Kop staart botsing A28 zorgt voor files in Zwolle

Zwolle – Tijdens de avondspits op woensdag heeft er net na de afslag Zwolle centrum een ongeval plaatsgevonden op de A28 tussen een vrachtwagen en drie personen auto’s. Het ongeval zorgde er mede voor dat er op de Zwolse wegen veel opstoppingen en files ontstonden.

a28weblog20140528-14.jpg

De vrachtwagen is achter op een personenauto gebotst. Deze is door de impact naar voren geschoten, en heeft daarbij een opvolgende kop staart botsing veroorzaakt met nog twee auto’s. Aan beide zijde van de A28 onstond door dit ongeval een lange file. Eén bestuurder klaagde over nekklachten en is behandeld door het ambulance personeel. Verder letsel is vooralsnog onbekend.

a28weblog20140528-10.jpg

a28weblog20140528-20.jpg

a28weblog20140528-24.jpg 

Artikel delen:
Reacties 17
  1. Als je op de snelweg kijkt hoeveel vrachtauto’s slingeren, waardoor je er bijna niet langs durft, blijkt dat ze heel vaak met ‘andere’ dingen bezig zijn dan met opletten op t verkeer.
    Vaak ook niet NL-kentekens…. levensgevaarlijk….. en die ‘klevers’ die normale weggebruikers ‘opjagen’ lijkt alleen maar erger te worden….

  2. Eens met ’t bericht van Sunny,
    Meestal trouwens niet NL kentekens,
    uit ervaring weet ik, veel vrachtwagens
    met een ‘on-Nederlands’ kenteken op de Nederlandse
    snelwegen. Ik denk dat het nivo van scholing,
    kennis en kunde van die ‘buitenlandse’ chauffeurs
    gemiddeld gezien, beneden de maatstaf is.
    Heel ver beneden de maatstaf.
    Daar gaat weinig aan veranderen, dus kijk uit.

  3. Iedereen heeft haast of is tijdens het rijden met andere dingen bezig. Afstand houden; wat is dat?
    Een vrachtwagenchauffeur heeft nota bene hoog in de cabine het beste uit- en overzicht. Waarom dan toch achterop een andere auto knallen?
    Rijbewijs bij de Bona gekregen of gekocht in het Oostblok zonder examen te hoeven doen?

  4. En die ambulance kon de middelweg/zwartewateralee uiteraard niet eenvoudig en snel oversteken.

    Nee een kruispunt vrijhouden anno 2014 is er niet bij. IK sta hier en blokkeer de kruising lekker, zodat JIJ er niet kunt staan.

    Tja daar lig je dan met je nekletstel in de ambulance te wachten dankzij deze bestuurders. En dit waren gewoon NL kentekens hoor. >:(

    Hoe zouden zij het ervaren als zij zelf of een dierbare in die ambulance zou liggen.

    HOU DIE KRUISINGS TOCH EEN VRIJ MENSEN

  5. Ook zonde van die opel en van dat busje (volgens mij suzuki, maar weet ik niet zeker). Ik snap niet waarom een porsche meer zonde is, zijn toch lelijke bakken. Alleen het geluid klinkt wel lekker.

  6. Vrachtwagens houden meestal wel afstand. De ruimte die er dan ontstaat wordt te vaak weer opgevuld door haastige automobilisten die nog even snel de vrachtwagen inhalen voordat ze uitvoegen….

  7. + dat vrachtauto’s een langere remweg hebben. Misschien is die Opel (?) wel de schuldige door gehaast is te voegen en op de rem te gaan staan. Vrachtauto kan niet remmen en tik, tik, tik…

  8. @FCZZ: ”+ dat vrachtauto’s een langere remweg hebben”

    echt niet dus.

    vrachtwagens staan veeel eerder stil dan auto’s
    😉

  9. Nederlanders zijn vaak egoistische weg gebruikers.Op de snelwegen rijden heel veel mensen heel lang op de linkerrijbaan terwijl er rechts niets rijd.Maar achter hun kunnen de mensen niet door want rechts inhalen is niet toegestaan.dan maak je ook nog veel mee dat er mensen op de snelweg maar 80km rijden .Ik zou zeggen neem dan een toeristische route op de binnenwegen.Waarschijnlijk doen ze het om brandstof te besparen op hun rit.En zo kun je nog wel meer verzinnen hierdoor krijg je allemaal nare toestanden op de wegen ook met de vrachtwagens

  10. En er zijn veel meer buitenlandse vrachtwagens op de weg die minder onderhoud (kale banden)genieten dan de Nederlandse vrachtwagen.

    Bij file af die er aankomt zorg ik in ieder geval dat er geen vrachtwagen achter mij rijd en tijdig mijn waarschuwingslichten aanzet, pas geleden nog die klapper bij Nijkerk gezien 😮

  11. De vraag is natuurlijk of je hier meteen kan spreken van een fout van de vrachtwagenchauffeur. Dat roept iedereen hier wel, maar de gemiddelde automobilist die over zn auto even snel tussen drukt, omdat hij zo graag 10 seconde eerder thuis wil zijn maakt het er niet veiliger op, op de weg.

    Daarom: pas op met het veroordelen van (buitenlandse) vrachtwagenchauffeurs. Dat is wel erg gemakkelijk.

    En bovendien erg voorspelbaar…

  12. in de stad met de scooter fiets of ov gaan booschappen doen mensen….door die idiote parker garage in het maagjes bolwerk loopt zo wie zo alles steeds vast..>:(…en als er iets gebeurd op de A28 krijg je op de centuurbaan sluip verkeer…etc..

  13. Tja. Weer een aanrijding, en weer is er een vrachtwagen bij betrokken.

    Ik haat die dingen. Ik haat ze. De chauffeurs zijn zo egoistisch als de pest. Jij komt met 120km/u aan en chauffeur A besluit gewoon dat hij chauffeur B gaat inhalen, omdat B 89,9km/u rijdt en A 90km/u. Rot op, blijf rechts, toen je voor dat vak koos wist je al dat je voertuig langzaam en je dagen lang waren. Accepteer dat, of zoek ander werk.

    Je ziet ze inderdaad te vaak slingeren, niet alleen hier in Nederland. Het viel me afgelopen week in Duitsland ook op.

    Ik scheur ze meestal zo snel mogelijk voorbij. In mijn ogen is het namelijk zo: Hoe rustiger ik ze inhaal, hoe meer tijd ik ze geef om mij te kunnen raken. Mijn broer werd ook de snelweg af getikt door zo’n eikel die ff zijn collega wilde inhalen met 0,1km/u sneller. Mijn broer reed op de linkerbaan en werd net op het achterste puntje van z’n auto geraakt door die vrachtwagen. Gelukkig kwamen hij en zijn passagier er goed vanaf, maar dat kwam met name door de veiligheidsvoorzieningen in desbetreffende auto (seat ibiza van toen een half jaar oud, het is nu 6 jaar geleden), die overigens zelf total loss was. Mijn broer reed 100km/u.

    Nee, vrachtwagens en hun chauffeurs.. Ik vertrouw ze niet, en dat ze ook niet te vertrouwen zijn is tot nu toe alleen maar bevestigd.

Reageer