Marketing Oost stopt met VVV in Zwolle

Zwolle – Met ingang van 1 januari 2014 maakt Marketing Oost, de destinatiemarketingorganisatie voor Zwolle en omliggende gemeenten, niet langer gebruik van het merk en logo van VVV. Marketing Oost heeft de formuleovereenkomst die zij tot eind 2013 met VVV Nederland heeft opgezegd.

Marketing Oost is verantwoordelijk voor de toeristische promotie van de Overijsselse gemeenten Dalfsen, Hardenberg, Kampen, Ommen, Staphorst, Steenwijk, Zwartewaterland en Zwolle. Sinds afgelopen jaar exploiteert Marketing Oost al geen VVV-vestiging meer. Wel zijn er in het werkgebied van de organisatie 16 VVV-agentschappen actief die tot 1 januari onder de verantwoordelijkheid van Marketing Oost vallen.

Direct VVV-aanbod voor toeristisch-recreatief bedrijfsleven
Nu het recht van exploitatie van een VVV in de genoemde gemeenten niet langer is voorbehouden aan Marketing Oost zal VVV Nederland de huidige ondernemers die een VVV-agentschap voeren een aanbod doen om lokaal het merk VVV te kunnen blijven voeren en de cadeaubonnen van VVV te blijven verkopen.

Raymond Smits van Waesberghe, formulemanager van VVV Nederland: “Het is jammer dat Marketing Oost de beslissing heeft genomen niet langer gebruik te willen maken van de VVV-formule. Maar dat betekent niet dat het VVV-merk daarmee automatisch uit de regio verdwijnt. Veel ondernemers die actief zijn binnen de vrijetijdseconomie waarderen de dienstverlening en erkennen de meerwaarde van het VVV-merk. Zij willen ook graag gebruik blijven maken van onze landelijke distributiekanalen, waaronder de VVV NL app en de vernieuwde website vvv.nl. En ook exploitanten van VVV-agentschappen zijn blij met de extra klandizie en omzet die het VVV-merk hen oplevert. Daarom gaat VVV Nederland met de huidige exploitanten van de VVV-agentschappen om tafel om te bezien hoe de VVV-dienstverlening kan worden voortgezet en daarmee de belangen van het bedrijfsleven in de regio en de bezoeker ook in de toekomst zo optimaal mogelijk kunnen worden gediend”.

Bron: VVV Nederland 

Artikel delen:
Reacties 9
  1. Schande!! Dit past in het rijtje VVV uit de Hoofdwacht, slechte bewegwijzering naar de fake-VVV’s bij Waanders en het Stedelijk Museum, alle aandacht voor de IJsseldelta (lees de pakkende columns van een paar dagen geleden) enz. Signaal: de marketing jongens die van de subsidie van de gemeente Zwolle betaald worden hebben niets met Zwolle >:(


    ⚠️ Meld

  2. Onbegrijpelijk dat een sterk merk als de VVV geen steun van marketing krijgt, of zou een deelname aan het netwerk van VVV Nederland misschien erg prijzig zijn?


    ⚠️ Meld

Reageer