Woningen op locatie ziekenhuis Weezenlanden

Zwolle – Over de verkoop van locatie Isala Weezenlanden heeft Isala overeenstemming bereikt met Novaform Vastgoedontwikkelaars BV onderdeel van de KlokGroep BV. Zij kopen de terreinen met de gebouwen van de Weezenlanden.

 

woningbouw_weezenlanden.jpg 

 

Het gebied wordt door de nieuwe eigenaar herontwikkeld voor woningbouw in een mix van sociale huur, middeldure huur en vrije sector koopwoningen. Syntrus Achmea Real Estate & Finance en de Zwolse woningcorporaties SWZ en Openbaar Belang hebben het voornemen om de huurwoningen te verwerven. De verdere planvorming omtrent de herontwikkeling vindt in nauw overleg plaats tussen Novaform Vastgoedontwikkelaars BV  en de gemeente Zwolle. De feitelijke overdracht staat gepland begin 2015.

 

21-05-2013_ziekenhuis_de_wezenlanden_01.jpg

 

21-05-2013_ziekenhuis_de_wezenlanden_02.jpg 

Isala gaat op 3 augustus verhuizen naar de nieuwbouw. Op Isala Weezenlanden is tot uiterlijk eind 2014 het Behandelcentrum en een drietal poliklinieken gehuisvest. Daarna betrekt het Behandelcentrum de nog nieuw te bouwen locatie, waar nu het oude Sophia staat, en verhuizen de poliklinieken ook naar de nieuwbouw.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

40 gedachten over “Woningen op locatie ziekenhuis Weezenlanden”

  1. mooie plek geweest om studenten in te huisvesten en dan de mooie woningen in assendorp die nu gebruikt worden weer op te knappen en te verhuren of verkopen

  2. Het is me niet helemaal duidelijk of ze die woningen in de huidige gebouwen gaan bouwen, of dat de boel eerst tegen de vlakte gaat.

    Wat ik wel tof vind, is dat we tegen de tijd dat dat wordt opgeleverd, toe zijn aan een nieuw huis. En het zou wel tof zijn als ik dan kan gaan wonen waar ik geboren ben 😀 Dat moet dan wel nieuwbouw zijn, ik ga niet in een ziekenhuis wonen, ik denk niet dat ik dat geestelijk vol houdt.

  3. Wat ik uit de berichtgeving haal is dat de huidige gebouwen tegen de vlakte gaan en dat daar dan nieuwe woningen zullen worden gebouwd. Het wordt dus min of meer weer wat het voor begin jaren 60 was.

  4. Ht gebied Herinrichten houdt volgens mij in dat het ziekenhuis of een deel ervan vervangen gaat worden door een ander gebouw.het is wel een geweldige locatie om iets heel moois mee te doen. Er mag wat mij betreft wel iets staan met het formaat van het ziekenhuis, dat geeft de omgeving wat volume. Maar met dit formaat en een nieuw bestemmingsplan mag architectonisch natuurlijk wel iets meer verwacht worden dan van het ziekenhuis…….

  5. Het zou wel fraai zijn om in het bestaande complex woningen te ontwikkelen, mooie patio’s e.d., maar ik denk dat praktisch bijna onmogelijk is. De boel zal eerst wel plat gaan.

  6. Ik vind wel dat er dan ook een brug moet komen naar de overkant van de gracht anders moeten bewoners veel te ver omlopen voordat ze in de binnenstad zijn. We willen toch ook gastvrij t.o.v. eigen inwoners zijn?

  7. En die brug laten eindigen bij die villa’s in de tuin #wateenonzin.
    Buiten dat, we hebben genoeg onnodige bruggen over de gracht dacht ik zo 😉

  8. Bedankt voor de link. Sociale huur zal wel aan de Luttenbergstraat kant zijn. De koopwoningen aan de grachtkant. Logisch ook wel. Op die (dure) plek ga je niet landingen goedkope woningen neerzetten.

  9. Alles slopen. Herontwikkelen, geen sociale grondgebieden woningen. Appartementen complexen. Met behoorlijk wat verdiepingen. Commerciële plinten. Winkels met daarboven appartementen ook voor studenten.

  10. Schitterend ontwerp en mooi dat deze locatie bestemd wordt voor woningbouw in een mix van sociale huur, middeldure huur en vrije sector koopwoningen.

  11. Top locatie, en een prachtige impressie van hoe het er uit zou kunnen komen te zien. Mooie boost voor de stad! Ben erg benieuwd in welke prijsklasse de koopwoningen gaan vallen.

    Extra brug is inderdaad grote onzin (zie bovenstaande argument over tuinen). Daarnaast: de huidige bewoners van Assendorp/omgeving Weezenlanden moeten ook omlopen via kerkbrugje of sassenpoort, en dat gaat prima.

  12. Wat ook een mooie bestemming voor de locatie was geweest: parkeerplaats.
    parkeren in Zwolle (centrum) is bijna onmogelijk op een zaterdag. als we dit nou eens omtoveren tot een parkeergarage met redelijk betaalbare prijzen. Bijvoorbeeld 8-10 euro per dag per auto. Zelfs dan ben je goedkoper uit dan de hele dag, elk uur geld in de meter gooien.

  13. Toplocatie om te wonen. Hopelijk ook flinke hoogbouw. Maar Sarah, parkeerplaatsen? whahaha, beetje dure grond voor zoiets naast het centrum denk je niet?

  14. Sarah, je bent echt knettergek! Parkeerplaats of woningen, ik zou het wel weten, ik zie meer dan genoeg parkeerplaatsen op zaterdag, bij wehkamp parkeert nooit iemand, hele parkeerplaats leeg 😉

  15. Leuk ontwerp met al die verschillende gevels, volgens mij past het prima bij de stad. Ik denk dat je zo ook beter zicht hebt op het Dominicanenklooster, zodat dat ook weer wat meer bij de historische binnenstad lijkt te horen.

  16. Toch apart, mijn vader moest vroeger samen met zijn moeder (mijn oma) hun huis verlaten wegens de bouw van het ziekenhuis, en daarom de sloop van hun woning.. Nu (40 jaar later ofzo?) gaat datzelfde ziekenhuis weer weg, en komen er weer huizen te staan..

  17. Goed nieuws. Gelukkig verstand gebruikt om geen winkelruimte in te plannen.
    Al vast een beetje ruimte inplannen om rotonde te realiseren op kruising Assendorperstraat/Luttenbergstraat.
    Huidige ondergrondse verdiepingen omtoveren tot parkeerplaatsen voor bewoners.

  18. Goed plan, eindelijk denken ze een keer na in Zwolle.
    @Sarah, even nadenken svp, Assendorperdijk was ook een een garage in aanbouw!! is ook weer gesloopt. Parkeerruimte genoeg in Zwolle.

  19. parkeren in Zwolle (centrum) is bijna onmogelijk op een zaterdag. als we dit nou eens omtoveren tot een parkeergarage met redelijk betaalbare prijzen. Bijvoorbeeld 8-10 euro per dag per auto. Zelfs dan ben je goedkoper uit dan de hele dag, elk uur geld in de meter gooien.

    Heb je al eens ontdekt dat wat jij vraagt, al sinds jaar en dag bekend staat als de turfmarkt?:D

  20. Een tijdje terug stond er in De Stentor een artikel over wat er met het ziekenhuis moest gebeuren. Door drie architecten – bureaus, twee ervan hadden hele goede plannen met het pand. Zonder het te slopen. Zag er mooi uit vond ik. Slopen schijnt ook volgens hun mega veel geld te kosten,waardoor nieuwbouw bijna niet op te brengen is. Ik ben benieuwd. Wat zal het een aantal jaren een puinhoop zijn daar met eerst sloop en dan nieuwbouw. Van mij mag het blijven staan met wat moderne aanpassingen zoals die archtecten het geschetst hebben.

  21. Ik zeg: OF studenten huisvesting, of inderdaad plat meppen en er mooie maar betaalbare huizen/appartementen voor terug zetten.

    Parkeerplaatsen ondergronds bouwen lijkt me een prima idee, maar ik denk niet dat men dat zal gaan doen. Kijk vooral ook naar de rechtbank, waar ruim 500 mensen werken. De rechtbank heeft een parkeergarage met ruimte voor… Jawel, 250 auto’s! Dat is al te weinig plek voor eigen personeel, laat staan voor advocaten e.d! Waar worden die auto’s gedumpt? Ja, op het terein van de Schuurmanstraat-flats, waar mijn ouders er de dupe van worden omdat zij hun auto niet meer kwijt raken bij hun woning.

    Zwollenaar3: Die parkeergarage moest een technisch hoogstandje worden (waar ik persoonlijk nooit gebruik van zou maken.. Als ik kijk hoevaak mijn computer/Windows fouten maakt.. Wat als die parkeerrobot mijn auto probeert te parkeren op een plek waar al een andere auto staat? Krijg ik dan een zwaar gedeukte auto terug? Of wat als die robot niet werkt als ik weer weg wil? Ben ik dan mijn auto kwijt?), waarvan de aannemer failliet ging.. De rest is historie. Prima dat ze die bonk oud ijzer afgebroken hebben.

  22. 🙂 Plan ziet er goed uit. Goede afwisseling in bouw huizen dus geen stadshagen saaiheid. Met zoveel nieuwbouw is er misschien weer ruimte voor her louw van mijn oude nurse jool aan het groot weezenland

  23. @Martinp26 250 P’s voor 500 man is RUIM voldoende. Bij ING kantoren (dus niet waar de klant komt), is het 1 op 10, vanwege het stimuleren van het OV/fiets 🙂

  24. Bericht door Martinp26, op 22 mei 2013 om 01:45

    Ik zeg: OF studenten huisvesting, of inderdaad plat meppen en er mooie maar betaalbare huizen/appartementen voor terug zetten.

    Nou die middel-dure huur en koop vrijesector zal wel hoog zijn verwacht dat die koopwoningen niet onder de 300k zal zijn.

  25. Mwah, die aan grachtkant misschien, daarachter waarschijnlijk wel goedkoper. Ligt er ook aan hoe groot ze worden. Als het een 3 verdieping van 200m2 is, zal het duurder zijn dan een appartement van 100m2 🙂

  26. Waarom een aannemer/ontwikkelaar uit het Zuiden ?
    Hebben ze daar meer poen, lef of andere dingen ?
    Hopen dat ze ook plaatselijke bedrijven mee laten doen.

  27. Ik denk, gezien eerdere plannen in Stentor en pmerkingen over kosten, dat huidige afbeelding een beetje “te groen” is en dat de werkelijkheid straks veel dichter bebouwd zal worden.
    Past ook wel op deze plaats.

  28. Precies Jacob, de kosten zijn gigantisch bij sloop. Ik moet het nog zien. Vond de plannen zoals die in de Stentor stonden ook erg mooi. De gebouwen blijven dan staan maar gaan er dan van binnen en buiten heel anders uit zien. Aan de hoog bouw zijn de mensen toch al gewend naar meer dan vijftig jaar. En het ziet er nu al beter uit dan bijv die flat naast de Rabobank. Reken er maar op dat het geen goedkope woningen worden op die locatie kwa koop en huur. Ondanks soc- woning bouw erbij.

  29. @Japser: Blijkbaar is dat dus niet zo, want bij mijn ouders staat het de godganse dag vol met auto’s van rechtbank-lui. Dat het bij ING NOG slechter geregeld is, maakt niet dat het bij de rechtbank naar behoren gedaan is.

    Het is weer een perfect voorbeeld van hoe onrealistisch onze overheid (al dan niet lokaal) bezig is. “Als we gewoon te weinig plekken realiseren, komen mensen wel het met OV.” FOUT! De mensen die op eigen terein hun auto niet kwijt kunnen, dumpen dat ding op de eerste de beste gratis plaats die beschikbaar is: Bij de schuurmanstraat-flats.

  30. Rest mij te zeggen dat ik liever heb dat SWZ zich bezig gaat houden met een spoedige sloop van de Bachlaan flats en onderhoud van het groen rondom overige panden in hun eigendom ook wat serieuzer neemt.

Reacties zijn gesloten.