Schoolklassen op expeditie in de uiterwaarden

Zwolle – Met de IJssel heeft Zwolle een prachtig, interessant en karakteristiek rivierenlandschap in haar achtertuin. Maar hoe veilig is het eigenlijk? Om in de toekomst droge voeten te houden gaat Waterschap Groot Salland met grootschalige aanpassingen de rivier meer de ruimte geven.

Met het nieuwe lesprogramma Expeditie Uiterwaard laten Natuur en Milieu Overijssel en het Waterschap kinderen van groep 7 en 8 kennismaken met de IJssel(uiterwaarden) en het hoe en waarom van de ruimte voor de rivier-ontwikkelingen. Lijkt het u leuk om met kinderen op expeditie te gaan in de uiterwaarden van de IJssel? Bij Natuur en Milieu Overijssel kunt u informatie opvragen en u aanmelden. Stichting De Ulebelt heeft medio 2011 in opdracht van het waterschap Groot Salland het educatieve programma ‘Expeditie uiterwaard’ voor de gebieden rondom Deventer ontwikkeld. Natuur en Milieu Overijssel gaat dit succesvolle project uitvoeren voor basisscholen in de gemeente Zwolle.

Schoolklassen van groep 7 en 8 gaan op onderzoek uit in de uiterwaarden van de IJssel bij Scheller en Oldeneler buitenwaarden (bij Zwolle-zuid) en in de Vreugderijkerwaard bij Westenholte. Wordt u de expeditie gids die de kinderen begeleid en een onvergetelijke ervaring bezorgd?

 

Introductiecursus Expeditie uiterwaard
Natuur en Milieu Overijssel is op zoek naar nieuwe expeditie gidsen. Om kennis en ervaring op te doen als expeditie gids bieden wij eind augustus een gratis introductiecursus aan. Vanaf september kunnen basisscholen in Zwolle starten met de uitvoering van Expeditie uiterwaard. Alle gidsen werken in het begin in tweetallen. Natuur en Milieu Overijssel regelt de afspraken met de scholen en zorgt voor de materialen. De expeditie gidsen regelen het ophalen en terugbrengen van de kinderen.

Meer weten en aanmelden?

Heeft u belangstelling? Neem dan contact op met Marijke Wester van Natuur en Milieu Overijssel wester@natuurmilieu.nl of 038 4250960. Mocht augustus heel slecht uitkomen, laat ons dat dan weten.

Artikel delen:

Reageer