Theatervoorstelling over internet grooming

Zwolle – In de Week van de Mediawijsheid (24 t/m 30 november) lanceert RiMa-educatie in samenwerking met de Bibliotheek Zwolle de theatervoorstelling ‘Offline’. De voorstelling gaat over internet grooming, ook wel digitaal kinderlokken genoemd.

 

offline.jpeg 

 

Bij internet grooming doen pedofielen zich online voor als jongere om zo in contact te komen met minderjarigen. Hun doel is uiteindelijk seksueel contact. Grooming lijkt voor het slachtoffer in het begin veelal op een sprookje. Er is iemand die echt naar het slachtoffer luistert, iemand die niet oordeelt en onzekerheden aanhoort. Maar als het sprookje een leugen blijkt, is de schaamte vaak te groot om hulp te vragen.

‘Offline’ is een educatieve theatervoorstelling voor leerlingen van groep 8, de onderbouw van het voortgezet onderwijs, onderwijzers en ouders. Via grote schermen in het decor kijkt het publiek mee in de online wereld van de hoofdpersoon. Wat volgt is een achtbaan van ervaringen die de kijker confronteert met de werkelijkheid achter internet grooming. De aanwezige professionals geven mediawijze tips aan het publiek.
Vanaf december is de voorstelling ‘Offline’ op scholen in heel Nederland te zien.

 

Actief, inspirerend maatwerk

RiMa-educatie heeft vele mogelijkheden binnen het thema digitale onderwijsverrijking (www.digitaleonderwijsverrijking.nl). Op korte termijn wordt het aanbod educatieve theatervoorstellingen uitgebreid, zowel binnen het thema mediawijsheid als daarbuiten. Het aanbod van RiMa-educatie is geschikt voor het gehele onderwijs, van basisscholen tot hoge scholen. Kijk op www.rima-educatie.nlvoor meer informatie.

 

De theatervoorstelling Offline start woensdag 27 november om 15.00 uur in de Statenzaal van de Bibliotheek Zwolle (Diezerstraat 80). De voorstelling duurt een uur, inclusief een discussie van ca. 20 minuten. Ook is het mogelijk na afloop een gesprek met een mediacoach/mediapedagoog te voeren. De entree is gratis. Reserveren wordt aangeraden en is mogelijk via www.bibliotheekzwolle.nl

Artikel delen:

Reageer