Deltionstudenten nemen hotels in Vechtdal over

Zwolle – Wildthout Hotel & Restaurant in Ommen en Herberg de Klomp in Vilsteren zijn in januari twee weken lang in handen van studenten van het Deltion College. Derdejaarsstudenten van de Hotelschool zijn in deze periode verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in het hotel en de herberg. Ze vervullen bij toerbeurt alle voorkomende functies in beide horecagelegenheden. Wildthout is van 16 tot en met 29 januari in handen van 14 hotelschool-studenten. De Klomp wordt van 23 januari tot en met 5 februari gerund door 12 studenten.

foto_studenten_wildthout_hotel__restaurant.jpg

Met dit project stimuleert het Deltion College het ondernemerschap van studenten. Deltion wil haar studenten de ruimte geven om te ondernemen, samen te leren werken en het geleerde in praktijk te brengen. Tijdens de overname van de horecagelegenheden voeren de studenten het door hun geschreven ondernemingsplan uit. Diverse activiteiten en arrangementen worden gedurende deze weken door de studenten verzorgd om ook in de slappe januarimaand voldoende bezetting te hebben. De horeca-eigenaren geven op deze manier de groep gemotiveerde studenten de kans om het vak in de praktijk te leren kennen. “Door de overname kunnen we onze passie voor dit mooie vak overbrengen op studerende jongeren”, reageren eigenaren Wildthout en De Klomp.

Promotie

De studenten hebben diverse arrangementen en activiteiten voor verschillende doelgroepen bedacht die tijdens de overname uitgevoerd gaan worden. “We hebben flink promotie gemaakt via Twitter en Facebook, maar we hebben ook veel geflyerd en mensen persoonlijk uitgenodigd”, vertellen de horecastudenten Mieke Gerrits en Andre Spans.

Maatschappelijke bijdrage

Een gedeelte van de opbrengsten die de studenten binnen halen gaat naar Stichting Kwaliteit Investeren in Kwetsbaarheid (KIK). De stichting financiert projecten voor welzijn en ontspanning voor mensen met een verstandelijke beperking.Stichting KIK zal tijdens deze periode samen met de studenten kunstwerken, gemaakt door de doelgroep, uitkiezen en het hotel en de herberg daarmee aankleden met als doel deze veelvuldig te verkopen. Ook proberen de studenten het netwerk van de stichting te vergroten door het inzetten van de moderne media.

Artikel delen:
Reacties 3
  1. Wie van de WLZ lezers, was al van deze aktie op de hoogte voor dat ze het hier lazen.

    De studenten hebben diverse arrangementen en activiteiten voor verschillende doelgroepen bedacht die tijdens de overname uitgevoerd gaan worden. ⤽We hebben flink promotie gemaakt via Twitter en Facebook, maar we hebben ook veel geflyerd en mensen persoonlijk uitgenodigd⤝, vertellen de horecastudenten Mieke Gerrits en Andre Spans.

    Ben zelf op geen van de genoemde social media's aktief. Ben benieuwd hoe lang ze al aan het promoten zijn.

  2. Ik vertoef wel veel op de Zwolse mediakanalaen, maar van deze acties heb ik toch echt niets vernomen. Het is dan ook grootdoenerij of iets dan bij Deltion intern aan de orde was.

Reageer