Vragen over verkeersveiligheid op Tesselschadestraat

Zwolle – De SP wil uitleg van het stadsbestuur over het verwijderen van de wegversmallingen in de Tesselschadestraat. Na enkele botsingen heeft de wethouder besloten om de zwart-wit gestreepte palen weg te halen. Deze palen zijn geplaatst nadat buurtbewoners structurele overlast hadden door hardrijders. De partij vraagt zich af waarom de wegversmallingen in deze straat niet het gewenste effect opleverden en welke maatregelen het stadsbestuur nu gaat nemen.

SP raadslid Edwin Koster: ‘Het verkeer moet veilig zijn voor alle deelnemers, dus voor autorijders, fietsers en wandelaars. De paaltjes zijn geplaatst om het verkeer veiliger te maken. Na meederde meldingen van aanvaringen met de paaltjes zijn ze direct weggehaald. De vraag blijft waarom er niet is gekozen voor het beter laten opvallen van de paaltjes in plaats van ze zomaar weg te halen. De Tesselschadestraat wordt nu weer een racebaan en de vraag is of het verkeer wel daadwerkelijk veiliger wordt.’

De SP wil weten op basis waarvan in het verleden is besloten om juist te kiezen voor deze wegversmallingen. Ook wil de partij weten wat het stadsbestuur gaat doen om de Tesselschadestraat daadwerkelijk verkeersveilig te maken voor alle gebruikers.

Artikel delen:
Reacties 8
  1. Ga eens kijken in Nunspeet. Daar hebben ze de straat versmalt d.m.v. verhogingen waar je omheen moet en de tegenligger dwingt te wachten.

  2. Is het niet juist een teken van te hard rijden en niet goed uitkijken als er tegenaan gereden wordt?

    Misschien is beter aangeven wel een goede optie.

  3. Laat ze eerst maar eens kijken aan het begin van de tesselschadestraat nabij de fietstunnel!!!

    dat is pas een gevaarlijk punt men dient daar te stoppen, zodat je kan zien of er verkeer uit de fietstunnel komt.
    Vandaag of morgen gebeurt daar een ongeluk, waarbij slachtoffers zullen vallen, auto's en bussen rijden zonder te kijken met 50 km per uur de tesselschadestraat waarbij ze de binnenbocht nemen en links langs de vluchtheuvel gaan.

    Laten ze daar maar eens gaan controleren voor dat het te laat is.

  4. De gemeente wil toch niet luisteren. Het is wachten op het eerst ernstige ongeval met een fietser. Het is echt een racebaan. En dat wordt met de dag erger. Zeker met de Isala en al die kantoren en de steeds maar drukker wordende Ceintuurbaan. De ambulance, taxi's en bussen doen er net zo hard aan mee met het gescheurd op de Tesselschadestraat. Er is maar één goede oplossing. De tesselschadestraat afsluiten voor alle autoverkeer ter hoogte van Stappenbeld dmv een poller. Dan zijn we in een keer van alle problemen af. Ook in de Brederostraat geeft dit veel rust en veiligheid voor alle weggebruikers en bewoners! Doe er wat aan lokale politiek!

  5. Alle woonwijken in Zwolle worden zoveel mogelijk autoluw gemaakt en doorgaand/sluipverkeer zoveel mogelijk beperkt. De schrijversbuurt wordt door de gemeente Zwolle op dit gebied 100% misbruikt! . Reden? De gemeente wil maskeren dat de miloenenverslindende reconstructie van de Ceintuurbaan één grote mislukking is. De schrijversbuurt moet nl. volledig toegankelijke blijven voor doorgaand verkeer van en naar Ceintuurbaan om de Ceintuurbaan te blijven ontlasten. Anders wordt pijnlijk zichtbaar en merkbaar dat de zeer dure reconstructie van de ceintuurbaan zinloos is geweest. De lokale plotiek denkt wederom alleen aan zichzelf en het pluche. Dus mijn stem hebben ze ook als er een partij is die hier iets aan gaat doen! SP waar blijf je? Help de bewoners van de mooie en unieke Schrijversbuurt!

  6. Slecht geslapen Peter? Ik vind je beargumentering dan ook nergens op slaan. De Ceintuurbaan kan, zoals het nu ingericht wordt, alleen maar succes opleveren. Voor zover ik dat weet is er nergens sprake van een financiële blunder betreffende de Ceintuurbaan. Heb je een persoonlijk belang misschien? Je ziet spoken.

  7. Als de Ceintuurbaan straks helemaal klaar is, dan is ook het sluipverkeer op de Tesselschadestraat voorbij.

    @johnie heeft volledig gelijk v.w.b. de situatie bij de fietstunnel.
    Levensgevaarlijk kan het daar zijn voor fietsers door gemotoriseerd verkeer dat daar zonder het verplichte stoppen de fietspaden passeert.

    Misschien moet er van de Tesselschadestraat maar een fietsstraat gemaakt worden, zoals de Vondelkade en de van Karnebeekstraat.

Reageer