Windesheim lanceert Excellente Marketing Route

Zwolle – Maandag 15 september lanceerde hogeschool Windesheim in Zwolle de Excellente Marketing Route. Een groep van veertien geselecteerde hbo-studenten Commerciële Economie met talent voor marketing is aan een intensief, twee jaar durend programma bovenop hun reguliere opleiding begonnen. De route voert langs een serie workshops over actuele klant- en marketingstrategieën. Professionals van toonaangevende, marketinggedreven organisaties dragen actief bij aan het programma, waardoor een vruchtbare kruisbestuiving ontstaat tussen de nieuwste inzichten, praktijkervaring en de verfrissend inbreng van talentvolle studenten.

"Dit nieuwe specialisatieprogramma van Commerciële Economie is bedoeld voor studenten die meer dan het gewone willen – nieuwe inzichten, inspiratie en uitdaging – en die ook meer dan het gewone willen geven", aldus Ron Journée, initiator van de Excellente Marketing Route. "Het biedt veelbelovende studenten twee jaar lang de mogelijkheid om zich te verdiepen tijdens workshops met toonaangevende marketingexperts, die de deelnemers de nieuwste inzichten aanreiken, en hen stimuleren om te sparren en buiten de bekende kaders te denken." Tijdens de eerste masterclass op 15 september leidde een college van marketinggoeroe Wouter de Vries jr over ‘blauwe oceanen' en ‘blauwe bananen' tot interessante discussies over klantgedrag en -behoeften, beloftes van bedrijven, betekenisvolle beleving en affectieve loyaliteit.

De partnerorganisaties die zich aan de Excellente Marketing Route hebben verbonden leveren vakinhoudelijke bijdragen aan het programma en stellen bijzondere stageplekken en afstudeeropdrachten beschikbaar. Wilfred Achthoven, directeur van strategische partner Aluïtion: "De belangrijkste thema's in marketing op dit moment zijn ‘big data' en klantbeleving. En dat laatste thema, die kwalitatieve kant, het raken van mensen, is ons specialisme. Wij willen onze kennis graag delen met deze bijzondere groep studenten, zodat dit thema zich – met hun inbreng – verder ontwikkeld en ook bij de nieuwe generatie marketeers in het hart komt te zitten."

Door de opzet en de interactie met de betrokken marketingexperts en partnerorganisaties wil de Excellente Marketing Route de deelnemende studenten een springplank bieden voor een veelbelovende carrière in de marketing. De Excellente Marketing Route is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de onderzoeksgroep Klantbeleving en Cocreatie van Windesheim en Altuïtion. De marketinggedreven partnersorganisaties zijn: ABN AMRO Verzekeringen, Altrex, Salesforce.com, ThiemeMeulenhoff, Zehnder Group Nederland, Zuidberg Frontline Systems en Aluïtion.

Artikel delen:

Reageer