PEC Zwolle zoekt nieuwe shirtsponsor

Zwolle – Beaphar stopt na dit seizoen als shirtsponsor van PEC Zwolle. Door dit vertrek komt de shirtpositie in het seizoen 2013-2014 vrij voor een nieuw bedrijf. Beaphar staat sinds de zomer van 2012 op de voorkant van het PEC Zwolle-tenue. Het bedrijf uit Raalte dat verzorgings- en geneesmiddelen maakt voor huisdieren, was eerder al shirtsponsor van Roda JC, Go Ahead Eagles en FC Dordrecht.

06-04-2013_pec_zwolle-rkc_waalwijk_05.jpg 

Door het vertrek van Beaphar opent PEC Zwolle de jacht op een nieuwe shirtsponsor. ,,Nu de club zich definitief heeft gehandhaafd op het hoogste voetbalniveau van Nederland, gaan wij ook voor een shirtsponsor op eredivisieniveau. Na een prachtig seizoen met volop exposure, rechtstreekse handhaving en een halve bekerfinale, wil PEC Zwolle volgend seizoen weer een stap zetten. Er ontstaat nu een unieke mogelijkheid voor een nieuwe partij om zich aan ons te verbinden", zegt algemeen directeur Edward van Wonderen.

Artikel delen:
Reacties 11
  1. Volgens mij was er met Beaphar afgesproken een contract voor 1 jaar met optie op nog 1 jaar mits lijfsbehoud in de Eredivisie!!!

    Ware het niet dat deze commerciiele afdeling van PEC Zwolle niet eens de moeite heeft genomen om aan casemanaging te doen niet even een praatje te maken met de shirtsponsor niets helemaal niets .

    Ik snap beaphar heel goed en raad de nieuwe shirtsponsor aan eerst met Beaphar in gesprek te gaan VOORDAT zij een contract gaan tekenen oa omtrent de ledboarding tijdens de wedstrijd ( krijg waarvoor je betaald )

  2. @Niet netjes behandel

    Er was volgens mij geen optie, maar een mogelijkheid tot verlenging:

    “Beaphar, Go Ahead-sponsor bij PEC Zwolle

    ZWOLLE ?? ??Kiek??n wat het wordt?? is het motto van Henk Aa, de directeur van Beaphar, als hij praat over het shirtsponsorschap bij PEC Zwolle. Daarom is er in eerste instantie een overeenkomst voor het aanstaande seizoen. ⤸Als PEC Zwolle in de eredivisie blijft, praten we verder.⤝ En toch is het bijzonder, Aa bij PEC Zwolle. De Raaltenaar is een Go Ahead-man in hart en nieren.

    Dat Aa in de Sallandse regio een ??overloper?? wordt genoemd laat hem koud. Hij blijft betrokken bij Go Ahead Eagles, zeker als het gaat om de aanpassing van het stadion. En dit is een puur zakelijke transactie.

    Met de komst van Beaphar is het shirt van PEC Zwolle ??uitverkocht??. De vijf bedrijven die zichtbaar zijn vormen samen een inkomstenbron van 600.000 euro en dat is ongeveer het bedrag wat voor shirtsponsoring in de begroting is opgenomen.

    Bron: stentor 5 juli 2012”

    Dat neemt niet weg dat er bij de shirtsponsor onvrede kan bestaan over de behandeling gedurende de duur van het contract. Ik kan legio voorbeelden over het disfunctioneren van het kantoorpersoneel hieraan toevoegen, maar uiteindelijk werkt een direct gesprek toch altijd het beste (of de dreiging met gerechtelijke stappen). Ik raad je aan deze zaak zaak wel onder de aandacht te brengen bij de RvC want onze voorzitter is wel een man die doorpakt als het nodig is.

  3. @Niet netjes behandel

    En als we het persoonlijke loslaten en ons focussen op het zakelijke heeft Beaphar een uitstekende deal gehad, gelet op alle positieve exposure dit seizoen rondom PEC Zwolle.

  4. Wat loopt Beaphar nou te piepen? PEC Zwolle heeft het beste seizoen gehad in 25 jaar en met opvallend veel positieve landelijke media-aandacht, daar gaat het toch om als je op het shirt staat? En nog vrij groot en lelijk op het shirt ook… met dat extra regeltje ‘voor huisdieren’ , dat zouden veel clubs weglaten omdat het lelijk staat.
    Heel veel mensen hebben het beahpar-logo echter kunnen zien ivm alle prestaties:
    – Handhaving eredivisie met goed voetbal
    – Halve finale van de beker gehaald
    – Verrassende overwinningen op PSV en Feyenoord
    – Hoge ranking Fair Play en kans op Europa League
    – Regelmatig lovende woorden op de landelijke tv, radio, krant en daardoor veel sympathie bij iedereen in het land

    En dan verleng je het contract niet omdat ze ‘niet genoeg praatjes met je maakten’? Het was toch zakelijk? Waar ben je dan ondernemer voor? Toch voor je bedrijf of voor je ego? Raarrr bedrijf, Beaphar.

    Hoop voor de club en de supporters dat een groot bedrijf zich meldt die wel met PEC naar linkerrijtje en Europa wil opstomen. Het merk PEC Zwolle staat er in elk geval momenteel goed op.

  5. Las zojuist dit stukje. Beaphar had blijkbaar het juiste gevoel. Nu stoppen is kunnen instappen bij Go Ahead Eagles. Beaphar, welkom thuis!!

Reageer