Beursvloer Zwolle sluit record aantal matches

Zwolle – De zesde editie van Beursvloer Zwolle is woensdagavond succesvol afgesloten met maar liefst 203 deals en een totaalbedrag van 166.640 euro. Dat is voor de Beursvloer een nieuw record. Maar, het echte werk begint pas na de beurs.

De doelstelling van de Beursvloer is om zo veel mogelijk matches tussen aanbieders en vragers tot stand te brengen. Diverse bedrijven en maatschappelijke organisaties stonden woensdag in het pand van AOC De Groene Welle tegenover elkaar. Wegener HuisaanhuisMedia, Webtrio, Salverda, Zalsman en JJ Video producties waren deze editie de 5 superaanbieders van de Beursvloer. Zij stelden een aanbod beschikbaar ter waarde van 2500 euro aan één maatschappelijke organisatie. Zo gaat bijvoorbeeld Webtrio een nieuwe website maken voor De Oude Ambacht School (DOAS).

Aanbieders
De aanbieders, maximaal met twee personen vertegenwoordigd, waren op de Beursvloer herkenbaar aan hun blauwe badges. Zij staan aan statafels in de 8 verschillende

Aanbodhoeken:

– Vrijwilligers
– Materialen & Faciliteiten
– Vormgeving & Publiciteit
– Opleidingen, Trainingen & Cursussen
– Financiële & Juridische Zaken
– Organisatie & Advies
– VIPS
– Overig

Vragers
De Vragers, maximaal met twee personen vertegenwoordigd, waren herkenbaar aan een groene badge. Zij konden zich ‘vrij’ bewegen over de Beursvloer op zoek naar bedrijven die hun vragen konden matchen. Zij hadden op de Beursvloer dan ook het initiatief en benaderden actief de Aanbieders met een enthousiast verhaal over wie ze zijn en wat ze willen.

Hoekmannen/vrouwen
Tijdens de Beursvloer zijn er meerdere Hoekmannen actief. Deze personen kennen het Zwolse bedrijfsleven en weten wat er op de Beursvloer te halen valt. De hoekmannen- en vrouwen helpen bij het contact leggen en zorgen voor ondersteuning tijdens het matchen.

Match!
Indien de onderhandeling tussen aanbieder en vrager tot het gewenste resultaat leidt, dan is match een feit. Belangrijk is dat er concrete afspraken worden gemaakt over de samenwerking na de Beursvloer. De matches worden gecontroleerd door onze notaris en accountant, geprojecteerd op een groot scherm en later bekendgemaakt op deze website. Beide partijen krijgen een kopie mee naar huis. Alle matches moeten binnen 1 jaar na afloop van Beursvloer Zwolle worden gerealiseerd.

SUPERAANBIEDINGEN
De Superaanbiedingen werden verhandeld in een aparte ruimte. Daar kregen de 5 ondernemers een vaste plek en ontvangen éen voor éen de maatschappelijke organisaties die voor hun aanbod waren geselecteerd. In gespreksronden van 10 minuten konden de maatschappelijke organisaties zich profileren en stelden de Superaanbieders vragen. Aan het eind van de Beursvloer maakte elke Superaanbieder bekend aan welke maatschappelijke organisatie zij hun Superaanbieding beschikbaar stellen (nadere info. volgt).

VIP-aanbiedingen
Op de Beursvloer was een speciale VIP-hoek ingericht, waar de Vragers ook in gesprek konden met een aantal Zwolse VIPS.

Artikel delen:
Reacties 2

Reageer