Praat mee over bereikbaarheid van binnenstad Zwolle

Zwolle – Op verschillende plekken op de ring rond de binnenstad, maar vooral aan de westkant, rijdt het verkeer op sommige momenten moeizaam door of staat zelfs helemaal vast. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze binnenstad nu en in de toekomst een bereikbare, en daardoor ook gastvrije, binnenstad is?

In vervolg op de publieksbijeenkomst van afgelopen maart blijft dat de centrale vraag bij het project ‘In de ban van de Ring’, Hierover kunt u zich laten informeren en mee kunt praten, tijdens de bijeenkomst op dinsdag 18 september van 19:30 tot 21:30 uur, in het Stadhuis (Grote Kerkplein 15). Over ideeën en concrete oplossingen om de bereikbaarheid van de binnenstad en de doorstroming op de binnenring te vergroten, kunt u op die avond informatie krijgen van de plannenmakers. Oplossingen die bedacht zijn samen met tal van partijen in de stad en die mogelijk de komende vijf jaar uitgevoerd gaan worden. Tijdens deze bijeenkomst worden met name drie mogelijke varianten toegelicht voor de verkeersinrichting van de Pannekoekendijk, de plek waar onder andere de nieuwe centrumhalte voor de bussen komt. Ook kunt u zich laten informeren over het vervolg van het project ‘In de ban van de Ring’ voor andere gebieden rond de binnenstad. We zijn benieuwd wat u van de plannen en ideeën vindt.

Grote infrastructurele aanpak in vijf jaar

Omdat op dit moment aan de westkant van de binnenstad, de stadsentree vanaf de A28, de meeste verkeersknelpunten zijn, wordt dit gebied het eerst aangepakt. Het gaat om een gecombineerde en gefaseerde aanpak van een aantal wegen in dit gebied: de omgeving van de Holtenbroekerbrug, de Katerdijk, de Pannekoekendijk (met een nieuwe centrumhalte voor de bussen), de Harm Smeengekade/Willemskade en het kruispunt Westersingel.

Er staat de komende vijf jaar veel te gebeuren in dit gebied. Naast de verbeterplannen voor het verkeer zijn er ook nog de plannen voor het Katwolderplein met een grote parkeergarage, de Rodetorenbrug en de bouwontwikkeling aan de Roelenweg- Oost. Laat u bijpraten over de stand van zaken van deze projecten door de plannenmakers bij de stands op de informatiemarkt. Meer informatie over het project ‘In de ban van de Ring’ vindt u op www.zwolle.nl/bereikbarebinnenstad.

Artikel delen:
Reacties 9
  1. LOL meepraten. PvdA zeker.
    En ondertussen de bushalte zodanig verbouwen, dat je als automobilist erachter moet wachten. Raar he, opstoppingen.
    Voor iedere richting en busbaan met bezetting 1%. 99% onbenutte ruimte.
    En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

  2. Van 400 naar 1100 bussen per dag op de Pannekoekendijk, stoplichten (waar bussen voorrang krijgen) ipv rotonde, oversteekplaats naar Rodetorenbrug. En dan mag je ook nog "meepraten" terwijl de plannen al in kannen en kruiken zijn. Je hoeft geen verkeerskunde te hebben gestudeerd om de verkeerschoas die dat gaat opleveren te voorspellen. Maar ja, dan gaan we toch voor ettelijke miljoenen een verkeerverwijzingssysteem aanleggen? Alsof iemand zich daar iets van aantrekt. Ik wens de gemeenteraad in ieder geval veel wijsheid, maar vooral boerenverstand toe.

  3. Me als je achter de bus bij de stopplaatsen te lang moet wachten bij het centrum dan neem je toch de fiets kun je gelijk er langs.Maar sommige mensen zijn liever lui dan moe en willen als het kan vlak voor de zaak kunnenstoppen waar ze wezen moeten.Die tijd is geweest door al die toename van dat rijdende blik en is de stad Zwolle niet meer op berekend

  4. @Pieters

    Woonachtig in de binnenstad, geen redelijke ov alternatieven heb ik weinig keus om de auto te gebruiken.

    Bovenstaande is precies wat ook mijn ervaring is, vorig jaar in het Refter geweest bij een vergelijkbare bijeenkomst. Dit kan bijna niet anders dan op een groot drama uitdraaien 🙁

  5. @Peieters je bent geweldig! dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg. Ik ben lui, dat is het!

    Zit je ook in die club die de autopesterijtjes bedenkt? Diegene die bedenkt dat lijnbussen en meer ongein de doorstroming moeten hinderen moeten ze kielhalen ofzo. Veel passender omschrijving heb ik er niet voor.

Reageer