Zwolse journalisten in bootcamp 4de Verdieping

Zwolle – Anne de Leeuw en Renate Winkel uit Zwolle zijn twee van de 21 kandidaten die vanaf 13 augustus mogen deelnemen aan de 4de Verdieping. Deze bootcamp van Verening Veronica, ANP en ThePostOnline, traint 21 talentvolle jonge journalisten twee weken lang om nieuws en opinie te maken, dit te presenteren en te bediscussiëren onder begeleiding van professionals die dagelijks met het nieuws te maken hebben.

Op de plek waar al het Nederlandse nieuws samenkomt, de 4de verdieping van het ANP in Rijswijk, ondergaan Anne de Leeuw en Renate Winkel uit Zwolle twee weken lang de bootcamp. Samen met de negentien andere jonge journalisten krijgen zij niet alleen seminars en groepsdiscussies over nieuws en de toekomst van de journalistiek, zij gaan met hun werkgroep ook een vernieuwend digitaal format uitwerken over een maatschappelijk thema. Binnen het format word naast de cross disciplinaire vertelvorm ook de interactie met de consument opgezocht. Zij mogen hierbij elk denkbaar communicatiemiddel gebruiken: artikelen, fotografie, videoreportages, radio-items, blogs, social media, etc. Het thema dat de groep van Renate heeft gekozen, is Onderwijs en het thema van Annes groep is Voeding. 

Anne de Leeuw (22) 4e jaars journalistiek uit Twente: “Ik sta aan het begin van mijn journalistieke carrière. Ik vind het leuk en interessant om mij te verdiepen en met leeftijdsgenoten en geïnteresseerden in de journalistiek, na te denken over de nieuwe vormen van ons vak. Het thema ‘voeding’ is interessant omdat je vaak niet stil staat welke verhalen er achter onze dagelijkse voeding zitten”.

4de Verdieping

Vereniging Veronica, ANP en The Post Online geven in augustus een bootcamp voor jonge, ondernemende journalisten. Onder de naam de ‘4de Verdieping’ dagen de organisatoren 21 ambitieuze en talentvolle jonge journalisten uit om twee weken lang het beste van hun kunnen te geven.

Persbureau ANP heeft de ‘vierde verdieping’ van het mediabedrijf in Rijswijk ingericht voor dit journalistieke experiment. De 21 talentvolle jonge journalisten gaan gedurende twee weken trainen om nieuws te maken, dit te presenteren en te bediscussiëren onder begeleiding van professionals die dagelijks met het nieuws te maken hebben. Daarnaast worden ze bijgestaan door een groep online pioniers, ondernemers, developers en vormgevers. De journalistieke talenten mogen elk denkbaar communicatiemiddel gebruiken: artikelen, fotografie, videoreportages, radio-items, blogs, social media, etc. Voor meer informatie kijk op 4deverdieping.nl 

Artikel delen:

Reageer