Succesvol symposium over ontwikkeling bedrijfsstrategie

Zwolle – “Inside out òf outside in? was het thema van het succesvol verlopen symposium donderdagmiddag in de Creatieve Coöperatie. Aan 150 ondernemers uit de wijde regio bood het Cibap, in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven, een platform voor ontmoeting en discussie over de ontwikkeling in de bedrijfsstrategie. William van Vessem, marketingtrainer en –adviseur sprak over “De Blauwe Oceaan”, een strategiemodel waarbij de zoektocht voorop staat naar de ‘niet klant’.

cibap_symposium_2012.jpg

Aansprekende voorbeelden en een levendige dialoog met de zaal brachten menigeen op een nieuw idee. Jacco Vonhof, DGA van Novon stelde tegenover de blauwe oceaan ‘de groene polder’; zijn metafoor voor groeikansen in een sector met zware concurrentie. In de forumdiscussie met de directeuren van Van Wijhe Verf, DeltaWonen, Admikeur en Crea & Artiva kwam naar voren dat luisteren naar de klant loont. “Zoek de echte dialoog en bespreek het met het klantenpanel” was het motto. Er was goede interactie met de mensen in de zaal. En net zoals tijdens het symposium in 2011 was er volop de gelegenheid elkaar te ontmoeten.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)