Plan voor Tramlijn Zwolle-Kampen

De provincie Overijssel juicht de plannen van ProRail voor een tramlijn tussen Zwolle en Kampen toe. De tram als alternatief voor de trein past in het beleid van de provincie om lightrail voertuigen in te zetten voor het openbaar vervoer. De spoorlijn tussen Zwolle en Kampen moet in 2009 opnieuw worden aanbesteed.

Dat is volgens gedeputeerde Klaasen een ideaal moment om de spoorlijn te vervangen door eventueel een tramlijn. De gedeputeerde ziet bovendien goede mogelijkheden om de Zwolse en Kamper bedrijventerreinen evenals de nieuwe woonwijk Stadshagen aan te sluiten op de toekomstige tramlijn.

Bron: RTV Oost

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

16 gedachten over “Plan voor Tramlijn Zwolle-Kampen”

  1. Mooie plannen allemaal,echt waar.
    Maar hoe lang gaat dat duren, ook 10 jaar.
    Net als het nieuwe FC Zwolle stadion.
    Geen woorden maar daden, oh nee dat is een andere voetbal club.
    Ha ha ha.

  2. Jaaaa! En dan nog twee haltes erbij in Zuid, op de lijn richting Deventer! Zeker met bebouwing van de Oude Mars in het vooruitzicht. Idioot dat deze wijk, met dan ook zo’n 35.000 inwoners (vergelijk Stadshagen) nog geen station(netje) heeft!

  3. Ja geweldig zo’n tramlijn met allemaal tussenstops. Ik ging toen ik in Kampen werkte bewust met de trein vanwege de kortere reistijd t.o.v. de bus. Als je dus een tram laat rijden met een aantal tussenstops ben je meer reistijd kwijt en kun je netzo goed met de bus gaan. Wat voor een nut heeft dan zo’n tramlijn nog?

  4. waarom niet een heel nieuw transportsysteem in de stad zwolle maken, aansluiten op het treinnet en verbinden met dorpjes als hasselt en hattem, uiteraard elke wijk een eigen stationnetje

  5. Ik snap uberhaubt niet wat straks nog het nut is van het kamperlijntje als de hanzelijn klaar is. Dan komt er een nieuw station bij kampen zuid, twee stations lijkt me voor Kampen overbodig. Dan kunnen ze het kamperlijntje beter voorbij Stadshagen afbuigen en met de weg naar Hasselt meeleggen zodat Hasselt, Genemuiden en eventueel zelfs Emmeloord nog aangesloten kunnen worden met een trein naar Zwolle.

  6. Weer zo’n ouderwetsch initatief….Het spoor is een uitvinding van 2 eeuwen geleden!
    Kunnen ze nog beter de rails eruit halen en gebruiken voor vrachtverkeer en guided bussen ofzo (al-dan-niet elektrieke). Doe es ff vindingrijk zijn ;))

  7. volgens wikipedia:

    Het station van Kampen lag ook voor de gemeentelijke herindeling al in de gemeente Kampen, omdat de oude gemeentegrens om het stationsgebouw heen liep.

Reacties zijn gesloten.