Greijdanus in de finale ‘The Learning Challenge’

Zwolle –  Docenten van het Greijdanus College in Zwolle, Ietje Smid en Sander van der Vegt, doen mee aan ‘The Learning Challenge’. Met deze wedstrijd van RICOH worden middelbare scholen uitgedaagd om leren met digitale middelen leuker en interessanter te maken. Sinds afgelopen vrijdag is bekend dat Greijdanus behoort tot de acht finalisten.  
Kan een school meer betekenen voor de omgeving? Met het idee van Ietje en Sander wordt een flinke stap in de goede richting genomen: “Een Open Technologie Centrum waar leerlingen en docenten, buurtbewoners en wijkverenigingen, ZZP'ers en bedrijven samenkomen om een leven lang te kunnen leren, samen te werken en elkaar te ontmoeten. Kortom, een ruimte waar ideeën werkelijkheid kunnen worden.” Dit is de omschrijving van het voorstel waarmee het Greijdanus mee doet aan ‘The Learning Challenge’. In de praktijk kan dit Open Technologie Centrum resulteren in het onderling uitwisselen van producten en diensten zoals cursussen, ontwerpen van flyers of websites, audio en video bewerken, driedimensionale producten ontwikkelen of leren programmeren. In een filmpje op www.greijdanus.nl/learningchallenge wordt het idee in het kort uitgelegd. 

Het plan van Greijdanus sluit goed aan bij de ontwikkelingen rondom de participatiemaatschappij en bij de slogan van de school: ‘Schitteren in Zijn licht’. Greijdanus wil graag van betekenis zijn in en voor de omgeving en leerlingen de kans bieden om te leren van mensen van buiten de school. Ietje en Sander: “Want het schoolgebouw is belangrijk in de toekomst! Niet alleen voor de leerling, maar voor de hele gemeenschap.” Stemmen Help het Greijdanus College en de bewoners in de regio Zwolle (die uiteindelijk ook baat kunnen hebben bij realisatie van dit plan), om het idee werkelijkheid te laten worden: stem en lees meer via www.learningchallenge.nl. De school maakt dan kans op € 50.000,- aan middelen voor het realiseren van het Open Technologie Centrum.

Artikel delen:

Reageer