Isala blij met score ziekenhuis

De Isala klinieken zijn in de jaarlijkse Ziekenhuis top 100 van het AD gestegen van een 16e naar een 6e plaats. Daarmee zijn de klinieken dit jaar het best scorende Overijsselse ziekenhuis in deze ranglijst.

Marjanne Sint, bestuursvoorzitter van de Isala klinieken: “Dit resultaat is een groot compliment voor de inzet van onze medewerkers. Goede zorg is mede afhankelijk van geïnspireerde en professionele mensen. Met dit resultaat zijn wij op de goede weg.”De stijgende lijn op de ranglijst past bij de ambitie van de Isala klinieken om één van de beste ziekenhuizen van Nederland te zijn. De Isala klinieken zetten zich in om de kwaliteit van zorg te verbeteren. Dat is een voortdurend proces, want nieuwe inzichten en behandelmethoden dagen het ziekenhuis steeds weer uit om de zorg voor de patiënt op een hoger niveau te brengen. Isala is er in geslaagd om vooraan te blijven staan bij de toepassing van dergelijke methoden, ondanks de soms lastige financiële situatie waarin het ziekenhuis verkeert.

Voorbeelden van verbetering van het zorgproces zijn de Isala Sneller Beter projecten n.a.v. de prestatie-indicatoren van de Inspectie die ook als basis dienen voor de Ziekenhuis top 100 van het AD. Dit heeft geleid tot resultaten als het reduceren van post operatieve pijn, het terugdringen van het aantal afgezegde operaties en meer aandacht voor het terugdringen van decubitus. Het aantal heupoperaties dat binnen 24 uur wordt uitgevoerd is hoog. De mammapoli en de hartfalenpoli voldoen ruimschoots aan de door de Inspectie gestelde criteria.

Het past bij het uitgangspunt van de Isala klinieken om verantwoording te willen afleggen over het kwaliteitssysteem en de zichtbare resultaten, zodat een patiënt of bezoeker weet wat hem/haar te wachten staat en de buitenwereld een gerechtvaardigd vertrouwen in de kwaliteit van de Isala klinieken kan hebben. Isala beschouwt de evaluatie door externe partijen als de Inspectie, de

Consumentenbond, het AD, Indepener.nl en Elsevier als belangrijke informatiebronnen en werkt hier zo goed mogelijk aan mee. Vorige week ontving het ziekenhuis daarom al de Transparantie Award van Independer.nl voor het ziekenhuis dat de meest volledige informatie verstrekt over zijn dienstverlening.

Artikel delen:

Reageer