Start bouw Rodetorenbrug

Zwolle – De aanleg van de Rodetorenbrug gaat beginnen. Om de start hiervan te markeren onthulden gedeputeerde Bert Boerman en wethouder Nelleke Vedelaar dinsdagmiddag het bouwbord op het Rodetorenplein.

29-05-2012_onthulling_bord_start_bouw_rodetorenbrug_02.jpg

De brug voor fietsers en voetgangers nabij het Maagjesbolwerk verbindt de Pannekoekendijk en het toekomstige Katwolderplein met het Rodetorenplein. De provincie Overijssel stelde voor de aanleg van de brug de helft van de benodigde twee miljoen euro beschikbaar. De brug wordt eind van het jaar opengesteld voor gebruik. Het ontwerp zorgt voor een vederlichte en transparante brug die het zicht op de binnenstad niet verstoort. De brug ziet er sierlijk uit en sluit mooi aan op beide oevers, de detaillering is passend en maakt de brug goed te onderhouden.  De verlichting is in de brugleuningen verwerkt. De brug wordt uitgevoerd met dunne platen staal. Zowel de bogen als het dek krijgen een zandkleur. De leuning, de handgrepen en de diagonalen van de hoofdstructuur worden in RVS uitgevoerd. Hierdoor vallen deze elementen minder op en past het goed bij het water.

29-05-2012_onthulling_bord_start_bouw_rodetorenbrug_03.jpg

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

18 gedachten over “Start bouw Rodetorenbrug”

  1. Nu nog een aantrekkelijk Katwolderplein en die brug heeft een daadwerkelijke functie. Blijkbaar is er in de planning niet van uitgegaan dat een economische crisis de ontwikkeling van de Kamperpoort jarenlang zou vertragen.
    Maar goed de brug is er, nu nog een mooie naam.

  2. Zeer goede aanvulling op de bereikbaarheid van de binnenstad. Zeker als straks het Katwolderplein klaar is!

  3. Eerlijk? Ik vind de tekst een puur reclamepraatje…

    Begrijp trouwens niet helemaal wat er wordt bedoeld met:

    Het ontwerp zorgt voor een vederlichte en transparante brug die het zicht op de binnenstad niet verstuur.

  4. De brug van de slechte smaak, de enige die er (voorlopig) profijt van heeft is de projectontwikkelaar die een restaurant wil openen in het huis met het hoge rieten dak, direct grenzend aan de brug. Wat je met geld en invloed al niet voor elkaar kunt krijgen……

  5. De brug ziet er sierlijk uit en sluit mooi aan op beide oevers, de detaillering is passend en maakt de brug goed te onderhouden.

    Mooie reclame zin.

    ;);D

  6. De leuning, de handgrepen en de diagonalen van de hoofdstructuur worden in RVS uitgevoerd. Hierdoor vallen deze elementen minder op en past het goed bij het water.

    Een grote reclame tekst.
    Dus als iets niet goed opvalt, past het goed bij het water?

  7. niet zo negatief allemaal zeg!!
    Ik ben het met @back eens, het is een goede aanvulling voor de bereikbaarheid van de stad.. vooral van de mensen die vanuit holterbroek en stadshagen met de fiets naar de stad willen.

  8. Ik vind het een hele goede investering. Voor de mensen vanuit Stadshagen en Holtenbroek wordt het straks makkelijker om in de stad te komen. En als de Kamperpoort straks helemaal af is heeft de brug nog meer mensen die er gebruik van gaan maken. En waarschijnlijk gaan jullie er dan ook gebruik van maken.

  9. Hij zal inderdaad pas echt druk worden als het Katwolderplein klaar is, maar wat maakt dat uit. Alles kan nooit precies tegelijk klaar zijn.
    Maar die brug is voor mij nu ook al handig.

  10. Voor mensen uit Holtenbroek en Stadshagen wordt het helemaal niet makkelijker. De bestaande route via de Dijkstraat wordt, in tegenstelling tot de route over de brug, niet gehinderd door stoplichten en openstaande bruggen. Via de Rodetorenbrug (afhankelijk waar je moet zijn natuurlijk) moet je ook nog omfietsen.
    Ik heb trouwens nog nooit gehoord van mensen uit Holtenbroek of Stadshagen die om die brug gevraagd hebben, laat staan dat ze nu ineens wel de fiets zouden pakken omdat het zoveel makkelijker wordt. Allemaal l*lpraat om het echte doel te maskeren, namelijk de ontsluiting van het restaurant van de projectontwikkelaar Huiskamp.

  11. Wie máákt die persberichten eigenlijk? Wanneer ik het goed lees lijkt het wel of die brug helemaal niet mag opvallen.

  12. Maar wat is straks de doorvaarhoogte? .. Als de passanten niet meer kunnen afmeren bij het maagjesbolwerk, laat men werkelijk een groot stuk investering met betrekking tot het aantrekken van watersporttoeristen verloren gaan.

Reacties zijn gesloten.