ronald Mc Donald Fonds in onze restaurants. Het enthousiasme voor deze actie was ontzettend groot onder de medewerkers, dat ik jammer vond dat er via het populaire social media kanaal niets mee werd gedaan’, aldus Melanie van Riel, Marketingmanager van McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle. ‘Binnen onze organisatie werken wij veel samen met lokale organisaties en van uit dat uitgangspunt is het idee ontstaan om met zijn allen online aan de slag te gaan en de krachten te bundelen voor het goede doel. Door samen te werken hebben wij een unieke en succesvolle twitteractie neergezet waarbij het gaat om iets te geven en niet om te winnen, en dat is aangeslagen op twitter, regionaal én landelijk!’ aldus van Riel.

Ook Ronald Mc Donald Kinderfonds directeur Marc van den Tweel is enthousiast over de digisponsorloop: “Ik ben heel blij met deze actie. Het is hartverwarmend dat deze Zwolse organisaties het initiatief nemen om zoiets ludieks te doen voor een goed doel. Voor het Ronald Mc Donald Kinderfonds is elke euro en dus ook elke retweet belangrijk. We hebben structureel geld nodig om ouders een thuis te kunnen bieden in een Ronald Mc Donald Huis, dicht bij hun zieke kind.”

Initiatiefnemers

De #digisponsorloop is een initiatief van 14 Zwolse organisaties te weten IJsbeelden Festival Zwolle, Xando APR, Odeon De Spiegel theaters, Business Kees, Bas Autowas, Loetje aan de Kade, Bloopers, Timeless, Jelske Docter, Communiq, Bandencentrum Bourgonjen, MultiCopy Zwolle, Fusion of Dance & McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)