Vrouw gewond na aanrijding op Pannekoekendijk

Zwolle – Bij een verkeersongeval op de rotonde Pannekoekendijk / Kamperpoortenbrug is donderdagavond 10 januari een 63-jarige voetgangster uit Zwolle gewond geraakt.

De vrouw werd met rug- en hoofdletsel per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Het slachtoffer werd op de voetgangersoversteekplaats geschept door een auto, bestuurd door 56-jarige vrouw uit Leeuwarden. Die reed richting de oprit van de A28. Naar het ongeval wordt een nader onderzoek ingesteld.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

20 gedachten over “Vrouw gewond na aanrijding op Pannekoekendijk”

  1. Hoe dan ook in welke richting er werdt gereden maakt niets uit. Een voetganger op de V.O.P. (zebrapad) moet voorrang (ongehinderde doorgang) krijgen van alle bestuurders.

  2. via p- dijk kan je de A-28 op dus ze reed richting A-28:P

    nog effe aan moddere daar

    hopen dat ze snel beginnen met die weg
    en aparte bus baan

  3. Aparte busbaan gaat niet helpen voorkomen, dat sommige mensen lompweg mensen op een zebrapad omver rijden.

    Dan ben je wel behoorlijk lomp bezig zeg! Zebrapad staat duidelijk aangegeven en is niet te missen! Maar het zal wel weer zo’n bestuurder zijn geweest die maling heeft aan zebrapaden! Daar zijn er verdomd veel van!

    Bericht door Voetganger, op 11 januari 2013 om 16:43

    Hoe dan ook in welke richting er werdt gereden maakt niets uit. Een voetganger op de V.O.P. (zebrapad) moet voorrang (ongehinderde doorgang) krijgen van alle bestuurders.

    Klopt. Sterker nog: als je aanstalten maakt om over te steken bij een zebrapad moeten bestuurders je al voorrang verlenen.

  4. Stel je voor, een situatie die heel goed zo zouu kunnen zijn: Je gaat op bezoek in Zwolle en bent niet goed bekend. Je doet je best om op het verkeer te letten, want het is druk. Je overziet de situatie nog net, wanneer er iets gebeurd waardoor je kort efgeleid bent. Hierdoor let je even niet op het zebrapad en klabats, je rijdt iemand aan. Je schrikt je kapot en vindt het heel vervelend voor de persoon die je hebt aangereden. Je voelt je schuldig en bedenkt achteraf wat je misschien beter had kunnen doen.

    omdat je wilt weten hoe hetallemaal is agfgelopen zoek je ernaar op internet en lees je dit:

    Maar het zal wel weer zo’n bestuurder zijn geweest die maling heeft aan zebrapaden!

  5. Jeee Mul….

    Feit is, dat zeer veel bestuurders maling hebben aan zebrapaden. Vooral mensen die aanstalten maken om over te steken worden vaak volledig genegeerd!

    Maar dan nog: als je niet bekend bent in een stad rij je gewoon wat langzamer. Een zebrapad is niet bepaald iets dat je over het hoofd ziet. Bovendien reed de mevrouw op een rotonde of er op af. Dan zal de snelheid er al een heel eind uit zijn.

    Maar veel belangrijker dan dat: stel je eens een andere situatie voor.
    Je wandelt in Zwolle op een zebrapad. Dan komt er een bestuurder aan die je aanrijdt. De vrouw stapt snel uit haar auto komt naar je toe en zegt:”O wat erg! Ik deed mijn best om op het verkeer te letten want het is druk, ik overzag de situatie maar net maar was even kort afgeleid en keek niet naar het zebrapad. En daardoor heb ik je aangereden. Ik vind het echt oprecht vervelend voor je! Ik voel me erg schuldig en ga nu bedenken wat ik beter had kunnen doen!”

    Nee, eerlijk gezegd: geen enkel excuus voor iemand op een zebrapad aanrijden!

  6. Dat zou ik diegene dan niet kwalijk nemen plantje. Als mensen ten alle tijde berekenende computers waren, dan hadden we geen ongelukken, ook niet op zebrapaden. Dat zijn we echter niet en je kunt je afvragen of we dat wel moeten willen. Achteraf kun je altijd wel bedenken wat er beter had gekunt en daarmee een oordeel geven. persoonlijk neem ik iemands onhandigheden liever voor lief, dan dat we al te rigide reageren op mensen wanneer iemand een situatie verkeerd inschat.

  7. Vooropgesteld: iedereen maakt wel eens een foutje in het verkeer. Zo ook ik uiteraard.

    Maar als het gaat om iemand op een zebrapad aanrijden vind ik dat dat niet valt onder “een foutje maken” of “een situatie verkeerd inschatten”. Dat is ook de reden dat ik er zo fel op ben.

    Op een zebrapad horen mensen zich veilig te voelen! Ik vind dan ook dat daar door weggebruikers beter op gelet moet worden en dat de politie er strenger op zou moeten controleren! De (mogelijke) gevolgen zijn immers ook NIET misselijk!

  8. Op een zebrapad heb je niet zo snel dat iemand ‘ineens’ erop staat. Voetgangers gaan doorgaans niet zo snel (een 63-jarige doorgaans al helemaal niet). Een fietser die ‘ineens uit het niets’ komt opduiken vind ik in veel gevallen al een kwestie van niet goed kijken maar héél wat aannemelijker dan een voetganger op een zebrapad. Die staat daar niet ‘ineens’.

  9. Plantje en weven, inhoudelijk klopt het natuurlijk, zeker in theorie. In de praktijk merk ik zelf wel eens dat maar het minste afleiding, gevolgen kan hebben. Gezien het feit dat er dagelijks ongelukken gebeuren en de meesten daarvan niet bewust roekeloos gedrag vertoonden, zal ik hierin niet de enige zijn. Ik vind daarom dat voorzichtigheid goed is, wanneer je iemands intenties ter discussie stelt, net als in het verkeer. Vandaar mijn reactie;)

  10. 😀 Leuk he, die (fo/a)ut(o)correctie 😀

    Maar goed ook dat de meesten niet bewust roekeloos gedrag vertonen, zouden ze dat wel doen, dan mogen ze wat mij betreft hun roze pasje inleveren maar ook hun vrijheid.
    De meeste mensen doen het onbewust denk ik inderdaad maar dat maakt het nog niet goed. Mensen die onbewust roekeloos rijden moeten juist maar eens bewust gaan rijden (niet roekeloos uiteraard :P) want ALS je onbewust roekeloos rijdt, denk ik niet dat je echt bewust actief deelneemt aan het verkeer. En dat is niet zo verstandig, en naarmate de manier van vervoer groter/zwaarder/sneller wordt, wordt het steeds onverstandiger.

    Maar als er slachtoffers vallen denk ik dat er geen enkel excuus goed genoeg is.

  11. Ik rij verre van roekeloos, maar heb bij dat punt ook weleens hard op de rem gestaan voor voetgangers. Het zebrapad ligt vlak achter de rotonde. Bij het afslaan let je op de fietsers (en voetgangers) die uit de richting Mediamarkt komen. In dezelfde seconde moet je ook letten op evt. voetgangers van links. Ik ervaar het – wanneer het druk is – als een vrij chaotisch punt.

  12. Inderdaad kan het daar flink chaotisch zijn. Maar chaotisch of niet, daar hoor je dan je snelheid op aan te passen, tenminste, als het goed is heb je dat geleerd bij de rijlessen. Want zolang de mensch niet 40 ogen in het hoofd heeft en het met 2 moet doen, moet de mensch dat compenseren op een andere manier.

    (en nee, ik ben niet vrij van zonden…… ook niet op dit vlak)

  13. wat worden hier een aannames gemaakt. Eerst zelf roekeloos iemand beschuldigen zonder enige feitelijke info. Vervolgens is de bestuurster zo menselijk om te achterhalen hoe het met het slachtoffer gaat en reageert heel netjes op de hersenspinsels om vervolgens zichzelf te moeten onderwerpen aan wijzende blauwe vingertjes met verkeerslessen. Die rotonde is bij drukte snel een chaos omdat langzaam verkeer daar vaak van alle kanten komt en het snelverkeer naast de gewone regels dus ook moet letten op voorbij vliegende fietsers, scooters e.d. Voor feiten lijkt mij het logisch om mevrouw te vragen naar de situatie. Op een zebrapad heb je voorrang maar dat betekent niet dat je je automatisch veilig mag wanen. dus mevrouw dapper dat u van u laat horen. een ongeluk is voor beide partijen vervelend. onderzoek zal oorzaak en schuld vanzelf kenbaar maken.

Reacties zijn gesloten.