Odeon De Spiegel Theaters winnaar ‘De Gouden Struis’

Zwolle – Met de ‘Te koop’ borden van vorig seizoen heeft Odeon De Spiegel Theaters de publieksprijs van De Gouden Struis gewonnen. Dit werd gisteren bekend gemaakt tijdens het Congres Podiumkunsten. De Gouden Struis is een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste marketingactie binnen de podiumkunsten.

goudenstruis.jpg

Met een overtuigende 36,9 procent van de stemmen werd Odeon De Spiegel Theaters winnaar van de publieksprijs. Tijdens de campagne werden 500 makelaarsborden verspreid door het centrum van Zwolle en omgeving. Via deze ludieke actie werd de start van de kaartverkoop bij zo veel mogelijk Zwollenaren onder de aandacht gebracht. Via social media werd tegelijkertijd een actie opgezet om de borden ook online zichtbaar te maken. Iedereen die een foto van een bord twitterde of op facebook plaatste, maakte kans op vrijkaarten.

Opening seizoen 2012/2013

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop gestart voor het komende seizoen. Via het verspreiden van opblaaszoenen met daarop ‘Verkoop theaterseiZOEN’ en wuppies met een zoenmond is de start onder de aandacht gebracht. Of de theaters hier mee volgend jaar weer kans maken op de Gouden Struis is afwachten.

De Gouden Struis

De Gouden Struis is een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste marketingactie binnen de podiumkunsten. Een deskundige jury beoordeelt de ingestuurde ideeën ondermeer op strategie, effectiviteit en creativiteit. Het doel is de kwaliteit van acties te verbeteren en het uitwisselen van ideeën te stimuleren. Dit jaar kende de prijs twee winnaars: ‘Incubate’ en ‘Parktheater Eindhoven’. Naast het oordeel van de professionele jury, konden collega’s uit de sector ook hun stem uitbrengen.

Artikel delen:

Reageer