Onderzoek naar reclamemasten langs de A28

Zwolle – Zwolle gaat uitzoeken hoe langs snelweg de A28 in de stad attentiemasten inpasbaar zijn. De Overijsselse hoofdstad doet het economisch goed, onder meer in de zone langs de A28. Om die dynamiek zichtbaar te maken en verder te versterken kunnen attentiemasten langs de verkeersader een rol vervullen. 

reclamemast.jpg 

Burgemeester en wethouders laten nu uitzoeken aan welke voorwaarden de masten zouden moeten voldoen om functioneel en goed inpasbaar te zijn. Al eerder is bepaald rondom de A28, onder meer door verrassende en afwisselende bebouwing, de economische potentie van de stad te profileren. Ook attentie- en reclamemasten kunnen in zo’n omgeving inpasbaar zijn. Van belang daarbij kunnen bijvoorbeeld de hoogte en de functie van zo’n mast zijn. Het college wil graag weten welke uitgangspunten voor de stad het beste zijn.

In eventuele criteria voor toekomstige masten zal onder meer gekeken worden of een bedrijf echt gebonden is aan de A28-zone. En of de mast ook echt economische nut heeft. Daarnaast kan de hoogte worden afgemeten aan de gewenste zichtbaarheid vanaf de snelweg, maar wordt ook de uitstraling naar andere delen van de (binnen)stad in acht genomen.

De verwachting is dat dit najaar de gemeenteraad zich kan buigen over de materie.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

16 gedachten over “Onderzoek naar reclamemasten langs de A28”

  1. Horizonvervuiling en grotere kans op (ernstige) ongelukken. Moeten we in ons gemoedelijke Zwolle niet willen!!

    Zeker bij grote steden in het buitenland, maar ook rond Amsterdam kom je met de auto een wirwar van knipperende en gekleurde reclameuitingen tegen. Afschuwelijk!

    Lijdt Zwolle aan grootheidswaanzin ofzo?

  2. Van belang daarbij kunnen bijvoorbeeld de hoogte en de functie van zo??n mast zijn.

    De enige functie van zo’n mast is het afleiden van de automobilist door de aandacht te trekken. Gevolg: meer ongelukken.

  3. -Attentiemasten -> 347 resultaten op Google;
    -Reclamemasten -> 31.500 resultaten op Google.

    Typisch woordgebruik van onze gemeente baljuwen !

    Overigens:
    -Baljuw: 45.000 x op Google;
    -Ambtenaar: 2.520.000 x op Google.

  4. Een nieuw, nederlands Time Square! Veel neonlicht en bling bling, geweldig. Direct een enorme rosse buurt tot stand laten komen!

  5. Digitale LED borden, oogverblindend maar mooi?
    Bij Venray staat een dergelijk bord langs de snelweg met bewegende beelden.
    Kilometers van te voren zie je de hemel en de weg al oplichten.
    En dit geheel wordt onderzocht door B en W dat er zich een paar jaar geleden niet voor schaamde zonder aarzeling alle kleine en grote winkeliers in de binnenstad tegen zich in het harnas te jagen door alle reclames welke er al jaren hingen te verbieden.
    Over economisch nut werd toen niet gerept.

  6. Wat is het rendement,daar tegenover staat een vreselijke horizonvervuiling en onze stad wordt er niet mooier op. Jammer het is de grootmacht van de grote jongens als Ikea en mac Donald die het in de stad voor het zeggen hebben.gemeente let op je zaak!

  7. grote jongens als Ikea en mac Donald

    Ik heb laatst ergens gelezen dat McDonalds Zwolle een afspraak met de gemeente Zwolle heeft, dat er voorlopig geen andere burgerketens zich in Zwolle mogen vestigen. Daarom is er geen Burger King in Zwolle, die overduidelijk een beter en smakelijker produkt heeft. Volgens mij mag zo’n afspraak dat niet.

  8. Kunnen we overigens niet gewoon een (tram)tunnel graven en de wanden decoreren met flitsende lichtgevende reclameborden ?

    Onze burgervader is al zeer bedreven met het laten aanleggen van tramtunnels. We kunnen wel stellen dat hij een ervaringsdeskundige is op dit gebied. Door optimaal gebruik te maken van zijn kennis kunnen we de nieuwe tunnels letter en figuurlijk versterken met attentieborden.
    Sterker nog, door het volledige oppervlakte van de tunnelbuis te voorzien van reclames krijg je als het ware een attentiebuis of attentietunnel.

    Hierdoor creëer je een enorm oppervlakte aan potentiële reclameruimte.
    Kassa !!! De attentietunnel. financiert zich dus zelf.

    Doordat de lichtgevende reclames de volledige tunnelbuis dekken
    is er niet alleen altijd licht aan het einde van de tunnel, maar ook aan het begin en in het midden.

    De economische potentie van onze stad wordt zo naar ongeëvenaarde hoogtes gelanceerd.

    Natuurlijk moet er wel uitgezocht worden of de gemeenteraad, die zich over dit revolutionaire plan gaat buigen, wel echt economische nut heeft. Hun zichtbaarheid kan worden afgemeten aan hun hoogte en breedte. De uitstraling van hun edele delen wordt hierbij ook in acht genomen.

    De verwachting is dat dit najaar de gemeenteraad klaar is met het buigen over de materie.

  9. Geen probleem mee, past goed bij een stad met ambities. Waarom zou dit niet mogen en die grote windmolens voorbij de Hessenpoort wel? Die vind ik persoonlijk nog veel erger. Ja ze leveren energie op en zijn “goed’ voor het milieu en dan mag natuurlijk alles.

Reacties zijn gesloten.