Graffiti als middel voor verwijzing naar centrum

Zwolle – Donderdagmorgen vond op het station van Zwolle een volgende ludieke actie van Zwolle Marketing plaats om de bewegwijzering naar de Zwolse binnenstad, en de publiekstrekkers als Museum de Fundatie en Waanders in de Broeren onder de aandacht te brengen van toeristen. Projectwethouder binnenstad. Filip van As ondersteunde de actie.

 

graffiti_station_3.jpeg

Foto via Twitter: Karin Obdeijn

 

Stefan Alberts, van Klaver 5 Different Designs in Zwolle, een begrip op het gebied van graffiti markeerde samen met Ralph Keuning van Museum de Fundatie de eerste highlight op de route richting de binnenstad door een gespoten krijttekening op de straat bij het station. Daarna volgden de vertegenwoordigers Adriaan de Regt en Ellen Waanders van het Stedelijk Museum Zwolle en Waanders In de Broeren. De steltenlopers waren weer aanwezig om de toeristen een enthousiast welkom te heten en de plattegrond van de binnenstad van Zwolle uit te delen. De actie is een initiatief van Waanders In de Broeren, Stedelijk Museum Zwolle, Museum de Fundatie, KHN Zwolle en de gemeente Zwolle.

 

graffiti_station.jpeg

Eigen foto 

 

graffiti_station_2.jpeg

Foto via Twitter:  @SMZwolle

Artikel delen:
Reacties 19
  1. Ik voorspel politieke vragen. Graffiti gebruiken voor publieke acties kan meer (onbenullige) acties van gekken ene dwazen aanmoedigen. Ik meende dat de VVD sterk tegen enige vorm van graffiti is.

    Verder denken ze dat ze met een dag ludieke actie voor een jaar toeristen op een goede wijze naar het centrum weten te leiden. Dream on!

  2. Waren steltlopers niet iets van Deventer?
    Eerst draaien ze de VVV de nek om, en dan mogen particuliere organisaties iets verzinnen om de bezoeker de weg te wijzen. En ondertussen pronkt de gemeente (Zwolle Marketing) met andermans veren, die kunnen echt niets zelf verzinnen, liften slechts mee op de particuliere intitiatieven. Opdoeken die club en snel ook.

  3. Het antwoord is deskundig personeel in een centrale VVV.

    Of we dat vorig jaar nog hadden? Jazeker!! Op de Hoofdwacht bij de Grote Markt, maar Zwolle Marketing en de gemeente Zwolle wilden dat niet meer betalen. Nu weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om de tekortkoming te herstellen.

  4. Stop met die hele afdeling city-marketing en geef dat budget aan particulier ondernemers die beter in staat zijn om zaken te regelen temeer ook omdat zij de stad wel kennen en niet achter hun bureau blijven zitten.

  5. Ik had vanmorgen een bijzonder geanimeerd gesprek met deze bevlogen graffitikunstenaar terwijl hij bezig was de laatste verwijzing pal voor de deur van Waanders In De Broeren aan te brengen.
    Naast zijn exceptionele kwaliteiten als kunstenaar, is het ook nog eens een uiterst beminnelijk persoon die Zwolle op diverse plaatsen fleuriger en kleuriger heeft weten te maken met ware kunstwerken.

  6. Met beminnelijke personen trek je geen toeristen naar Zwolle! De logistiek en de deskundigheid goed regelen. En wat mariane zegt, dat krijt is nu waarschijnlijk al weer weg. Hoeveel toeristen hebben deze tekeningen nu gezien oo die plek? 5 misschien? Schandalig gewoon!

  7. @Jantje

    Helemaal mee eens. Houd op met al die ludieke acties, graag tijd ergens anders aan besteden en Gemeente doe aub snel uw werk en plaats de borden de goede richting op. Lijkt geen moeilijke opgave, dunkt mij.

Reageer