Lange files door ongeval op A28

Zwolle – Donderdagmiddag heeft een ongeval plaatsgevonden op de A28 waarbij een vrachtauto, een motor en drie personenauto's betrokken waren.

Aan beide zijden tussen Zwolle Noord en het knooppunt Hattemerbroek onstond een lange file. De oorzaak van het ongeval bleek een keukentrap die van een busje afgevallen was.

Artikel delen:
Reacties 36
  1. Op de oude Ijsselbrug stonden vervolgens ook drie auto's op elkaar en omdat de politie een inzittende moest stabiliseren zat er daar op hetzelfde moment ook geen beweging in.

  2. Zouden de vele ongelukken iets te maken kunnen hebben met de felle zon die nog aan de lage kant hangt?

    Of met z'n allen op de linkerbaan aan bumperkleven doen en het liefst zo hard mogelijk rijden? (a50)

  3. 400 meter lijkt me sterk, maar goed.

    Zo werkt het nu eenmaal in Nederland. Want als je wel netjes rechts blijft rijden laat niemand je er meer tussen als je bij een vrachtwagen komt. En dan komt de vraag: ga jij wél naar rechts?

  4. He he… Dacht al: heb jaren lang 228 km per dag gereden, dus zo bijzonder is het niet.

    Maar ik denk dat je het ook wel met me eens bent dat de mensen op de linkerrijstrook je er niet tussen laten als je wel netjes rechts rijdt wanneer dat kan.

  5. Klopt, maar dan wacht ik gewoon tot er eentje is die wel ruimte laat, gebeurt vroeg of laat toch wel, maar mij gaat het erom dat ik dan rechts meer afstand en ruimte heb en dus ook veel beter zicht dan al die linksplakkers achter elkaar.

  6. @Stef jij zeurt alleen over het stil moeten staan en beticht mij dan dat ik geen medeleven toon. Terwijl ik dat overduidelijk wel doe. Zeg me eens, hoe ken jij er nog zo een paar dan?

  7. Maar ik denk dat je het ook wel met me eens bent dat de mensen op de linkerrijstrook je er niet tussen laten als je wel netjes rechts rijdt wanneer dat kan.

    Valt reuze mee, gewoon proberen en als je naar links wil, knipperlicht uit en dan komt de ruimte vanzelf.

  8. Je knipperlicht moet je pas aan doen als je de beweging daadwerkelijk gaat maken.
    Je knipperlicht aan doen wanneer het nog niet mogelijk is om van baanvak te wisselen is bijzonder gevaarlijk, aangezien het nogal een schrikreactie kan geven bij iemand wie passeert.

    En nu kan ik mij de reactie voorstellen dat iedereen moet anticiperen op het gedrag van een ander, maar daar kan je simpelweg standaard niet van uit gaan.

  9. Nou Ezer, dat ben ik dus niet met je eens, van te voren aangeven wat je van plan bent helpt beter. Op het laatst richting aangeven als er bijna iemand achter je zit geeft inderdaad niet het gewenst effect, kan me voorstellen dat je dan wel schrikt. Maar ruim van te voren aangeven kan geen kwaad. Als je de beweging maakt en dan pas richting aangeeft heeft het niet veel zin.

  10. Pardon Ezer?!? Ben jij zo'n figuur die ook pas richting aangeeft wanneer je bij de afrit bent?!? (Maar wel al 500 meter vantevoren gaan afremmen!) Terwijl iedereen met een rijbewijs zou moeten weten, dat je 300 meter voor een afrit je richting licht al aan moet zetten.

    Richting aangeven vóórdat je een zijdelingse verplaatsing maakt is een absolute MUST! Richting aangeven houdt niet in, dat je dan ook maar direct die zijdelingse beweging kunt maken. (Velen halen die twee nog wel eens door elkaar.)

  11. en als je voor stoplicht (voorsorteer vak )staat
    doe dan je knipper licht uit…..

    Juist, een richting aanwijzer is bedoeld om te laten zien wat je van plan bent en geen bevestiging van wat je al aan het doen bent.

    😀

  12. Ik heb het toch wat anders geleerd. Wat Plantje zegt over afrit: zo'n 500 meter eerder richting naar rechts, dat heb ik ook geleerd. Maar bij wisselen van rijbaan, bijvoorbeeld om in te halen, is het in rap tempo
    1) kijken of het kan (ook dode hoek). zo ja?
    2) richtingwijzer naar links
    3) actie

    Daarbij heb ik dus geleerd om de richtingaanwijzer niet al eerder aan te doen. (in files houd ik me daar niet aan, dan geef ik aan dat ik naar links wil in de hoop dat een ander er wat rekening mee wil houden maar dan zijn de snelheden ook anders)

Reageer