Start nieuw sfeerconcept Ben in de Mood

Belevenisicoon Suzanne Piët, van de bestseller 'De Emocode' gaf zaterdag 8 september het startschot voor het nieuwe sfeerconcept van Odeon De Spiegel theaters: Ben in de Mood! Een sfeerconcept gebaseerd op emoties, beleving en gevoel. Een sfeerconcept dat gaat over een compleet avondje uit. Want een avondje uit is in de ogen van Odeon De Spiegel theaters meer dan naar een voorstelling kijken alleen. Het is de voorpret, je gezelschap, de glimlach van de  portier bij de ingang, het smaakvolle kopje koffie, de voorstelling, het wijntje achteraf en misschien wel een onaangekondigde afterparty.

"Theaterkaartjes reserveren is tot nu toe altijd een rationeel keuzeproces geweest. En dat is bijzonder: in een wereld die aan alle kanten wordt gevoed door emoties", zegt Henriëtte Heeringa, Hoofd Marketing & Communicatie. "In het nieuwe concept staat de 'mood' van de bezoeker centraal. Want hoe je je voelt bepaalt uiteindelijk waar je zin in hebt." De nieuwe website www.benindemood.nl leidt bezoekers via een aantal keuzes naar een theateradvies op maat. De keuzes die je moet maken (o.a. welke kleding doe ik aan, welke schoenen vind ik het mooist en van welke auto droom ik stiekem) leiden uiteindelijk tot één van de negen 'moods'.

Negen sferen die alle ruim 400 voorstellingen van Odeon De Spiegel theaters onderdak bieden. "In het nieuwe concept laten we rationele indeling (kiezen op genre, datum of artiest) los en focussen we ons op de sfeer van de voorstelling én alles daarom heen", aldus Heeringa.

Belangrijk is dat de nieuwe website ingezet wordt náást de gewone website van het theater. "Een groot deel van ons publiek voelt zich daar het prettigst bij. En dat is goed. Wij denken echter dat we met het nieuwe concept het huidige publiek en nieuw publiek kunnen verrassen en ze op een andere manier het product theater kijken.", zegt Heeringa. In tegenstelling tot de 'gewone' website krijgt de bezoeker slechts een selectie te zien van het reguliere programma. Regelmatig past het theater de website aan met nieuwe voorstellingen, leuke acties en aangepaste keuzemodellen. Op de nieuwe website gaat de bezoeker voor het gevoel op dát moment. Niet voor een gevoel over een half jaar. Bovendien: geen uitverkochte voorstellingen op deze website…Want daar is niemand voor in de Mood! 

Artikel delen:

Reageer