De Librije zakt in lijst Lekker 2014

Zwolle – Driesterrenrestaurant De Librije uit Zwolle is in de nieuwe lijst van Lekker 2014 een plaatsje gezakt. Van een derde positie in de vorige lijst zakt het nu naar de vierde plaats in de Top 100. Van een aantal bekende lijsten bijt Restaurantgids Lekker het spits af door de lijst op 21 oktober te presenteren. Dinsdag verswchijnt de Lekker in de winkels. Inter Scaldes uit Kruiningen is de nieuwe aanvoerder van de lijst. Librije’s Zusje uit Zwolle steeg wel in de lijst. Het restaurant, dat in Hotel de Librije gevestigd is, steeg met 17 plaatsen naar positie 59.

Voor het eerst in negen jaar staat Sergio Herman niet op de eerste plaats van het blad Lekker. Zijn plaats aan de top is overgenomen door Jannis Brevet en diens Inter Scaldes uit het eveneens Zeeuwse Kruiningen. De reden is dat Sergio Herman zijn Oud Sluis binnenkort sluit. Nog geen week later is het de beurt aan GaultMillau, die op 28 oktober gepresenteerd wordt. De GaultMillau-gids deelt onder andere awards uit aan Chef van het Jaar, Belofte van het Jaar, Restaurant van het Jaar, Sommelier van het Jaar en Terras van het Jaar. Als de presentatie van Gault-Millau weer achter de rug is komt Michelin aan de beurt. Op maandag 25 november wordt de gids gepresenteerd op een bijeenkomst in Maastricht, waar ook de sterren worden uitgedeeld.

Lekker is de grootste en best verkochte restaurantgids van Nederland en bestaat inmiddels 35 jaar. 60 professionele rapporteurs, vaak met een achtergrond in de horeca-of wijnwereld, bezoeken ieder jaar anoniem meer dan 600 restaurants. Deze werkwijze maakt Lekker tot een objectieve en onafhankelijke restaurantgids.

Artikel delen:
Reacties 12
  1. @terstal, Op zijn retour (dikke vette facepalm) Dat kun je toch zo niet stellen! Het gaat hierbij nog altijd om een “jurysport” Wanneer je als 3 sterren restaurant dat weet te behouden en altijd topniveau levert is dat een waanzinnige prestatie.
    Voor de nieuwelingen in de top is het mooi maar blijf eerst maar eens 10 jaar lang bij de bovenste 5 in alle lijsten.



    Maak melding

  2. als klant let ik niet op hoeveel sterren een restaurant heeft of welke plaats het staat.Als het eten mij er goed smaakt is belangrijker


    Maak melding

Reageer