Jubileumfeest Jenapleinschool op Assendorperplein

Zwolle – Een spetterende straattheatershow door alle leerlingen en medewerkers van de Jenapleinschool, met meer dan 300 kinderen en volwassenen samen in één voorstelling. Het decor is een van de meest sfeervolle pleinen van Zwolle: het Assendorperplein. Met dit cadeau aan haar eigen wijk Assendorp en de Assendorpers viert de Jenapleinschool op donderdagmiddag 26 april haar 25-jarig bestaan.

De openluchtvoorstelling op 26 april op het Assendorperplein begint om 13.30 uur en duurt tot 14.30 uur. Iedereen is welkom, de toegang is gratis. De voorstelling is geschikt voor jong en oud. De voorstelling wordt op dit moment met veel enthousiasme door de leerlingen, ouders, medewerkers gemaakt onder de kundige regie van Rata Kloppenburg. Dat is een heel werk. De verhaallijn is samen met leerlingen uitgestippeld. Er worden danspassen geoefend, teksten uit het hoofd geleerd en niet te vergeten prachtige decorstukken gebouwd. Op Facebook is ‘the making of’ te volgen via www.facebook.com/25jaarJenapleinschool. Avondprogramma

Haar 25-jarig jubileum sluit de Jenapleinschool af met een knallend feest in school en het naastgelegen wijkcentrum De Enk. Het avondprogramma begint om 20:00 uur voor oud-leerlingen, oud-ouders, oud-medewerkers, oprichters, ouders en medewerkers van de school. Het wordt een gezellig en ongedwongen feest, waarin ontmoeten en herinneringen centraal staan. Meer informatie op www.jenapleinschool.nl/25-jaar-jenaplein.Over de Jenapleinschool

Jenaplan plus Assendorperplein – dat maakt Jenaplein.

De school is al net zo karakteristiek als het plein, levend middelpunt van de wijk. Vijfentwintig jaar geleden richtten een aantal ouders uit Assendorp een nieuwe school op. In 2007 was de Jenapleinschool uit het oorspronkelijke jasje van de voormalige Wilhelminaschool gegroeid en verhuisden de inmiddels twaalf stamgroepen naar het geheel gerenoveerde gebouw van de voormalige Enkschool. Een bloeiende school midden in een levendige gemeenschap, waar iedereen welkom is.

Artikel delen:

Reageer