Ontevreden klant mishandelt eigenaresse winkel

Zwolle – De politie doet onderzoek naar een diefstal met geweld op zaterdag 7 september. Een 62-jarige vrouw uit Zwolle werd in haar winkel door een ontevreden klant geslagen en bestolen. De vrouw hield een pijnlijk gezicht aan het voorval over.

Een nog onbekende man kwam omstreeks 12.30 uur de winkel aan de Van Karnebeekstraat in Zwolle binnen. Hij kwam een eerder gekocht artikel terugbrengen en wilde geld terug. De vrouw gaf aan geen geld terug te geven. Hier nam de man geen genoegen mee. Hij pakte andere goederen en wilde deze meenemen. Toen de vrouw de politie wilde bellen, pakte de man de telefoon bij haar af. Hij probeerde vervolgens haar te beletten de winkel te verlaten. Hij sloeg haar met een voorwerp tegen het gezicht. De vrouw wist te ontkomen en de politie te waarschuwen. Ze hield een pijnlijk gezicht over aan het incident.

De man fietste na het incident, met de telefoon van de vrouw, weg op een groene herenfiets richting de Sassenpoorterbrug. Het zou gaan om een blanke man van ongeveer 1,80m, normaal postuur met grijs kort haar. Hij was ongeveer 55 jaar en droeg een oud, blauw overhemd en een donkere broek.

De politie onderzoekt de zaak en vraagt mensen die iets gezien hebben, te bellen met 0900 8844.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

20 gedachten over “Ontevreden klant mishandelt eigenaresse winkel”

  1. k, heeft ergens een draadje los zitten neem ik aan.

    geloof toch niet dat het normaal is dat je mensen in elkaar gaat slaan en telefoons stelen omdat je je zin niet krijgt.

    klinkt als whitetrash. komen er helaas steeds meer van.
    mensen die denken dat ze zelf niets fout doen en altijd gelijk willen hebben en halen.
    teloorgang van de samenleving.

  2. Het is trouwens wel zo volgens mij dat een gedane aankoop, binnen een week ongedaan kan worden. Geld terug dus. De man had het dus gewoon opde normale manier moeten proberen. Eventueel even naar de rechtswinkel. Je gaat zo’n dame toch niet slaan voor zoiets? Strerkte voor de dame gewenst.

  3. volgende keer bonnetje mee, netjes en beleeft vragen, kun je niet ruilen, of je geld terug krijgen, dan naar de rechts winkel…zoals beschaafde wel opgevoede mensen doen…..wat een kneus…

  4. Volgens mij kan je bij bepaalde (bijvoorbeeld op maat gemaakte) artikelen niet eens je aankoop weer terug doen toch?
    Als ik aan deze straat denk dan zit er als eerste zaak een zaak waar gehoorapparaten verkocht worden en oordopjes en zo… Dat zou een reden kunnen zijn waarom de vrouw geen geld terug geeft en dat ook misschien niet eens hoeft te doen?
    Hoe dan ook is slaan dan natuurlijk niet de manier om het probleem op te lossen.
    En ik vind de opmerking van TR niet eens zo heel erg vreemd, moet ik zeggen! Schoot ook als eerste gedachte door mijn hoofd…

  5. de politie mag ten allen tijde bij mij aankloppen ik heb niets met deze zaak te maken. maar ik kan me goed voorstellen dat iemand agressief word, omdat winkel ketens je willens en wetens oplichten misschien wel je voor je laatste centjes omdat je het product zo hard nodig bent.
    en dat dan een keer de stoppen door slaan bij iemand daar kun je op wachten.

  6. @k

    Jij lijkt 100% zeker te weten om welke winkel het gaat. Om welke winkel gaat het? Zo te lezen ben jij ook al eens benadeeld door die winkel?

  7. @Mul:

    De aankoop van een (werkend) product in een winkel is absoluut bindend. Sommige winkel bieden aan een gekocht product binnen bijv 7 dagen te retourneren of om te ruilen. Afhankelijk van het beleid wordt geld of een waardebon terug gegeven. Volgens de wet is de winkelier overigens absoluut niet verplicht een product terug te nemen. (Als je je bank verkoopt en de koper achteraf de kleur niet mooi vind, kan hij geen geld terug eisen.)

    Aankoop van een niet werkend product is een ander verhaal. Als het product defect is of bepaalde dingen niet kan, die wel vermeld worden door de winkelier, mag het product terug gebracht worden en mag de klant verwachten dat hij een product ontvangt dat wel aan de omschrijving voldoet. Zie ook: http://www.conformiteit.nl/conformiteit-conformiteitbeginsel_garantie.html

    Iedere consument heeft overigens 2 jaar garantie op elke aankoop. Mits het product een verwachte levensduur heeft van > 2 jaar.

  8. Je hebt gelijk lees ik, dank voor je tip. Altijd met de illusie geled dat je het binneneen week weer kon terugbrengen.:P

    Handige webpagina trouwens waar je naar linkt.

  9. voor jullie info..
    ik was vlak na het incident in de winkel.
    de betreffende man had het onderdeel 2 maanden (!) geleden gekocht en in de winkel staat aangegeven dat er geen geld terug wordt gegeven. het ging hier ook niet om duurzame nieuwe goederen maar gebruikte goederen. de betreffende koper wist dit!

    tenslotte het gaat hier niet om een winkelketen maar om een hardwerkende zelfstandige!

  10. Dus je bent getuige “rs”, of was je net te laat om er ook maar iets over te zeggen?

    ik was vlak na het incident in de winkel.

    Heb je (als je bijvoorbeeld wat over de indruk van de man kunt vertellen) je ervaringen al gedeeld met de politie?

  11. geen getuige, het voorval was al geweest en de betreffende man had de benen genomen.
    wel de verkoopster/eigenaresse kunnen ondersteunen die behoorlijk van slag was kan ik je zeggen (niet verwonderlijk natuurlijk).

    politie was trouwens toen nog niet langs geweest maar zijn na de melding eerst naar de betreffende man op zoek gegaan.

Reacties zijn gesloten.