Zwolse online innovatie scoort

Zwolle – De Zwolse bedrijven Triggerfish Digital Creatives en verffabrikant Wijzonol hebben de krachten gebundeld met (online) succes! De vers gelanceerde website wijzonol.nl  is genomineerd  voor Best Corporate Website 2014 bij de Dutch Interactive Awards (DIA). De twee Zwolse bedrijven staan tussen de genomineerde zwaargewichten zoals Heineken, Cordaid, Koninklijke Wagenborg en Eneco. Dat bewijst maar weer dat de Zwolse economie bloeit en meedoet in de Westerse eredivisie.

beste-website-groepsfoto-web.jpg 
 
De DIA is de award voor online Nederland.  Slechts een  selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op concept, design, bouw, resultaat, interactiviteit en optimalisatie. De genomineerden krijgen op 11 april aanstaande de mogelijkheid om de vakjury te overtuigen dat hun werk behoort tot het beste online werk van Nederland tijdens de jurydag bij BoerCroon. De winnaars worden op 15 mei bekendgemaakt tijdens een exclusief diner in Amsterdam. De grote drijver achter het succes van de nieuwe wijzonol.nl is een unieke samenwerking. Geen opdrachtgever – klant relatie maar een multidisciplinair team dat als eenheid voor het gezamenlijke belang heeft gevochten: online succes! De eigenzinnige strategie is gebaseerd op de behoefte van de bezoeker. Of dit nu een vakschilder, timmerfabrikant of architect is. Je krijgt snel een antwoord op de vraag: what’s in it for me? 

Het verhaal achter een Nederlands familiebedrijf De nieuwe website maakt onderdeel uit van een groter geheel. Een totaalvisie op online communicatie. Een strategie die het verhaal vertelt over een Nederlands familiebedrijf dat al bijna 100 jaar vanuit vakmanschap de beste verf maakt voor oer-hollandse weersomstandigheden. De kracht van Triggerfish ligt niet alleen in het bouwen van hele goede websites, maar met name in de strategische totaalvisie op online communicatie. In het strategische proces zijn alle wensen, kansen en kaders tot stand gekomen, grotendeels uit de wensen en doelen van de diverse doelgroepen. Door vanaf buiten naar zichzelf te kijken en uit haar eigen comfortzone te stappen en interne aannames ter discussie te stellen, heeft Wijzonol veel lef getoond. Het project is zeer pragmatisch uitgevoerd. Er zijn geen lange documenten geschreven en lange vergaderingen gehouden. Alle resultaten uit research en strategie zijn direct verwerkt in een interactief prototype. De hands on mentaliteit en het vertrouwen tussen de eigenzinnige Zwolse ondernemingen hebben geleid tot het succes en deze nominatie.

Artikel delen:
Reactie 1

Reageer