Agressief gedrag tegen Zwolse verkeersregelaar

Zwolle – Een 30-jarige verkeersregelaar uit Zwolle kreeg vrijdagmorgen 16 december te maken met agressief gedrag van een 45-jarige Zwolse automobilist.

De verkeersregelaar was op de rotonde op het Stationsplein het verkeer aan het regelen. De verdachte negeerde volgens de man eerst een stopteken van een collega, daarna reed hij ook door toen de verkeersregelaar een stopteken gaf. Hij reed op de verkeersregelaar af en raakte toen zijn benen. De man opende daarna zijn raam en gedroeg zich agressief. Hij bedreigde de verkeersregelaar, reed weg waarbij hij opnieuw de verkeersregelaar raakte en kwam later terug om verhaal te halen. Hij is meegenomen naar het politiebureau en er is proces-verbaal opgemaakt.

Artikel delen:
Reacties 12
  1. Inderdaad! Wat een sukkel!

    En wat ik telkens weer niet begrijp: dergelijke agressie komt voort uit het feit dat ze ergens sneller willen zijn. Door dit te doen,duurt het alleen maar langer!

  2. Rare plek om het verkeer te regelen want er moeten wel 3 verkeersregelaars zijn geweest op die rotonde, of stond hij boven op de bult. Maar dat neemt niet weg dat dit wel heel asociaal gedrag is.

  3. Rare plek om het verkeer te regelen want er moeten wel 3 verkeersregelaars zijn geweest op die rotonde, of stond hij boven op de bult. Maar dat neemt niet weg dat dit wel heel asociaal gedrag is.

    In principe zitten er 3 wegen aan die rotonde vast (de afslag voor de bussen langs de bewaakte fietsenstalling niet meegerekend).
    Dus bij iedere weg aan de rotonde een verkeersregelaar?

  4. Idioot gebeuren ook dat geregel van het verkeer aldaar. Ik moest er laatst stoppen omdat een verkeersregelaar de voetgangers op het zebrapad voor wilde laten gaan. Bij mijn weten hebben die sowieso voorrang, dus hij was (op dat moment in ieder geval) iets compleet overbodigs aan het doen. Los daarvan begrijp ik ook nog steeds niet waarom de bussen niet via de gewone verkeersregels kunnen invoegen. Tuurlijk zullen ze er wel eens moeilijk tussenkomen, maar zolang als ik me kan herinneren was het dan altijd zo dat een mede-buschauffeur even die ruimte gaf. Ik heb niet het idee dat het nu beter gaat dan eerder.

    Overigens is hier natuurlijk wel sprake van idioot gedrag door de automobilist. Laat ik dat maar even aangeven, want ik probeer op geen enkele manier zijn gedrag goed te praten. Integendeel.

  5. Wlbert,
    Als je de actualiteit een beetje volgt weet je waarom de verkeersregelaars tijdens de spits aanwezig zijn op het Stationsplein en de Burg. van Roijensingel.
    Verkeerstechnisch is in het verleden een grote blunder gemaakt met de aanleg cq reconstructie van het Stationsplein. Gemeente probeert nu op deze wijze, door inzet van verkeersregelaars, de doorstroming van het verkeer in goede banen te bewerkstelligen.
    Als fietser sta ik in de spits afgelopen week in de stromende regen te wachten op een stopteken van een verkeersregelaar. Binnenmonds zeg ik dan ook iets wat ik hier beter niet kan vermelden. Maar gedraag me verder wel.

  6. Ik zou als fietser altijd zorgen, dat ik die plaatsen dan vermijd. Nog liever 100 meter omrijden (veel meer zal het nooit zijn) dan dat ik daar moet staan wachten. Ook verkeerslichten probeer ik op die manier zoveel mogelijk te vermijden.

    Met de auto is dat sowieso een heel ander verhaal. Je zit toch al lekker droog. Heb liever respect voor verkeersregelaars die daar in weer en wind staan!

  7. Helaas moet ik elke dag langs het station om naar de a28 te komen. Maar ik merk een verbetering. Soms moet ik wat langer wachten, maar ze zorgen voor een betere doorstroom. Nu moeten de voetgangers ook soms wachten zodat vijf auto's ipv een auto kan doorrijden. Zelfde bij de rontonde, daar gaat de doorstroming ook beter.

    Natuurlijk hoop ik dat de gemeente dit structureel gaat aanpakken, maar voorzover doen de regelaars goed werk.

  8. @Berend: Ik weet waarom ze het zo doen en onderken ook zeker dat de infrastructuur daar te beroerd voor woorden is. Ik kom er gelukkig niet dagelijks, maar op de momenten dat ik er wel langs kom, kan ik nu niet zeggen dat ik duidelijk voordelen zie van de regelaars. Ik noemde het voorbeeld al val de man – die ongetwijfeld met de beste bedoelingen – bij het zebrapad bestaande regels aan het uitvoeren was.

    En voor zover dat na mijn vorige post nog niet duidelijk was: uiteraard houd ik me aan de instructies die ik krijg, ook al zie ik de logica er niet van. Die mensen proberen ook zo goed mogelijk hun opdracht uit te voeren. En van de week nog in de stromende regen ook.

Reageer