Brand in Monteverdiflat

Zwolle – Zondagavond rond 20.00 uur kreeg de brandweer de melding van een woningbrand in de Monteverdilaan, waarop meerdere voertuigen richting de flat vertrokken. Bij aankomst bleek dat er brand was uitgebroken in een appartement op de tweede etage.

De brand lijkt te zijn ontstaan in een computer, waarna de bewoner zich snel samen met zijn hond uit de voeten maakte en het flatgebouw verliet. De buurvrouw die alle buren waarschuwde is onderzocht in een ter plaatse gekomen ambulance. De brand zorgde voor een grote aanloop van nieuwsgierige buurtbewoners. Ondanks dat de brand snel onder controle was, zal de woning naar alle waarschijnlijkheid onbewoonbaar verklaard worden. De bewoner zal opgevangen en begeleid worden door Stichting Salvage, een stichting die zich inzet voor slachtoffers van (woning)branden om te ondersteunen in de verwerking, en de bijkomende contacten met instanties en/ofverzekeraars.

01-09-2013__middelbrand_monteverdiflat_5.jpg

01-09-2013__middelbrand_monteverdiflat_2.jpg

01-09-2013__middelbrand_monteverdiflat_1.jpg 

Meer foto's bij Lees Verder…

01-09-2013__middelbrand_monteverdiflat_4.jpg

01-09-2013__middelbrand_monteverdiflat_3.jpg 

Artikel delen:
Reacties 14
  1. Dan mag die moedige buurvrouw ook wel opgevangen worden door Stichting Salvage. Niets ten nadele van de bewoner, want brand kan een paniekreactie veroorzaken, maar heel goed dat de buurvrouw wel koelbloedig en verstandig reageerde. Chapeau.

  2. Wij wonen in de flat…best schrikken en rare ervaring. Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen en is het met de buurvrouw goed afgelopen. Een dikke pluim voor de buurvrouw trouwens!!

  3. Vandaag kwamen de bewoners in onze winkel nieuwe kleren halen. Ik had het zo met ze te doen. Ik wil nogmaals sterkte wensen voor deze mensen. Vreselijk wat jullie is overkomen. Ik hoop dat jullie snel weer een nieuw begin kunnen maken.

    Liefs

  4. Wij zijn de buren en hebben als eerste direct de brandweer gebeld. Zelf kon ik eerst mee naar het ziekenhuis vanwege rookinhalatie. Gelukkig niks ernstigs. De buren zelf even gesproken en hun zijn veel kwijt. Leuk die stichting Salvage, maar regelen de eerste nacht en de rest kunnen ze zelf oplossen. Dat vind ik dan wel erg jammer van zo'n stichting. Gelukkig is het materiale schade en zijn er geen gewonden gevalken. Des al niet te min is het natuurlijk ontzettend erg.

Reageer