Motorrijder breekt heup na ongeval Zwartewaterallee

Zwolle – Donderdagavond rond de klok van 21.00 uur is een 32-jarige motorfietser uit Zwolle ernstig gewond geraakt door een eenzijdig ongeval. Dit is gebeurd op de Zwartewaterallee tussen de Monteverdilaan en de Middelweg.

05-04-2012_motor_gewond_2.jpg

De bestuurder van de motor trok met zijn tweewieler op bij verkeerslichten en ging kort daarna vol in de ankers ter hoogte van een flitspaal. Dat zeggen getuigen van het ongeval. Door de remactie is de bestuurder van de motor de controle over zijn voertuig kwijtgeraakt en werd van zijn motor gelanceerd tegen een lantaarnpaal. Daar kwam hij mee in aanraking met zijn buik. Omstanders hebben direct eerste hulp kunnen verlenen. De motorrijder is met een gebroken heup naar het ziekenhuis vervoerd. De VOA heeft onderzoek gedaan. Het ging om een zeer exclusieve motor. Volgens een getuige, die achter de motor reed, is de motorrijder door de flitspaal gefotografeerd. Bergingsbedrijf Leerentveld heeft de motor geborgen.

05-04-2012_motor_gewond_4.jpg

05-04-2012_motor_gewond_3.jpg

05-04-2012_motor_gewond_1.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

38 gedachten over “Motorrijder breekt heup na ongeval Zwartewaterallee”

  1. Stomme actie. Gelukkig niet meer slachtoffers gevallen door deze actie. Maar hij is wel zwaar gewond. En domme dingen doen we allemaal wel eens. Hoop dat de verwondingen, achteraf mee blijken te vallen, en dat de motorrijder het kan na vertellen en dat hij zijn lesje heeft geleerd.

  2. Zie je wel, die flitspalen komen de verkeersveiligheid helemaal niet ten goede!
    Hopelijk komt hij er weer snel boven op!

  3. Als er geen flitspaal was geweest was er misschien ook niks gebeurd .Hij heeft hem even lekker los willen gooien die motor en is geschrokken denk ik van het flitslicht van die paal in het donker daar.Een ieder weet dat het scheuren op zo,n motor wel eens leuk is want mensen die hier kritiek hebben zijn zelf ooit in hun leven ook wel eens te hard gegaan op een bromfiets .

  4. hallo nu krijgt de flitspaal de schuld van een ongeluk>:(, dit lijkt mij de omgekeerde wereld, niet de flitspaal maar de motorrijder reed te hard en ging in de fout, als iedereen zich aan de regels zou houden waren er ook geen flitspalen meer nodig:P

  5. Beetje misplaatst om hier een juichende en lachende smily voor te ‘gebruiken’.

    Tuurlijk was het stom. We zijn allemaal wel een stom bezig.

  6. Zie je veel te vaak en zeker op zo,n race Harley dat motorrijders hun motor niet machtig zijn en niet fatsoenlijk kunnen uitwijken of een noodstop kunnen uitvoeren.

  7. Het is de schuld van de flitspaal??? Commentaar op de flitspaal??

    Als die gast zich gewoon aan de snelheid had gehouden, was er helemaal niks gebeurt.

    Als er geen flitspaal stond, was het de schuld van de motor geweest misschien?

    Er is bij te hard rijden maar 1 schuldige: de bestuurder.

  8. hersenlose idioten op een motor zijn gevaarlijk
    niet die flits palen.je zult er maar rijden met je gezinnetje en zo een idioot knalt in je auto waar je kids zitten.
    des al niet te min hoop dat hij/zij er boven opkomt en een lesje heeft geleerd

  9. hallo Tsja wat is gevaarlijk aan een flitspaal hij beweegt en verplaatst zich niet , een verkeersdeelnemer die plotseling remt om een boete te ontlopen is een gevaar op de weg niet alleen voor zichzelf maar ook voor andere deelnemers

  10. Hahaha, de azijnplassers vallen hier wel weer dik door de mand zeg, whahaha, niemand ziet de ironie van mijn commentaar. Zwelg lekker verder in jullie nijd, ik geniet nog even van het leven!!:)

  11. Racen doe je maar op het circuit.
    Levensgevaarlijk, dit soort stuntpiloten.
    Ditmaal levensgevaarlijk voor zichzelf, maar een volgende keer ligt er een onschuldige in het ziekenhuis door dit soort rijgedrag.

  12. jajaja, dat het gevaarlijk is weten we nu wel, verder nog iemand een echt zinnige opmerking? Of blijft het bij dit gezeur…

  13. 6 weken ziektepret

    Een heup breken duurt veel langer hoor, zeker 3 maanden en na een jaar kun je pas zeggen dat alle kwaaltjes “als gevolg van” helemaal over zijn.

  14. Beetje rare reacties hier omtrent die motorrijder.

    Het remspoor ziet er op de foto erg kort uit. Dat zegt dus nog geheel niets over de gereden snelheid zo vanaf foto. Wel dat er geen ABS op zit e/o niet gewerkt heeft.

    Zover ik kan overzien heeft de motorrijder zich “onderuit geremd”. Er zitten veel niet-motorrijders hier aan de reacties te merken.
    Onderuit remmen – op het moment dat je voorwiel blokkeert lig je onderuit voordat je er erg in hebt. Je merkt niet eens dat het gebeurd (weet ik uit ervaring).
    Het is dus niet vergelijkbaar met wat je op je fietsje meemaakt als je stoel al slippend met achterrem tot stilstand komt.

    Dus vermoedelijk te laat de flitspaal opgemerkt en in een reflex de rem ingeknepen. Kan.
    Heel vervelend voor motorrijder – zeker gezien hij op dat moment alleen reed en dus verder niemand in gevaar bracht door onbehouwen gedrag.
    Het feit dat hij door flitspaal gefotografeerd is zegt ook niets: een motorfiets kan tijdens val lokaal zodanige versnellingen krijgen, dat onderdelen (Veel) harder gaan dan het voertuig oorspronkelijk reed waardoor hij getriggerd is.
    Overigens reed de Buell niet snel genoeg: er reed nog een getuige achter hem 🙂 😀

  15. Ik heb de indruk dat wat mensen niet helemaal het verschil weten tussen ‘oorzaak’ en ‘gevolg’.

    Bericht door Zwollenaar is Back, op 6 april 2012 om 00:36

    Dan mag je wel (net als Tsja) per ongeluk een knipoog vergeten zijn en dat melden. Want er zijn er heel wat die het nog lijken te menen ook (dat de flitspaal de schuldige is)

    @Me:

    De streep-‘leegte’-combinatie is 12 meter. De streep is zo’n anderhalve combinatie dus een remspoor van zo’n 18 meter.

    Ga uit van de veel gehanteerde 8 m/s² die een voertuig als vertraging moet hebben en je komt uit op een beginsnelheid van 61 km/h. Dan zou hij op het moment van stoppen (einde remspoor) precies 0 km/h gereden hebben……….
    Gezien hij onderuit gesodemieterd is denk ik dat de snelheid nog heel wat hoger gelegen heeft. En de vertraging wil bij een motor nog wel eens heel wat meer zijn (mits onder controle omdat je anders onderuit gaat) en je komt op een nog hogere beginsnelheid uit.

    Maar laat de foto van de paal maar spreken.

  16. Ik geloof dat ik even wat terug moet trekken. Die genoemde afstand van 12 meter geldt hier geloof ik niet dus klopt één en ander uit m’n vorige bericht niet.

    Blijft wel staan dat ik me (net als vele anderen) wel afvraag waarom je uberhaupt in de remmen moet gaan als je een flitspaal voorbij rijdt en je je netjes aan de snelheid houdt (eventueel met een gunstige marge en desnoods 53 gereden hebt)

  17. Hier een bericht van familie.
    Fijn te lezen dat er veel mensen zijn die voor dat ze weten hoe het zit l hun mening klaar hebben.
    De bericht geving is totaal verkeerd en hij ligt zwaar gewond in het ziekenhuis. het gaat wel iets langer duren dan 6 weken!
    Misschien volgende keer even nadenken voor je klakkeloos iets neer zet.
    Het kan erg kwetsent over komen namelijk

  18. Hoezo ‘veel mensen die [reageren] voordat ze weten hoe het zit’? Dat de berichtgeving niet klopt en dat de berijder zwaargewond in het ziekenhuis ligt, dat kan de lezer van het bericht niet weten. (hoewel een gebroken heup ook geen kattenpis is).

    De reactie over dat ‘nadenken voordat je klakkeloos iets neerzet’, slaat dat op de berichtgeving of op de reacties? De reacties zijn gebaseerd op het bericht en de foto’s.

    Maar goed, dat sommige dingen kwetsend over kunnen komen, dat geloof ik direct. Maar het meest kwetsende (letterlijk/fysiek) is natuurlijk het ongeluk zelf voor de bestuurder.

    Maar misschien kan Hes vertellen wat de toedracht exact was? Want ik zou haast gaan denken dat de bestuurder níet te hard gereden heeft, níet voor de flitspaal in de ankers is gegaan etc.
    Het heeft in ieder geval alle schijn van een remactie om een flits van een paal te voorkomen waarbij het remspoor (goed voor zeker 30 km/h snelheidsverschil tussen begin en eind van het spoor) toch wel een heel eind bij de motor vandaan is.

  19. @WFvN

    En de vertraging wil bij een motor nog wel eens heel wat meer zijn (mits onder controle omdat je anders onderuit gaat)

    Naast de berekening ga je hier ook in de fout. Wederom een aanname dat de vertraging hoger is.
    Echter bij een blokkerend achterwiel is de vertraging aanzienlijk kleiner, bij een blokkerend voorwiel bijna 0. Of een koude band. Of olie op z’n band. Of …..

    Dus ook hier een aantal aannames.
    Ik pleit niet vóór de motorrijder en niet tegen. Wat ik wel vind is dat er een hoop geneuzel geschreven wordt op basis van nix, nada, nul.

    En dat ben ik dus wel met Hes eens.

    V.w.b. remmen flitspaal: uitermatig treurige houding ook hier met heilige boontjes opmerkingen “als u niet te hard rijdt gebeurd er niks”. Even vergetende dat je niet de hele tijd op de teller zit te kijken, de helft van de weggebruikers al minsten 15 km/u langzamer gaat rijden dan toegestaan “voor het geval dat” en meer gedoe.
    Vergeet niet dat in veel gevallen de flitspaal geen goed doel heeft anders dan de financiele buidel. Er zijn genoeg aanwijzigen te vinden die tegen de flitspaal duiden.

  20. @Me:
    Ik ben ook niet zonder fouten en ook ik rem wel eens wat bij als ik een flitspaal voorbij kom omdat ook ik liever m’n ogen op de weg houd dan op m’n kilometerteller. Maar zodanig remmen voor een flitspaal dat je banden blokkeren (of ABS moet ingrijpen) blijf ik vreemd vinden. Zelfs al houd je je teller niet in de gaten en rijd je op gevoel en misschien wat te hard dat je wel bij moet remmen om een foto te voorkomen, dan nog is zo’n remspoor niet nodig.

  21. @WFvN zoals ik al zei: hij kan in een reflex geknepen hebben. Kan. Weerstand te laag. Kan. Ik ga dat niet nog eens allemaal herhalen.

    Het is fijn dat je de toedracht weet (op zijn minst suggestief) door het van de foto te lezen, maar zoals je zelf al zei: berichtgeving op basis van onderbuik gevoelens a.d.h.v. een paar foto’s is nogal dom.

    Misschien heeft hij inderdaad veel te hard gereden, maar misschien ook niet.

  22. Wat een stelletje dwazen die reageren, reacties gebaseerd op aannames en niet op feiten. Heel erg stoer dat jullie op deze wijze een mening hebben op een motorrijder. Ga eens werken stelletje kansloze lui!!!

  23. Het is wel heel makkelijk om iemand een idioot te noemen en te zeggen dat het zijn eige schuld is maar zijn julie dan zo perfect? maken julie nooit fouten? julie noemen hem een idioot… ik vind julie RESPECTLOOS!! je moet niet oordelen als je iemand niet kent.

    Sterkte voor iedereen die om hem geeft!

Reacties zijn gesloten.