Werkzaamheden Hasselterweg eind juli gereed

Zwolle – Het bestek voor het nieuwe asfalt voor de Hasselterweg is gereed. De gemeente Zwolle vraagt aannemers om hierop in te schrijven. Voorwaarde in het bestek is dat de werkzaamheden niet later starten dan 1 juli en  voor 20 juli aanstaande klaar zijn.

 

In verband met de omvang van het werk is er voor gekozen om de werkzaamheden  niet onder het reguliere onderhoud te laten vallen, maar het als apart project aan te besteden. Aan de inschrijvende aannemers wordt gevraagd een ontwerp te maken voor het werk. Dit ontwerp gaat in op de asfaltsoort, de dikte en de wijze waarop het werk wordt uitgevoerd. Vanwege deze aanpak is de voorbereidingstijd voor het bestek langer dan wanneer het werk in het regulier onderhoud was meegenomen. Halverwege januari dit jaar werd de asfaltlaag van de Hasselterweg uit oogpunt van verkeersveiligheid verwijderd. Er zaten veel gaten in het asfalt en, zo was de inschatting, bij stevige vorst zou de weg echt onveilig worden. De snelheid op dit weggedeelte is tijdelijk naar 50 km/u verlaagd.

Artikel delen:
Reacties 20
  1. Weer goed geregeld Gemeente Zwolle!!Waarom niet in januari aanbesteed,of kan een gewone burger denken en een ambtenaar niet??

  2. @Robert daar weten ze tenminste wel dat je het niet in de winter, wanneer het kan vriezen moet storten, en daar weten ze wel dat het beter tijdens de vakantie kan worden aangelegd, omdat er dan minder mensen last hebben van de omleidingen.

  3. @Japser Ze hebben het afgeslepen met +20 graden overdag (ongeveer 7 graden ’s Nachts). In de tussentijd zijn er ook een meivakantie en een voorjaarsvakantie geweest. Met pinksteren in het vooruitzicht zijn er volgens mij meer dan voldoende mogelijkheden om het voor die tijd tijdens vakantie, en zonder vorst af te ronden. Dit is gewoon schandalig slecht door de gemeente geregeld.

    Daarbij zijn er tegenwoordig ook technieken met tijdens vorst goed asfalt neer te kunnen leggen.

    Maargoed, ik neem aan dat er de komende winters geen vorstgaten meer in die weg gaan vallen dan. Ik rijd in de tussentijd wel door stadshagen.

  4. Ze hadden idd prima voor vandaag al kunnen gaan zoeken naar bedrijven, mits er in de tussentijd niet een goede reden was waarom ze dat niet deden. Ik ben er niet bij geweest.

    Neemt niet weg dat 6 weken om een goede kandidaat te vinden een hele redelijke termijn is.

  5. Volgens Google Maps is het stukje 2,7 km, dat betekent een tijdverlies van 56 seconden bij 50 km/h ipv 70 km/h. Ach, zolang we tijd hebben om hier berichtjes te typen, dan gaan we toch ook niet over die kleine minuut zeuren? 😉

    Trouwens… Als je harder wil: op de fietsstraat richting ’s Heerenbroek (die deels parallel loopt) mag je 60 km/h! 😀

  6. Het blijft gewoon triest dat het maanden moet duren om een stukje asfalt te herstellen. Misschien wat het behalen van de titel fietshoofdstad eventjes belangrijker?

  7. kan het ook zo zijn dat het asfalteren meegenomen word met het doortrekken van de nieuwe weg richting boxemtunnel.zijn er weer een paar euries te verdelen.:D

  8. Daar heb ik ook aan gedacht, harres, maar gezien de staat van de weilanden richting de tunnel heb ik het vermoeden dat dat nog wel langer gaat duren…

  9. Ze hadden dus ook nog wel een paar maand kunnen wachten met het afschrapen van die asfaltlaag. Iedereen lekker doorrijden totdat duidelijk is wat de nieuwe gaat kosten en die er meteen daarna op kan. Planning (klink misschien als toveren??).

  10. Dat afschrapen gebeurt natuurlijk niet zonder reden. Daar zal de veiligheid en mogelijkheid tot schade de doorslaggevende factor zijn geweest.

  11. Is de besluitvorming aangepast aan huidige max. snelheid, of moet de snelheidscontrole eerst nog geld in het laadje brengen?
    Een ondernemer beslist in tegenstelling tot ambtenaren onmiddellijk:
    al dan niet doen!

  12. Op het moment van afschrapen zaten er echt wel grote gaten in de weg. Het besluit dat het direct afgeschraapt moest worden vind ik zeker wel terecht. Echter vind ik ook dat die nieuwe asfaltlaag er na 2 maanden al wel had mogen liggen. Dan hadden ze ruim de tijd gehad om een goede aannemer te zoeken. Of je een weg nu in maart asfalteert of in juli, de kosten van het asfalteren worden er niet anders van. De ergernis voor weggebruikers wel.

    Overigens denk ik dat ze idd die nieuwe weg in één keer meenemen. Maar om nu de automobilist dat te laten betalen… Banden slijten veel sneller, je verbruikt meer brandstof, meer steenslag, meer sterretjes in ruiten. Die kosten hoeft de gemeente natuurlijk niet te betalen, dus waarom zouden ze daar rekening mee houden.

  13. Helemaal eens met wlansink. Dat afschrapen is natuurlijk niks mis mee, maar als het zo lang moet duren totdat die nieuwe laag er ligt, was het misschien beter geweest om even wat van die gaten tijdelijk op te vullen.

  14. Het heeft in ieder geval een grote ster in mijn voorruit opgeleverd. MEt dank aan een passerende auto die gewoon met >80 km/u langs kwam rijden >:(>:(>:(

Reageer