Meer maatwerk woonwagenlocaties Zwolle

Door Redactie

Zwolle – Zwolse woonwagenlocaties kunnen wat betreft inrichting beter aansluiten bij de omgeving. Voor bewoners is meer maatwerk mogelijk. Dat komt de leefbaarheid van zowel de woonwagenlocaties als van de buurt als geheel ten goede. De richtlijnen voor woonwagenlocaties in Zwolle zijn geactualiseerd op basis van nieuwe ontwikkelingen en inzichten.

Inzet van de geactualiseerde richtlijnen is dat de leefbaarheid van de diverse locaties verbetert. Dat kan vooral door te kiezen voor een open en overzichtelijke opzet die aansluit bij de inrichting van de buurt. Daarnaast hebben de bewoners ook behoefte aan meer ruimte en comfort. De nieuwe richtlijnen spelen daar met maatwerk op in door onder voorwaarden bijvoorbeeld een kap of uitbouw mogelijk te maken. Zwolle heeft 25 woonwagenlocaties, met tussen de twee tot zestien standplaatsen. De standplaatsen zijn in eigendom van de woningcorporaties. De woonwagens op de standplaatsen zijn deels koop- en deels huurwoningen. Om tot bruikbare nieuwe richtlijnen te komen voor de ruimtelijke inrichting zijn alle locaties bezocht en geïnventariseerd. De Zwolse woningcorporaties zijn als eigenaar en beheerder van de woonwagenlocaties in de stad betrokken bij het opstellen van de nieuwe richtlijnen. Zij gebruiken de nieuwe afspraken voor het toezicht op en beheer van de verschillende woonwagenparken in de stad. De inzichten gelden ook als toetsingskader voor individuele vraagstukken over op- en aanbouw.  De gemeente past de richtlijnen toe in bestemmingsplannen voor (nieuwe) woonwagenlocaties. Bewoners van de woonwagenlocaties zijn de afgelopen periode al geïnformeerd over de nieuwe richtlijnen.

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

24 gedachten over “Meer maatwerk woonwagenlocaties Zwolle”

  1. Het wordt dan ook tijd dat de belastingvrijstelling voor dergelijke woningen afgeschaft wordt. Sommige woonwagens zijn tegenwoordig groter dan een doorsnee rijtjeswoning.

    Alleen het feit dat er een paar wielen onder staan, vind ik niet meer van deze tijd.

    Gelijke monniken, gelijke kappen.

  2. de voor woonwagens aangelegde kampjes de bewoners daar flink laten betalen .Die gasten drijven goede handel zwart en lopen met die beursen in hun zak .Zelf sommigen trekken nog bijstand ook

  3. @pjotr. Jaloers dat je zelf geen mooi huisje hebt en centjes over hebt om wat leuks van te doen ? Moet je harder werken. Dan kun ook jij het

  4. @jantje, zullen we het er maar niet over hebben dat je die centjes eigenlijk eerlijk moet verdienen en belasting over moet betalen?

    Want als je de staat vroeg of laat een keer nodig hebt, vermoed ik dat je ook weer met je handje uitgestoken staat..

  5. @ de echte jantje, wie weet gebeurt dit wel niet bewust. Maar inderdaad wanneer je de naam niet registreerd, kan een ieder deze naam gebruiken.

    Keuze is aan jezelf of je laten registreren of iedereen kan de naam jantje gebruiken…..

  6. Wat ik me afvraag is waarom de ombouwing van woonwagens altijd gebeurt met zo’n (lelijke) witte steen. Is dat verplicht?
    @enikdan Wat voor een belastingvrijstelling hebben woonwagenbewoners dan? Bij mijn weten betalen ze gewoon inkomstenbelasting en afhankelijk van of het huur/koop of erfpacht is, ook OZB.

  7. Woonwagens?
    woonwagenkampjes?
    woonwagenlocaties ?

    Ik vraag me wel af waarom dat allemaal nodig is.
    Kost een boel, levert ’t wat op ?
    Waarom niet in gewone huizen wonen?

    “Woonwagenbewoners”, da’s toch uit de
    tijd van dat Pipi Langkous nog wekelijks op tv was?

    Kortom, alleen maar vragen mijnerzijds.

  8. Wat een evenzo onnodige vragen hanshanzeland. Alsof iedereen maar hetzelfde moet doen als jij. Pipi langkous woonde in een huis trouwens. Een kakelbond gebouw welteverstaan.

  9. Hier in Stadshagen stonden er al sinds 2007 al aantal op de rol nu 6 jaar later is er nog niets enkel omdat de woningbouw ander projecten interessanter vinden >:( maak de wijk af .

  10. Het punt van Mul blijft natuurlijk gewoon staan: “Ik heb een huis, een kakelbont geval”.
    Is er een wachtlijst voor een woonwagen en zo ja, hoelang is de gemiddelde wachtduur? Ik vraag me af wat woonwagenbewoners zelf vinden van de nieuwe richtlijnen. Dat woonwagenbewoners meer ruimte willen, begrijp ik wel, want de ruimte om de wagen is vaak redelijk krap. Vooral bij de locaties die niet aan de rand van een wijk of de stad liggen.

  11. ik kan me altijd zo irriteren aan die onwetende reacties die geplaatst worden. Ik ben zelf een woonwagenbewoner en woon helaas in een huis omdat er niet genoeg locaties zijn. De reden dat we nog in woonwagens (willen) wonen is omdat het een stukje cultuur is. Het heeft niets te maken met goedkoper wonen. De huur inclusief ligt een kwart hoger dan de huur van mijn 3 slaapkamer, grote tuin tellende woning.

    Ook het hele belastingen commentaar dat door sommigen genoemd wordt slaat nergens op. Ik werk net zo hard voor mijn geld als ieder ander bij 1 van de grotere elektronica retail ketens van de BeNeLux en ik betaal netjes mijn belastingen e.d.

    Het zal figuren als “enikdan” sieren om eens verder te kijken en een eigen onderbouwde mening te gaan ontwikkelen in plaats van valse informatie klakkeloos over te nemen van anderen. Wat in het zuiden van het land gebeurd betekent niet dat het overal zo is hé. 😉

  12. Waarom altijd maar zo slecht praten over woonwagen bewoners kijk maar.naar de normale burgers die hebben er ook wel een handje van om een beetje zwart te verdienen dus ga ze nou niet over 1 kamp scheren want dat slaat nergens op altijd.maar klagen en steunen over de woonwagen bewoners als die mensen in een wagen willen wonen moeten ze dat zelf weten wil er zelf ook wel naar terugbmaar helaas is dat niet zo gemakkelijk tegenwoordig laten ze er maar eens mee bezig gaan voor die mensen voor de burgers wordt zat gedaan tegenwoordig deze mensen hoor je ook niet altijd klagen

Reacties zijn gesloten.