Greijdanus beklimt Ventoux voor Tour du ALS

Zwolle – Vrijdag beklommen 12 leerlingen en 4 docenten van het Greijdanus College in Zwolle per fiets de Mont Ventoux. Ze deden mee met het fietsevenement de Tour du ALS, waarbij geld wordt opgehaald voor onderzoek naar de spierziekte ALS. Al sinds het begin van dit schooljaar zijn de leerlingen actief geweest met trainen en sponsoracties. In totaal heeft team Greijdanus bijna 30.000 euro ingebracht voor het goede doel. 

 

team_greijdanus.jpg 

 

“Het is echt fantastisch om hier te zijn!”, aldus Liesbeth Hovenga, initiatiefneemster en decaan op het Greijdanus. “Ik ben nu een keer de berg op geweest en ga straks nog voor de tweede keer. We hebben hier negen maanden naar toe gewerkt en ik had niet durven dromen dat het zo mooi zou worden. Het is heel bijzonder wat het met ons doet, je doet iets voor een ander en dat wordt zo ontzettend gewaardeerd. Volgend jaar wil ik weer meedoen!” De Mont Ventoux is een berg in Frankrijk die onder wielrenners bekend staat vanwege de moeilijkheidsgraad. Het hoogteverschil dat tijdens de tocht wordt overbrugd is 1614 meter. De groep had de keuze om één, twee of drie keer de Mont Ventoux te beklimmen. Hiervan zijn er twee uit de groep van Greijdanus zelfs drie keer de klim aangegaan, een geweldige prestatie!

Het afgelopen jaar stond voor Bart Bolhuis, Timo van ’t Ende, Wilte Olijve, Ruard Ophoff, Tijmen Pel, Hilde Poeder, Jordy van der Poel, Laurens Pruis, Tamara Schouten, Hans Vinke, Bert van de Vosse, Ruben Westrik, Klaas Arkema, Sietse Dreschler, Liesbeth Hovenga en Rene van der Meulen in het teken van trainen en geld inzamelen voor de Tour du ALS. Het was bijzonder hoe de hele school meeleefde met de groep. Er zijn tal van acties georganiseerd zoals een benefietconcert, een spinningmarathon en een grote vmbo-actiedag. De cateraar van de school, Ben’s Fresh Food, organiseerde een oliebollen- en soepactie. Dit alles zorgt ervoor dat team Greijdanus een mooi bedrag kan inbrengen voor onderzoek naar de spierziekte ALS.  

Artikel delen:
Reacties 2

Reageer