Wijkcentrum SIO wint de Zilveren Tapknop

Zwolle, 7 januari 2014 – Het Wijkcentrum SIO behoort tot de beste biertappers van regio Overijssel en Drenthe. De horecazaak is namelijk winnaar van de Zilveren Tapknop 2013. Deze bijzondere onderscheiding is uitgereikt aan Leo Bruggeman van Wijkcentrum SIO door Nico IJland Heineken Nederland.

zilveren_tapknop_wykcentrum_sio.jpg 

Wijkcentrum SIO behoort tot de drie beste horecazaken van regio Overijssel en Drenthe. De Gouden Tapknop ging naar Café het Achterhuus uit Zuidwolde en Café Zaal Spoorzicht uit Staphorst ging met de Bronzen Tapknop naar huis. De drie winnaars dingen tijdens de landelijke finale tevens mee in de strijd om het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust.

“Met de Zilveren Tapknop mag deze horecazaak zich rekenen tot één van de drie in de regio waar het beste bier wordt getapt. Gasten kunnen in deze horecazaak genieten van bier zoals je bier hoort te drinken. Daarnaast worden ondernemers beoordeeld op service en gastheerschap. Gasten voelen zich hier dus echt welkom”, aldus Regiodirecteur Nico IJland van HEINEKEN Nederland. Eigenaar Leo Bruggeman van Wykcentrum SIO is erg trots op de onderscheiding: “Fantastisch dat we hebben gewonnen! Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Volgend jaar gaan we uiteraard voor de Gouden Tapknop!” De drie Tapknop-winnaars uit regio Overijssel en Drenthe strijden op 19 januari 2014 met 100 horecaondernemers uit het hele land in Ahoy Rotterdam om het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust, de prijzen voor de beste horecazaken van 2013. Dat gebeurt tijdens een spectaculaire finale in de ‘Grootste kroeg van Nederland’ waar zij niet alleen strijden om de eretitel, maar ook als VIP-gasten aanwezig zijn tijdens De Vrienden van Amstel LIVE! 2014. De verkiezing van de Gouden Tapknop 2013 maakt deel uit van het Goed Getapt programma van HEINEKEN Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 1.850 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. Naast bier worden ondernemers en hun personeel getraind, technisch ondersteund en getoetst op het gebied van speciaalbier, fris, wijn, gedistilleerd en op koffie en thee. De Gouden, Zilveren en Bronzen Tapknop worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens 4 keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.

Artikel delen:
Reacties 4
  1. Knap gedaan om als buurthuis/wijkcentrum zo’n prijs te behalen, zeker ten opzichte van de ‘echte’ café’s.
    Maar Leo is toch beheerder i.p.v. eigenaar?


    ⚠️ Meld

  2. Beetje cynische opmerking van terstal om De Pol in een negatief daglicht te zetten terwijl ze daar ook goed werk doen voor de wijk en zijn bewoners.Dacht dat SIO nogal een vrij christelijke instelling was maar met zo,n opmerking van Terstal vind ik dat droevig


    ⚠️ Meld

  3. @Pjotr, zo te zien heeft terstal het niet over de werkzaamheden die De Pol of SIO voor de wijk doen, maar over de verschillen in gezelligheid van de beide locaties.
    En laten we wel wezen, De Pol is in het geheel niet uitnodigend en/of gezellig.



    ⚠️ Meld

Reageer