Nieuwe hoofdsponsor voor schaatsploeg Ronald Mulder

Zwolle – Na een zoektocht van acht maanden heeft de mannenschaatsploeg van Jac Orie net voor de start van het schaatsseizoen een nieuwe hoofdsponsor gevonden. BrandLoyalty is de partij die de komende drie jaar gaat prijken op de pakken van Stefan Groothuis, Jan Smeekens, Kjeld Nuis, Pim Schipper en Zwollenaar Ronald Mulder.
 

ronald_mulder.jpg

Jac Orie en BrandLoyalty voerden de afgelopen weken intensieve gesprekken na bemiddeling van sportmarketingbureau Triple Double. Orie: “We zijn hartstikke blij met BrandLoyalty als hoofdsponsor. Het is een partij die veel overeenkomsten vertoont met onze aanpak. Dit bedrijf ademt in het groot uit wat wij als schaatsploeg in het klein doen.” Orie: “Wij volgden de afgelopen acht maanden als team een bijzondere route op zoek naar een nieuwe sponsor. We hebben tegenslagen gehad; een potentiële sponsor haakte af, Mark Tuitert verliet ons team; we hebben zelf een sponsor afgewezen omdat die niet paste bij onze aanpak. Zonder sponsor geen inkomsten; toch heeft iedereen zijn rug recht gehouden en is bij het team gebleven. De onzekerheid heeft ons nog sterker gemaakt dan voorheen. Bovendien realiseerden we ons extra goed dat we een sponsor nodig hebben om op topniveau te kunnen presteren. We kunnen ons nu weer maximaal focussen op het schaatsen.”

ronald_mulder_2.jpg

Het sponsorcontract
De samenwerking tussen BrandLoyalty en Team Orie zal intensief worden als het aan beide partijen ligt. Ze gaan zoveel mogelijk bij elkaar achter de schermen kijken om zoveel mogelijk van elkaar te leren. Daarnaast zijn clinics en lezingen vaste onderdelen van het contract. Ook committeren beide partijen zich aan een overeenkomst van drie jaar, waarbij de sponsorbijdrage overeenkomstig is met de bepalingen die terzake gelden voor een A-licentie. Daarnaast onderzoeken de partijen de komende periode de mogelijkheden om de wetenschappelijke aanpak van Jac Orie een nog grotere impuls te geven.

Snelste team
Claudia Mennen, CFO van BrandLoyalty: “Dat we als relatief onbekende partij in Nederland gaan voor sponsoring van Jac en zijn team is niet toevallig. Zij zijn het snelste schaatsteam ter wereld. Schaatsen is een laagdrempelige én schone sport. En Jac en zijn team zijn no-nonsense, terwijl ze op wereldniveau presteren. Om het beste team ter wereld te worden, tasten ze grenzen af, zoeken ze altijd nieuwe uitdagingen en hanteren een wetenschappelijke, analytische aanpak. Zo houden ze elkaar scherp. Daar voelt BrandLoyalty zich bij thuis. Want wij willen met onze expertise op gebied van loyaliteit binnen de wereld van foodretail ook de snelste en de beste zijn. Daarom zijn wij zelf ook constant op zoek naar toptalent. We geloven erin dat dit sponsorschap ons daarbij gaat helpen; het gaat ons meer bekendheid opleveren en verbindt ons met het succes van deze bijzondere sportploeg.”

Over team Orie
De missie van team Orie is duidelijk: winnen, door een vastberaden, gefocuste groep topschaatsers te koppelen aan een gelouterde en gelauwerde coach. Een team, dat bestaat uit:

  • Jac Orie, als coach intensief betrokken geweest bij de successen van Marianne Timmer, Erben Wennemars, Gerard van der Velde, Mark Tuitert, Gianni Romme en anderen op Europese, Wereld- en Olympische toernooien. Tevens bekroond tot Coach van het Jaar 2010;
  • Stefan Groothuis, o.a. regerend wereldkampioen Sprint, houder van het wereldrecord puntentotaal Sprint vierkamp, winnaar wereldbekerklassement 1.000 meter in 2011, wereldkampioen 1000 meter bij de WK afstanden van 2011/2012 en 4-voudig Nederlands kampioen Sprint;
  • Kjeld Nuis, o.a. winnaar Grand World Cup en 2-voudig zilveren medaillewinnaar 1.000 meter bij de WK afstanden in 2011 en 2012;
  • Jan Smeekens, o.a. houder van het Nederlands record op de 500 meter en 4-voudig Nederlands kampioen op de 500 meter en een bronzen medaille op de 500 meter bij de WK afstanden in 2011;
  • Ronald Mulder, o.a. Nederlands kampioen op de 500 meter in 2010 en 3-voudig Europees en 24-voudig Nederlands kampioen skeeleren;
  • Pim Schipper, toptalent, reed alle wereldbekerwedstrijden en het WK Sprint.

Over BrandLoyalty
BrandLoyalty is internationaal een van de leidende bedrijven op het gebied van loyaliteit binnen de foodretail. Sinds 1995 ontwikkelt, organiseert en implementeert zij o.a. korte termijn loyaliteitsprogramma’s voor meer dan 20.000 winkels per jaar. BrandLoyalty is in de kleine twintig jaar van haar bestaan uitgegroeid naar een wereldwijd opererende organisatie, met 400 medewerkers actief in 14 landen.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)