Loonwerkers willen Kanaalweg open houden

Loonwerkers uit Laag Zuthem en omgeving willen de Kanaalweg open
houden voor het landbouwverkeer. Als het aan de  gemeente Zwolle en Raalte ligt word de Kanaalweg afgesloten voor al het verkeer.

Dit is voor Aanwonenden en agrarisch verkeer een verkeerde oplossing, zolang er geen goede oplossingen zijn om met landbouwverkeer in Zwolle te komen, vinden de loonwerkers. Vanuit de Hagenweg is het in de spits levensgevaarlijk om de weg N35 over te steken. Daarbij ligt er op de paralelrijbaan om de 400 meter drempels, wat een verschrikking is voor het landbouwverkeer. Via de Rijksstraatweg (Wijhe-Zwolle) is het ruim 6 km omrijden enkele reis. Daarom is voor velen de Kanaalweg een uitkomst.

Artikel delen:
Reacties 11
  1. Loonwerkers uit Laag Zuthem en omgeving willen de Kanaalweg open
    houden voor het landbouwverkeer

    Sinds wanneer zijn die levensgrote trekkers, hooiwagens van tegenwoordig landbouwverkeer? Ze scheuren met minstens 50 km/uur vaak bestuurd door zo'n knulletje van onder de 20. Als ik met de auto naar Raalte rijd schrik ik me vaak rot als ik zo'n gigantisch grote combinatie in de spiegel zie.

    Even zonder signature want die ben ik kwijt

  2. Als ik met de auto naar Raalte rijd schrik ik me vaak rot als ik zo'n gigantisch grote combinatie in de spiegel zie.

    Rij dan ook eens wat sneller, je houdt het hele verkeer op.
    Boven vergrijst de bevolking – m.n. bij de boeren, dus ik weet niet waar je dat "knulletje van amper 20" vandaan haalt. En als ze het wel zijn, hebben ze gewoon de bevoegdheid/papiertje ervoor. Dus ff niet zeuren.
    Want hoe meer je zeurt, hoe duurder de melk in de supermakt – moet je nog meer zeuren.

  3. De Kanaalweg is juist een binnendoorweg die we graag open willen houden voor het landbouwverkeer . Maar om dat de N35 in de spits dichtslipt word deze weg veel gebruikt door auto's die van af Heino komt waardoor de aanwonenden gaan klagen.
    hierop is deze weg niet berekend. en daarom willen de gemeentes deze weg afsluiten.
    door deze weg af te sluiten moeten we dus de N35 oversteken wat in de spits bijna onmogelijk is.zeg gerust levensgevaarlijk.
    Daar naast bevat de parallelrijbaan om de 400 meter drempels waar je met goed fatsoen niet opkunt schieten of de machines klappen je achter de trekker .(met dank aan de ongeduldige automobilisten die de fietsers van de sokken rijden)
    en met het oogpunt veiligheid word die rijbaan ook gebruikt door fietsers
    Of we moeten via de weg Wijhe/Zwolle over de rijbaan (op onthoud)die ons 6 km omlaat rijden enkele reis .
    Dus deze weg ligt er niet voor ons alleen maar ook voor U.
    U heeft tot aan Zwolle geen last van ons.

  4. Als de Kanaaldijk wordt afgesloten betekent dit dus dat er veel meer landbouwverkeer via de Zuthemerweg door Zwolle Zuid of via de parallelweg van de Heinoseweg gaan rijden.
    Dit is niet nodig als de Kanaaldijk open blijft voor landbouwverkeer!
    Ook vind ik het een goede zaak als aanwonenden uit Laag Zuthem en omstreken over deze weg naar Zwolle mogen met een ontheffing o.i.d.
    Want s'ochtends de Heinoseweg of de Wijheseweg op rijden is bijna niet te doen.
    Ook moet de doorgaande weg Zwolle-Heino-Raalte minimaal 4 baans worden voor de doorstroming.
    Je kunt overal wel de steden uitbreiden, maar de wegen worden vaak vergeten omdat deze geld kosten en niet direct iets opleveren behalve het onderhoud….

    Kortom: openhouden is voor bijna iedereen voordeliger als sluiten.

  5. de KANAALWEG moet open blijven
    als je met de trekker vanuit zwolle naar Laag zuthem of lierderholthuis moet is dit de snelste en veilige weg.
    je hebt geen last van fietsers die je gevaarlijk moet inhalen deze fietsen boven op de dijk en als je via de wijheseweg moet heb je veel last van dat auto's die je gaan inhalen op met elkgevolg daarvan
    dus laat deze weg los dit is voor de aanwonende ook beter als die nu naar laag zuthem of heino willen moeten ze een heel stuk om rijden

    Groeten

  6. Hallo, ik wil de mensen die geklaagd hebben over het sluipverkeer via de kanaaldijk naar Zwolle even wat uitleggen:
    Als je de kanaaldijk afsluit, dan gaan de mensen van de drukke Heinoseweg af ter hoogte van de Hagenweg en kunnen niet meer over de Kanaaldijk, dus gaan ook nog eens over de Langeslag richting Zwolle Zuid.
    Of ze gaan direct bij Heino al via de Zuthemerweg de Kolkweg over!
    Via de rotonde bij Heino (Seine) gaan sommigen ook over Lierderholthuis of over de Colckhof via Laag Zuthem.
    Het zal in Laag Zuthem en Lierderholthuis eerder drukker worden als rustiger!
    Dus wat schiet je op met afsluiting? Geen rust om half 8 maar nog meer auto's die veel te hard rijden in de bebouwde kom.
    Laat eens regelmatig de 30 km zone's controleren op snelheid, dat is iets wat een beetje zou helpen voor de rust.
    Ok, 30 is langzaam, maar het zijn dorpjes met korte wegen, geen eindeloze rechte wegen. Het houdt in tijd amper op, kwestie van wennen.

  7. Hahaha zo nu hebben we het vier keer uitgelegd gekregen, dus nu moet het toch duidelijk zijn 😉
    Maar zonder gekheid: mensen moeten wat slimmer worden in het verkeer en zich bedenken dat wanneer zij sluipwegen gaan nemen dat dat niet altijd handig is voor de doorstroming. Maar ja die mensen lezen zeker dit weblog niet…
    Nog beter: neem allemaal nou eens de fiets wat vaker! De Europese vertegenwoordigers doen dat hopelijk vanaf vandaag voor!

  8. Gewoon verbreden en open gooien voor alle verkeer die weg.
    En voor die genen die er dan wel last van heeft :
    gewoon aan wennen.
    scheelt ook behoorlijk in de kosten voor de overheid als de politie daar niet meer hoeft te controleren.
    kunnen zij ook eens wat nuttigs gaan doen.

Reageer