Brand in slaapkamer van woning Geert Grootestraat

Zwolle – Zondagmorgen rond 09.40 uur werd de Geert Grootestraat in Zwolle opgeschrikt door gillende sirenes van de brandweer. In de slaapkamer van een bovenverdieping van een maisionette aan de straat was brand uitgebroken. Er vielen geen gewonden.

08-01-2012_brand_in_flat_geert_grootestraat_01.jpg

Een kortsluiting aan een elektrische installatie in een kast is waarschijnlijk de oorzaak van de kleine brand in de slaapkamer. Er ontwikkelde zich in korte tijd veel rook in het pand. De brandweer was snel aanwezig en kon erger voorkomen. Er was sprake van een flinke roet- en waterschade. De ruimte werd na het brandje geventileerd. Een bewoner moest voor ademhalingsklachten behandeld worden. De bewoners van het pand kregen van de hulpverleners nazorg aangeboden.

08-01-2012_brand_in_flat_geert_grootestraat_03.jpg

08-01-2012_brand_in_flat_geert_grootestraat_04.jpg

08-01-2012_brand_in_flat_geert_grootestraat_02.jpg

08-01-2012_brand_in_flat_geert_grootestraat_05.jpg

Artikel delen:
Reacties 9
  1. Sinds oud-Holtebroek gesloopt wordt en/of is, komt veel van dat rapaille richting dieze-oost met helaas alle gevolgen van dien. Komt helaas de leefbaarheid van de wijk niet ten goede…

  2. >:(Beste Henk.k, ik vind jou reactie echt nergens op slaan!!Wat heeft dat er mee te maken???Dat er brand ontstaat door kortsluiting kunnen die mensen toch niks aan doen??En hoezo Rapaille??Te erg hoor.Ik denk dat de woningbouw misschien eens moet gaan kijken naar de bedrading wij hebben ook in die wijk gewoond en dat is pas erg.Ik wil die mensen sterkte wensen want als je brand in huis hebt is geen pretje hoor

  3. "kortsluiting" kunnen mensen weldegelijk zelf wat aan doen in veel gevallen. Het is maar net hoe je met de installatie omgaat die in je huis zit. Vaak wordt daar zeer nonchalant mee omgesprongen.
    Dit overigens zonder enige kennis over de GGstraat te hebben – ik heb vroeger wel in één van de zijstraatjes gewoond. Die installaties waren simpel, maar wel functioneel.
    Wat ik hier lees, is kortsluiting in een kast in de slaapkamer. Dat doet mij meer vermoeden richting overbelasting van stekkerdozen o.i.d.
    Het gaat m.i. niet om de meterkast, want die bevindt zich normaal gesproken niet in de slaapkamer.

  4. @henk k…het was voor de uittocht van bewoners uit h'broek veel erger in de GG-straat als tegenwoordig (in de tijd dat het oude schooltje er nog stond).

    In die tijd had het bijv. geen zin om je schuurdeur op slot te doen omdat hij binnen 2 dagen toch weer opengebroken was.

    valt heel erg mee de afgelopen jaren

Reageer