Studenten Sales strijden om ’S-Factor’

Zwolle – Het is populair: voor een jury uitmaken wie het meeste talent heeft. Zelfs studentenkoppels Sales doen het. In een tweedaagse strijd op 4 en 5 juni binden studenten Sales van tien verschillende hogescholen de strijd met elkaar aan om te bepalen wie de ’S-Factor’ heeft. Zij volgen daarvoor een druk programma op het sfeervolle Jachtslot de Mookerheide waar ze presentaties verzorgen, rollenspellen oefenen en zich bezighouden met een pittige slotcasus.

De Dutch Student Sales Challenge 2012 is een initiatief van Océ-Nederland en de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle. Succes in Sales is afhankelijk van veel factoren. Ten eerste is het hard werken. Werken in de Sales vraagt om veel voorbereiding, oefening in techniek en in het toepassen van tips en tricks. Maar ook: rapport maken, systematisch werken, verborgen behoeften in beeld brengen, gevoeligheden traceren en uitvergroten. Daarnaast is nodig: veel talent. Zonder een aangeboren gevoel voor deze business, een grote mate van mensenkennis en inlevingsvermogen is succes niet mogelijk.

S-factorWat is de S-factor? Kort gezegd het vermogen om jezelf in te zetten als salesinstrument. Dat je jouw klant kunt overtuigen dat jij de enige bent waar hij mee in zee moet gaan. Dat hij jou die deal gunt. Voor studenten die behoren tot de top van het nationale salestalent is de Dutch Student Sales Challenge 2012 dé uitdaging om zich te bewijzen als het grootste salestalent van het jaar.

De Challenge
Deelnemende studenten zijn hogerejaars van opleidingen als Commerciële Economie, International Business and Languages of Small Business en Retail Management. Elk koppel wordt vergezeld door een begeleidend docent. Naast het volgen van salestheorie, biedt het programma deelnemende studenten gelegenheid om punten te verdienen door middel van presentaties, rollenspelen en in een pittige slotcasus. Aan het eind van de tweede dag zal duidelijk zijn welk koppel zich de winnaar mag noemen van de Challenge 2012.

De prijs
Het winnende koppel krijgt een Personal Sales Traineeship bij Océ-Nederland aangeboden. Een prachtige prijs want Océ werd in 2011 voor het vierde jaar op rij winnaar van het ‘Best Sales Traineeship’ in Nederland. Daarnaast krijgen beide prijswinnaars een door Suityourself aangeboden maatpak. InitiatiefnemersDe Dutch Student Sales Challenge 2012 is een initiatief van Océ-Nederland BV en Windesheim Zwolle. Sinds twee jaar wordt op Windesheim de training Verkooptechnieken van de opleiding Commerciële Economie in samenwerking met Océ gegeven. Leverancier van printoplossingen Océ bewijst hiermee opnieuw, als topwerkgever, ook toegevoegde waarde te bieden bij het ontwikkelen van jong commercieel talent.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)