Meer dan 1000 voetballen voor de Voedselbank

Zwolle – Zaterdagavond heeft PEC Zwolle in totaal 1012 voetballen ingezameld voor de Q-kerstkado actie van Q-Music. Voorafgaand aan de wedstrijd PEC Zwolle-AZ riep de club supporters en bedrijven op om voetballen te doneren. Enkele minuten voor aanvang van de wedstrijd mochten de supporters de ballen het veld opschieten richting Q-Music dj’s Mattie & Wietze.

De ingezamelde voetballen komen onder meer terecht bij de Voedselbank. Zij zorgen er voor dat mensen deze kerst naast een voedselpakket een kerstkado krijgen. PEC Zwolle wil alle supporters en sponsoren bedanken die voetballen hebben gedoneerd. Tevens wil de club Wezo bedanken voor de aangeleverde containers, waar de ballen ingingen. De club wil een compliment maken aan alle supporters. Dit omdat er zoals afgesproken tijdens de wedstrijd geen ballen op het veld zijn gegooid. Hierdoor bleef het van begin tot eind een fantastische avond. Donderdag 20 december om 18.00 uur is de Q-kerstkado actie te zien in de uitzending van PEC Zwolle TV op Eredivisie Live.

PEC Zwolle is Meer dan Voetbal

Voetbal is meer dan een spelletje.

De kracht van voetbal moet ingezet worden voor de samenleving. Vanuit de club zetten wij ons in voor verschillende maatschappelijke activiteiten onder de vlag PEC Zwolle United. Projecten op het gebied van onderwijs, integratie, participatie en gezondheid zorgen voor de verbinding tussen verschillende doelgroepen en stimuleert mensen die het nodig hebben.

Artikel delen:
Reacties 11
  1. Mooie actie. Mooi ook om te zien hoe sommigen het voortouw namen om de actie succesvol te laten verlopen.

    Maar deze quote verbaast me:

    De club wil een compliment maken aan alle supporters. Dit omdat er zoals afgesproken tijdens de wedstrijd geen ballen op het veld zijn gegooid.

    Het klinkt alsof er wat mensen bij de club met samengeknepen billen hebben gezeten. Het lijkt mij vrij normaal dat de actie zo loopt zoals hij verlopen is en gezien het verloop denken alle supporters daar ook zo over. Het is eigenlijk wel erg als het schijnbaar opluchting geeft als er niks gebeurt.


    Maak melding

  2. Erg gave actie, maar wat jammer dat bij deze actie een kledingwinkel, door overmatige reclame, zichzelf belangrijker probeert te maken dan het goede doel.


    Maak melding

  3. Zijn ze nou helemaal gek geworden ? 1000 voetballen ? Weet je wel hoelang het duurd voor die dingen een keertje gaar zijn ? Had liever 1000 rollades gegeven . Eetbaar , voedzaam en je gaat er echt niet mee voetballen.


    Maak melding

  4. Weet je wat ik jammer vind Mariane, dat je niet de moeite neemt om te vertellen dat de ondernemer het vanuit zijn eigen naam deed en niet vanuit zijn winkel!

    Erik Koster voor mij ben je een held! Want anders hadden er maar bar weinig ballen ingezameld geweest. Het valt mij namelijk een beetje tegen!


    Maak melding

  5. @Natascha
    dat gevoel heb ik nou ook. Het stadion was bijna uitverkocht, dus dan zitten er dik 10.000 mensen. 1012 ballen is dan ‘slechts’ een tiende, had er zelf meer van verwacht!


    Maak melding

  6. ik vind het ook heel jammer dat er gezien de hoeveelheid publiek maar zo weinig mensen een bal van huis meegenomen hebben en fijn dat de actie toch een succes werd door dat 1 persoon wel de moeite had genomen om veel ballen mee naar het stadion te nemen


    Maak melding

Reageer