Gemeente Zwolle onderzoekt snelle dienstverlening

Als het aan de gemeente Zwolle ligt komt er vanaf eind 2007 een garantie voor het afhandelen van meldingen van inwoners van Zwolle De gemeente onderzoekt op dit moment welke termijn daarvoor haalbaar is. Het gaat om alle meldingen in de openbare ruimte.

Meldingen in de openbare ruimte zijn bijvoorbeeld losliggende stoeptegels, kapotte lantaarnpalen of gemeentelijke prullenbakken die kapot zijn of in brand gestoken. Maar ook b.v. meldingen over graffiti, niet aangelijnde honden of verkeerd geparkeerde caravans. De meeste meldingen kunnen binnen enkele dagen worden afgehandeld. Soms duurt het langer, bijvoorbeeld omdat er een externe partij bij betrokken moet worden. Denk hierbij aan meerdere stoeptegels die in een straat losliggen. Hiervoor wordt vervolgens contact gezocht met een stratenmaker. In overleg wordt de melding dan afgehandeld.

 

Men kan een melding telefonisch doorgeven via de Servicelijn (telefoonnummer 4983300) of via internet: servicelijn.wijkzaken@zwolle.nl

Het onderzoek maakt onderdeel uit van de campagne `Dienstverlening is..´ De gemeente Zwolle doet het op het gebied van dienstverlening best goed, maar het kan altijd beter. Daarom heeft zij voor de komende jaren verbeterpunten geformuleerd om haar dienstverlening richting haar klanten nog meer te verbeteren. Denk hierbij aan meer zaken doen via internet.

Verbetering van dienstverlening gaat niet in een keer, maar zal stapsgewijs plaatsvinden. Op de momenten dat producten en diensten toegankelijker of gemakkelijker zijn, wordt dat onder de aandacht gebracht, Zwolle gaat voor goede, snelle, correcte en betrouwbare dienstverlening.

Artikel delen:

Reageer