Nieuwe huisstijl voor ziekenhuis Isala

Zwolle – In 2013 breekt voor Isala een nieuwe periode aan. Want met de verhuizing naar de nieuwbouwlocatie wordt de ziekenhuiszorg die Isala biedt ook daadwerkelijk samengebracht op één ziekenhuislocatie. Dat betekent dat het Zwolse ziekenhuis voortaan de zorg voortzet onder de naam: Isala.

Maar niet alleen de huisvesting verandert, Isala werkt ook hard aan de manier waarop patiënten en bezoekers in het nieuwe ziekenhuis ontvangen worden. Isala wil namelijk meer zijn dan een ziekenhuis. Isala wil naast het bieden van de beste zorg ook dat patiënten zich daadwerkelijk gezien voelen in een ziekenhuis dat meeleeft. Marjanne Sint, bestuursvoorzitter Isala: “Ons nieuwe huis vráágt om een andere stijl. Door nog beter aan te sluiten bij de belevingswereld van onze patiënten. Hen in woord en gedrag te doen ervaren dat wij meetbaar betere kwaliteit willen leveren én met onze patiënten meeleven. Maar het vraagt ook om een nieuwe huisstijl. Die past bij onze missie, visie en kernwaarden. En aansluit bij het ‘doe maar gewoon’- karakter van deze regio. Een huisstijl dus die laat zien wie we zijn: no-nonsense, betrouwbaar en in beweging.” Daarom neemt Isala in 2013 ook een nieuwe huisstijl in gebruik. Om pragmatische en kostenbesparende redenen wordt deze gefaseerd uitgerold.
Gezien wordenDat patiënten kunnen vertrouwen op de beste specialisten vindt Isala vanzelfsprekend. Maar het ziekenhuis wil ook een grote rol spelen in ieders leven, op de mooiste en de minder mooie momenten. Door te luisteren, tijd te nemen en troost te bieden. Door te willen weten wat de impact van een behandeling is op het leven van een patiënt en zijn naasten. Isala vindt het niet alleen belangrijk dat een patiënt dit weet, maar ook daadwerkelijk voelt dat het goed zit. Dat een patiënt zich gezien voelt in het ziekenhuis dat meeleeft. Dat is wat Isala wil zijn. Uitrol huisstijl
De uitrol van de nieuwe huisstijl wordt zo pragmatisch mogelijk uitgevoerd met zo min mogelijk extra kosten. Omdat Isala verhuist, moeten bijvoorbeeld zaken als briefpapier, enveloppen, visitekaartjes en afsprakenkaartjes sowieso aangepast worden. Dat geldt ook voor de bewegwijzering in en om de nieuwbouw. Ook de website van Isala is aan vernieuwing toe en het ziekenhuis gaat werken met een nieuw uitgiftesysteem voor bedrijfskleding. Aanpassingen die dus toch al moesten gebeuren, worden meteen voorzien van de nieuwe huisstijl.

Artikel delen:

Reageer