Samenwerking De Librije en Windesheim

Zwolle – Jonnie en Thérèses boek PUURST internationaal in de markt zetten, een kans die menig organisatie met beide handen wil aangrijpen. Deze unieke kans is nu weggelegd voor 90 studenten die de Engelstalige minor International Business Studies op Windesheim volgen. In groepen gaan de internationale studenten het komende half jaar een marketingplan ontwikkelen, elk voor een apart land. Aan het eind mogen de vijf beste groepen hun plan presenteren aan De Librije en uitgevers van het boek, Princess Books en Komma.

windesheim_studenten_en_sander_janssens_met_puurst.jpg
Windesheim studenten Elena Papadopoulou (Griekenland), Angelo Fina (Italië) en Elsemieke op de Hoek (Nederland) en docent Sander Janssens met het boek PUURST

PUURST gaat over smaak en (r)evolutie. In tekst en beeld laat Jonnie Boer zien hoe rijk Nederland is op culinair gebied. Aan de hand van zijn recepten door de jaren heen bespreekt hij de (r)evolutie van smaak in het algemeen en dat van hemzelf. De uitdaging voor de studenten ligt in het vermarkten van een heel Nederlands merk in het buitenland. Hoe kan een boek dat is geschreven door een beroemde Nederlandse chef-kok en gaat over de (r)evolutie van culinair Nederland, aanslaan in landen als Japan, Italië, Korea, Hongarije of de Verenigde Staten? Vanuit deze vraag gaan de studenten aan de slag om over een half jaar een gedegen, haalbaar en praktisch marketingplan af te leveren aan De Librije.

Bijzondere samenwerking(en)

Het ontstaan van de samenwerking kent een bijzondere samenloop van omstandigheden. De Librije heeft de wens het boek PUURST internationaal te vermarkten en de minor International Business Studies is altijd op zoek naar interessante internationale projecten uit de praktijk. Sander Janssens, minor-coördinator en docent bij Windesheim, wilde voor zijn studenten graag een marketing business case voor een regionale organisatie met een “high profile” internationale uitstraling. Via Facebook polste hij bij Thérèse Boer naar samenwerkingsmogelijkheden. En wie waagt die wint, 90 Windesheim-studenten mogen in groepen een internationaal marketingplan ontwikkelen voor het boek PUURST. De Librije krijgt hiermee tal van nieuwe ideeën en inzichten waarmee zij het boek in verschillende landen op de markt kunnen brengen. Voor de 90 Windesheim-studenten een unieke kans om een visitekaartje af te geven aan het werkveld.

Artikel delen:
Reacties 3

Reageer