Plan voor spoorlijn Staphorst – Kampen

Zwolle – In dit jaar zal, bij voldoende steun, een stichting worden opgericht, die zich voornamelijk zal bezighouden met het verbeteren van het Openbaar Vervoer in de regio Staphorst-Rouveen-Zwartsluis-Hasselt-Genemuiden-Kampen. De ontwikkelingen rondom het ‘Kamperlijntje’ en de mogelijke terugkeer van een station in Staphorst zetten de initiatiefnemer op het idee om met die informatie aan de slag te gaan. 

Bij voldoende steun zal de stichting het gesprek aangaan met het Rijk, de provincie en gemeenten om op termijn een spoorlijn Zwolle-Staphorst-Rouveen-Zwartsluis-Hasselt-Genemuiden-Kampen (-Zwolle) te realiseren. Als de stichting eenmaal is opgericht zal dit plan dieper uitgewerkt worden. Om het maatschappelijk draagvlak te meten is er een website aangemaakt. Eenieder wordt verzocht zijn mening te geven over de stichting op http://meerspoor.webnode.nl/. Ook mensen die zich binnen deze stichting verdienstelijk willen maken, en willen helpen bij de realisatie van de plannen worden opgeroepen om zich aan te melden bij meerspoor@gmail.com.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Plan voor spoorlijn Staphorst – Kampen”

  1. Geldverspilling om daar een spoorlijn voor aan te leggen.er zijn bestaande spoorwegen Van Meppel naar Zwolle en daar over op de trein naar kampen .Om nu nog een lijn aan te leggen door het buiten gebied en de problematiek die erbij komt kijken met overwegen kost kapitalen die er niet uitkomen met het gebruik

  2. Ik denk niet dat het een 1 april-grap is (er zijn wel eens eerder dit soort plannen geweest) maar heel kansrijk lijkt het me niet. Lokaal spoor is een moeilijk iets: het is heel lastig om daar de financien voor rond te krijgen.

  3. Er zijn plannen geweest voor eenstationetje voor de schoolgaande jeugd die in Zwolle studeren maar ging niet door was teduur

  4. Het idee is leuk, maar ik denk zelf ook dat het een grap is.
    Om van Rouveen eerst naar Zwartsluis te gaan, dan naar Hasselt en daarna naar Genemuiden, is een flinke omweg.
    Het is logischer om eerst Hasselt en dan pas Zwartsluis aan te doen. Het Zwarte Water moet toch een keer worden overgestoken met een nieuw aan te leggen brug, dus daarvoor hoef je al die extra kilometers niet te maken.

    Ik denk dat door bovenstaande duidelijk is dat er sprake van een grap is.

Reacties zijn gesloten.